در وعده سحری زیاد آب ننوشید

به گزارش مجله عطر یاس، یک کارشناس تغذیه گفت: بعضی به اشتباه در وعده سحر آب زیاد می نوشند که مصرف آب زیاد نه تنها کمکی به برطرف تشنگی نمی کند، بلکه موجب دفع آب اضافی از بدن می گردد.

در وعده سحری زیاد آب ننوشید

به گزارش ایسنا، لیلا رضا زاده با بیان اینکه استفاده از شش گروه غذایی شامل نان و غلات، شیر و لبنیات، حبوبات، میوه و سبزیجات، گوشت و پروتئین برای روزه داران مفید است، گفت: روزه داران باید سه وعده غذایی سحر، افطار و شام را در برنامه خود قرار دهند، چرا که حذف هر یک از این وعده ها می تواند باعث از دست رفتن عضلات بدن، ضعف و بی حالی گردد.

کارشناس مسئول تغذیه مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه اضافه کرد: در وعده سحر باید از مصرف مواد غذایی شیرین مانند زولبیا و بامیه پرهیز کرد، زیرا باعث افت قند خون و گرسنگی زودهنگام می گردد.

وی اظهار کرد: به روزه داران توصیه می گردد در وعده سحر غذا های پر پروتئین مانند ماهی، کباب، کله پاچه، کتلت و کوکو را مصرف ننمایند و برای جلوگیری از تشنگی از مصرف نوشیدنی هایی همانند نوشابه، چای پررنگ و شربت پرهیز نمایند.

وی اضافه کرد: در وعده سحر مصرف پلو و خورشت های کم چرب و کم نمک از جمله لوبیا پلو توصیه می گردد. ماست، سالاد و سبزی نیز به حفظ آب بدن یاری می نماید و در عین حال نباید از مصرف شیر و لبنیات غافل شد.

وی در مورد وعده افطار نیز گفت: خرما به همراه شیر و چای کمرنگ در وعده افطار گزینه مناسبی است و مصرف غذا های سبک مانند فرنی، شیربرنج، نان وتخم مرغ، نان و پنیر و سبزی نیز باید استفاده گردد.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه برترین زمان برای مصرف شام یکساعت بعداز افطار است، گفت: در این وعده می توان از مواد پروتئینی همانند گوشت استفاده کرد.

وی وعده افطار تا سحر را برترین زمان برای تامین آب مورد احتیاج بدن دانست و گفت: در این زمان بهتر است دوغ کم نمک، میوه و سبزیجات و مایعات مصرف گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1937

به "در وعده سحری زیاد آب ننوشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در وعده سحری زیاد آب ننوشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید