دانش آموزان با ماشین های کنترلی در ماه به رقابت می پردازند

به گزارش مجله عطر یاس، هر کسی که ماریو کارت بازی نموده، در فضا هم مسابقه داده است اما گروهی از دانش آموزان دبیرستانی با شرکت در رویداد مون مارک (Moon Mark) که در سال 2021 در ماه برگزار می گردد به صورت واقعی فراتر از جو زمین و توسط ماشین های کنترلی با هم به رقابت می پردازند.

دانش آموزان با ماشین های کنترلی در ماه به رقابت می پردازند

از پروفایل ما وبلاگ سفربرو دیدن نمایید.

نخستین بخش این پروژه که در اوایل سال 2020 راه اندازی شد، دانش آموزان سراسر دنیا را تشویق می کرد تا یک خودروی مسابقه ای طراحی نمایند که بتواند روی ماه کار کند و برنده گردد. در مقررات این رقابت آمده است که وزن خودروها نباید بیش از 5 کیلوگرم (11 پوند) باشد که بسیار سبک تر از یک ماه نورد واقعی است. این خودروها باید با آب وهوای ماه که در روز بسیار گرم و در شب بسیار سرد است، سازگار باشند. همچنین در کنار دیگر قطعات ضروری باید به یک باتری جمع وجور، یک ماژول وای فای (Wi-Fi) و یک کامپیوتر تک صفحه ای (SBC) مجهز شوند. اما برای چرخ ها، تنظیمات مختلف سیستم تعلیق، جهتهای مخزن و پایه ها تیم ها آزادی عمل دارند.

نکته قابل توجه آن است که در چکیده پیشنهادها ارائه تنها یک مدل دیجیتالی کفایت می نماید و تنها دو طرح برنده برای رقابت ساخته می شوند. مون مارک برای این رقابت طراح انگلیسی فرانک استیفنسن (Frank Stephenson) را برای یاری به دو نامزد نهایی در مسابقه قمری خود انتخاب کرد. این طراح به ترسیم نخستین مینی کوپر توسعه یافته بی ام و، آخرین نسل فیات 500 و چندین مدل اخیر مک لارن از جمله P1 و 720S یاری نموده است.

مهندس آلمانی هرمان تیلکه (Hermann Tilke) از اسکن های با کیفیت بالا از سطح ماه برای طراحی پیست اتومبیلرانی استفاده خواهد نمود. هنوز برای قضاوت درباره شکل این پیست مسابقه خیلی زود است اما می توان به طراحی این مهندس اعتماد کرد زیرا او در محافل مسابقه ای نامی شناخته شده است. او به تعمیر اساسی پیست نوربورگ (Nürburgring) و فوجی اسپیدوی (Fuji Speedway) یاری نموده است و بیش از دوازده پیست از جمله جهت بین المللی بحرین و یاس مارینا (Yas Marina) را طراحی نموده است.

تیم های بین المللی انتخاب شده برای رقابت در سری مقدماتی مون مارک، آمادگی خود را در جهت اصلی به وسیله مسابقات مقدماتی که در اوایل سال 2021 بر روی زمین برگزار می گردد، به دست می آورند. سپس شرکت مستقر در هوستون اینتویتیو (Intuitive) که به عنوان یکی از پیمانکاران ناسا در برنامه بازگشت به ماه انتخاب شده است، این خودروهای مسابقه ای را به وسیله سطح نشین بدون سرنشین نوا-سی (Nova-C) در نیمه دوم سال 2021 سوار بر یک موشک فالکون 9 اسپیس ایکس (SpaceX Falcon 9) به ماه منتقل خواهد نمود و همچنین انتقال تصویر و دیگر نیازهای ارتباطی آن را مدیریت می نماید. در حال حاضر رقابت اصلی مون مارک برای اکتبر 2021 (آبان 1400) برنامه ریزی شده است.

تاد والاچ (Todd Wallach)، مدیر فنی مون مارک، در مصاحبه ای گفت: ما انتظار تأخیرهای ارتباطی قابل توجهی که بر مسابقه یا خودروهای مسابقه اثر بگذارد نداریم. تصاویر دیداری، دورسنجی و کنترل تقریبا به صورت آنی خواهد بود. سطح نشین به وسیله پایگاه زمینی دستوراتی را دریافت می نماید و به وسیله اتصال بی سیم وای فای با خودروهای مسابقه ای ارتباط برقرار می نماید.

مون مارک خود را به عنوان یک شرکت سرگرمی و آموزشی توصیف می نماید، بنابراین فرآیند عجیب ارسال ماشین های کنترل از راه دور به ماه را فقط برای نمایش دنبال نمی نماید. مری هیگی (Mary Hagy) بنیانگذار و مدیرعامل این شرکت گفت: علاوه بر خود مسابقه، وسایل نقلیه به ماموریت علمی می پردازند و برای مدت نامحدودی در سطح ماه باقی می مانند. در عین حال پروژه علمی آن ها هنوز به طور دقیق تعیین نیست.

عکس کاور: طرحی گرافیکی از ماشین های کنترلی احتمالی در ماه

Credit: Moon Mark

منبع: Auto Blog

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1238

به "دانش آموزان با ماشین های کنترلی در ماه به رقابت می پردازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش آموزان با ماشین های کنترلی در ماه به رقابت می پردازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید