خبرنگاران عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز: مردم برای سلامت خود و دیگران همچنان در خانه بمانند

به گزارش مجله عطر یاس، شیراز-خبرنگاران-عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مردم برای حفظ سلامت خود و دیگران همچنان در خانه بمانند و با رعایت مسایل بهداشتی به مهار بحران کرونا یاری نمایند.

خبرنگاران عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز: مردم برای سلامت خود و دیگران همچنان در خانه بمانند

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

دکتر محمد مهدی آراسته روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: خوشبختانه مردم استان فارس همکاری خوبی با جامعه بهداشت و درمان و مسوولان دارند و با در نظر دریافت توصیه های آنان در خانه مانده اند.

وی ادامه داد: مشاهده می کنیم که خیابان ها خلوت است و همین امر باعث شده که شرایط استان فارس نسبت به استانهای دیگر بهتر باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نشست 21 اسفندماه پارسال پزشکان و مسوولان بهداشت و درمان با استاندار فارس یادآور شد: در این نشست قول هایی برای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا داده شد که بسیاری از این وعده ها عملیاتی شد و همین امر باعث شد تا شرایط شیوع این بیماری در سطح استان فارس نسبت به سایر استان ها بهتر باشد.

هر فردی در معرض ابتلا به کرونا است

آراسته از مردم خواست همچنان مسایل بهداشتی را رعایت نمایند و در خانه بمانند و گفت: حتی اگر کسی برای حفظ جان خود ارزش قایل نیست برای حفظ جان دیگران ارزش قایل باشد و سلامت دیگران را به خطر می اندازد.

وی ادامه داد: اینکه بعضی فکر نمایند ما این ویروس را نمی گیریم، درست نیست چرا که ممکن است هرفردی آلوده باشد و دیگران را به این بیماری مبتلا نمایند.

این استاد دانشگاه افزود: توصیه هایی که از سوی مسوولان و جامعه پزشکان و بهداشت و درمان صورت می گیرد باید از سوی همه مردم مورد توجه قرار گیرد تا از این بیماری عبور کنیم.

باید کاری کنیم که مصونیت در برابر کرونا، تدریجی به دست آید نه با جان سپردن عده ای زیاد

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه با یاری مردم می توان ویروس کرونا را ریشه کن کرد گفت : این بحث که عنوان می گردد باید درصدی از جمعیت این بیماری را بگیرند تا همه مصون شوند مقوله درستی نیست و به آن معنی است که عده زیادی باید جان خود را از دست بدهند.

آراسته اضافه نمود: قرارنیست همگان به ویروس کرونا مبتلا شوند، باید کاری کنیم که همگان این ویروس را نگیرند تا این مصونیت به تدریج پیش بیاید.

وی ادامه داد: اگر مردم فکر نمایند که حالا که اکثریت جامعه این بیماری را می گیرند ما نیز باید این بیماری را بگیریم تا مصون شویم، درست نیست و باید از این تفکر و سیاست پرهیز گردد.

بر اساس اعلام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تا عصر سه شنبه (پنجم فروردین 99) با شناسایی 14 مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس، شمار مبتلایان به این بیماری به 566 نفر رسید، ظرف 24 ساعت گذشته نیز چهار نفر به دلیل ابتلا به کرونا در این استان فوت کردند که با احتساب آنها تا به امروز 21 نفر در فارس جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده اند.

به گفته عبدالرسول همتی، هم اکنون 175 نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند و 190 نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده اند.

بیمارستان های شهید چمران و شهید فقیهی شیراز به عنوان مراکز درمانی پشتیبان هم اکنون در کنار بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) این شهر، کار مراقبت و درمان از بیماران کرونا را انجام می دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 659

به "خبرنگاران عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز: مردم برای سلامت خود و دیگران همچنان در خانه بمانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز: مردم برای سلامت خود و دیگران همچنان در خانه بمانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید