رییسی:250 هزار دوز واکسن سینوفارم چینی وارد کشور می گردد، بیش از 100 هزار تست در روز گرفته می گردد خبرنگاران

به گزارش مجله عطر یاس، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امروز (شنبه) 250 هزار دوز واکسن کرونا سینوفارم چینی وارد کشور می گردد و در آینده نزدیک نیز واکسن های دیگر کرونا از کشور هایی مانند هند و همچنین سبد کوواکس وارد کشور خواهد شد.

رییسی:250 هزار دوز واکسن سینوفارم چینی وارد کشور می گردد، بیش از 100 هزار تست در روز گرفته می گردد خبرنگاران

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علیرضا رییسی روز شنبه درباره آخرین شرایط بیماری کووید 19 در کشور اضافه کرد: امروز یا فردا، تاریخ ورود 4.2 میلیون دوز واکسن کرونا از سبد کوواکس به ما اعلام می گردد. بسیار امیدواریم که بتوانیم گروه پرخطر را که حدود یک میلیون و 300 هزار نفر هستند تا انتها سال واکسینه کنیم. امیدواریم تا فروردین ماه بتوانیم گروه پرخطر مرحله اول را واکسینه کنیم. بقیه واکسیناسیون نیز به تدریج و بر اساس سند ملی واکسیناسیون کووید 19 انجام می گردد.

وی ادامه داد: واکسیناسیون سالمندان با حضور وزیر بهداشت در سرای سالمندان کهریزک آغاز شد. در این دوره افراد مقیم سرای سالمندان و افراد دارای معلولیت جسمی و ذهنی و جانبازان شیمیایی بالای 50 درصد، غسال ها و افرادی که در آرامستان ها کار می نمایند و باقی مانده افرادی که در بخش های ویژه کرونا مشغول به کار هستند، بخش های کووید 19، آزمایشگاه هایی که آزمایش کووید 19 را انجام می دهند، مراکز نمونه گیری، مراکز منتخب کووید 19 و اورژانس واکسینه می شوند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: شرایط بیماری کووید 19 در سطح دنیا همچنان خیلی مطلوب نیست. بیش از 114 میلیون نفر مبتلا در دنیا داریم و بیش از دو میلیون و 500 هزار نفر فوت نموده اند. آمریکا سهم بسیار بالایی داشته و بیش از 520 هزار نفر فوتی در این کشور است. میزان مرگ و میر به نسبت جمعیت در انگلستان نیز در اروپا رتبه اول را دارد. محدودیت های شدیدی در ایتالیا، فرانسه، آلمان و انگلیس در حال اجراست. ویروس جهش یافته که از انگلستان آغاز شده نیز همه اروپا را درگیر نموده و در انگلیس جایگزین ویروس ووهان شده است.

وی ادامه داد: سیستم بهداشت و درمان انگلیس و سیستم سلامت آلمان بسیار قوی است، اما در مقابل این ویروس جهش یافته به زانو درآمده اند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت اظهار کرد: در ایران به طور کلی شرایط فرایند بیماری تقریبا با ثبات است، اما استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری از جمله استان هایی هستند که بیماری افزایش یافته است. در استان خوزستان ویروس جهش یافته انگلیسی در اهواز و آبادان و بعضی شهر های دیگر در حال گردش است. میزان بسیاری نیز بالا رفته است.

وی اضافه کرد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در دزفول و شادگان افزایش یافته و فرایند افزایشی بیماری تا حدودی کنترل شده، اما تا شرایط مطلوب فاصله داریم. اقدامات خوبی در زمینه بیماریابی و انجام تست ها اجرا شده و بیش از 12 هزار تست روزانه در خوزستان انجام می گردد.

رییسی ادامه داد: میزان تست روزانه در کشور به بیش از 100 هزار تست در روز رسیده و این در زمینه تشخیص سریع بیماران موثر است.

معاون وزیر بهداشت گفت: در خوزستان 11 شهر قرمز داریم که شامل اهواز، آبادان، خرمشهر، بندر ماهشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه است. امیدواریم با افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی از شرایط قرمز خارج شویم.

وی اعلام کرد: اکنون 11 شهر در کشور با شرایط قرمز، 32 شهر نارنجی، 251 شهر زرد و 154 شهر با شرایط آبی کرونا داریم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت اظهار کرد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی را باید به دقت رصد نموده و بالا ببریم. از مردم عزیز می خواهیم که چند هفته باقی مانده تا عید نوروز را به شدت مراقبت نمایند تا ایام نوروز آرامی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: ماهیت ویروس کرونا به شکلی است که قابل پیش بینی نیست و اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نگردد، موجی از بیماری کشور را فرا می گیرد. قدرت سرایت ویروس جهش یافته انگلیسی نیز بسیار بالاست.

رییسی گفت: امروز درباره کنترل مرز ها بحث شد. قرار شد جمعیت هلال احمر نیز به یاری نیرو های بهداشتی بیایند. در حال حاضر مرز های غربی کشور بسته شده و به شدت در حال کنترل است. امیدواریم مرز های هوایی و زمینی و دریایی را کنترل کنیم. ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور گردش پیدا نموده، اما باید از انتشار بیشتر آن جلوگیری کنیم و یکی از راه ها این است که اطرافیان بیمار به سرعت شناسایی شده و قرنطینه شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1425

به "رییسی:250 هزار دوز واکسن سینوفارم چینی وارد کشور می گردد، بیش از 100 هزار تست در روز گرفته می گردد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییسی:250 هزار دوز واکسن سینوفارم چینی وارد کشور می گردد، بیش از 100 هزار تست در روز گرفته می گردد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید