خبرنگاران بایدن:آمریکا به توافق اقلیمی پاریس بازمی شود

به گزارش مجله عطر یاس، تهران- خبرنگاران- جو بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا از بازگشت کشورش به توافق اقلیمی پاریس که دونالد ترامپ رییس جمهوری فعلی ایالات متحده از آن خارج شده بود، گفت .

خبرنگاران بایدن:آمریکا به توافق اقلیمی پاریس بازمی شود

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

بایدن با انتشار پیامی در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت: پنج سال پیش در همین روز، دنیا برای رسیدن به توافقنامه تغییرات اقلیمی پاریس گرد هم آمد.

درحالیکه ترامپ روز 4 نوامبر (14آبان) از این توافق مصوب در تاریخ 12 دسامبر 2015 (21 آذر 94) خارج شد، بایدن اظهار داشت که آمریکا در عرض 39 روز به آن باز می شود.

مشاور سیاست خارجی بایدن در آن موقع بر ضرورت بازگشت آمریکا به پیمان های بین المللی تاکید نموده بود.

بر اساس اعلام کمیته دانشمندان نگران، ایالات متحده دومین کشور انتشار دهنده کربن حاصل از سوخت‌های فسیلی و بزرگترین منبع انتشار تجمعی گاز کربن دی اکسید است.

توافق آب و هوایی پاریس که با نام پیمان پاریس نیز شناخته می‌شود، ذیل چارچوب پیمان‌نامه سازمان ملل متحد در تغییر اقلیم (UNFCCC) در رابطه با کاستن انتشار گازهای گلخانه‌ای، سازگاری و امور اقتصادی است که از سوی نمایندگان 197 کشور در کنفرانس تغییر اقلیم 2015 سازمان ملل متحد در پاریس مذاکره و با اجماع تصویب شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1208

به "خبرنگاران بایدن:آمریکا به توافق اقلیمی پاریس بازمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بایدن:آمریکا به توافق اقلیمی پاریس بازمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید