حمایت مجلس برای معافیت مالیات هنرمندان ادامه یابد

به گزارش مجله عطر یاس، ایرنا/ براساس سخنان مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، احتیاج است که حمایت مجلس برای معافیت مالیات هنرمندان ادامه یابد.

حمایت مجلس برای معافیت مالیات هنرمندان ادامه یابد

سید مجید پوراحمدی گفت: بعضی درصدد تاثیر بر تصمیم مجلس برای عدم تصویب معافیت مالیاتی هنرمندان هستند، درحالیکه بسیاری از این قشر حداقل عایدیی را دارند و واقعا امکان اخذ مالیات از آنها میسر نیست.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید نمود: همه در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عزم و اراده جدی مصمم در پی آن هستیم تا معافیت مالیات از هنرمندان به وسیله نمایندگان مجلس شورای اسلامی تثبیت و به نتیجه نهایی برسد.

پوراحمدی با قدردانی از کوشش های محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بعلاوه همراهی و همکاری نمایندگان محلس شورای اسلامی درباره تصویب معافیت مالیاتی هنرمندان اضافه کرد: مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرجعی برای تشخیص شرایط هنرمندان در سطح کشور از این لحاظ است که چه شرایطی از لحاظ معیشتی، عایدیی و اشتغال دارند.

به گفته وی، بخش عظیمی از اعضای صندوق اعتباری هنر در بسیاری از نیازهای معیشتی خود دچار مشکل هستند چه برسد قادر به پرداخت مالیات باشند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در عین حال یادآور شد: بیش از 45 هزار نفر از اعضای حدود 90 هزار نفری این صندوق بیمه و یارایانه بگیر ما بوده و 60 درصد از سهم بیمه آنها به وسیله دولت پرداخت می گردد.

به گفته پوراحمدی، اینها کسانی هستند که توان پرداخت همان حداقلی که باید بپردازند را ندارند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شعار حمایتی دولت مردمی که تاکید دارد باید حمایت کنیم تا ایران قوی داشته باشم، گفت: دولت سیزدهم بعلاوه در ادامه این شعار تاکید دارد، ایران قوی از هنرمندان و مردم قوی تشکیل می گردد وقتی قشری از جامعه آسیب دید، وظیفه دولت است که از آنها حمایت کند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر اعلام کرد: دولت به این تشخیص رسیده که مالیات گرفتن از هنرمندان نباید در بودجه سال 1401 لحاظ گردد.

وی بعلاوه با اشاره به اینکه کمترین اندازه افراد این جامعه مرجع بزرگ کسانی هستند که حداقل عایدیهایی دارند، گفت: اظهارنظر من نظر کارشناسی است، چرا که در مراجعه روزانه بسیاری از پیشکسوتان به ما متوجه می شویم چه شرایطی دارند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در عین حال توضیح داد: کسانی در جامعه احساس می نمایند این ها از یک سطح عایدیی بسیار بالا برخوردار هستند.

به گفته وی، افراد هنرمند با عایدی بالا یک تعدادی هستند که شاید تعدادشان به انگشتان دست هم نرسند و احتمالا یک یا چند درصد ناچیزی در جامعه و فرهنگ و هنر نباشند.

مشاور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه اراده و عزمی جدی وجود دارد تا این اتفاق به وسیله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معافیت مالیاتی هنرمندان اتفاق بیفتد، ابراز امیدواری کرد: کوششها به نتیجه برسد و سال جاری شاهد این حداقل حمایت ها به وسیله دولت مردمی باشیم.

منبع: همگردی
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1927

به "حمایت مجلس برای معافیت مالیات هنرمندان ادامه یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت مجلس برای معافیت مالیات هنرمندان ادامه یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید