توقف طرح ملی استانداردسازی نشانی پستی در قم

به گزارش مجله عطر یاس، مدیر دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری قم گفت: طرح ملی جی نف برای استانداردسازی آدرس پستی که به صورت پایلوت در این استان در حال انجام بود به دلیل اعلام سلیقه سازمان فناوری اطلاعات، مغلوب شد و متوقف شد.

توقف طرح ملی استانداردسازی نشانی پستی در قم

به گزارش خبرنگاران، اکرم روح پرور، سه شنبه 2 اردیبهشت در جلسه راهبری و توسعه مدیریت استان در سالن کرامت استانداری قم با انتقاد از موازی کاری و سیاست گذاری حوزه فناوری اطلاعات توسط دستگاه ها و نهادهای مختلف در سطح کشور اضافه کرد: تا زمانی که حوزه فناوری اطلاعات دارای متولی مشخصی نباشد، گسترش دولت الکترونیک در کشور محقق نمی گردد.

وی ادامه داد: با وجود هماهنگی های بسیار در سطح استان، صرف زمان زیاد برای اجرای این طرح و همچنین تحقق پیشرفت های چشمگیر در این زمینه، به دلیل بعضی مخالفت ها توسط سازمان فناوری اطلاعات چند ماه است که این پروژه درقم متوقف شده است.

مدیر دفتر فناوری اطلاعات استانداری قم اعلام کرد: اجرای استانداردسازی آدرس پستی می توانست گام مهمی در راستای تحقق دولت الکترونیک باشد. دلیل به شکست کشیده شدن بسیاری از طرح های درحوزه فناوری اطلاعات، موازی کاری، عدم متولی دقیق این حوزه در سطح کشور و نیز عدم حمایت مدیران استان از اجرای چنین طرح هایی است.

روح پرور تاکید نمود: مدیران استان نگاهی همراه به فناوری اطلاعات ندارند. گام اساسی برای توسعه دولت الکترونیکی اصلاح نگاه مدیران دستگاه های مختلف به حوزه فناوی اطلاعات است. همچنین در سامانه قم پرتال پنجره ای واحدی ایجاد شده که در آن لینک خدمات تمام دستگاه ها نهاده شده است.

این مسئول مطرح نمود: به دنبال انتخاب قم به عنوان پایلوت اجرای طرح تجمیع تمام خدمات دولتی به صورت الکترونیک در قالب یک پرتال واحد در سطح کشور بودیم که این موضوع تا کنون نهایی نشده است.

وی فراهم کردن استعلام های بین دستگاهی را از جمله الزام های توسعه دولت الکترونیک دانست و ادامه داد: ساماندهی استعلام های بین دستگاه هایی با همکاری دستگاه اجرایی استان از سال 96 در قم راه اندازی شده است.

روح پرور گفت: 310 دستگاه اجرایی قم به شبکه دولت متصل شده اند که از این تعداد تا به امروز 136 دستگاه کد کاربری گرفته اند. تعداد فرم های تبادل شده در این سامانه در سال 98 حدود 14 هزار فرم بوده است که به صورت دستی مبادله می شد. هزینه های بسیار زیادی را بر ادارات تحمیل می کرد.

وی اضافه کرد: حذف دریافت کپی کارت ملی و شناسنامه در سال های اخیر در دستور کار استان نهاده شد و حدود 100 دستگاه کد کاربری لازم را دریافت نموده اند که تا کنون حدود 400 هزار استعلام به وسیله این سامانه صورت گرفته است.

مدیر دفتر فناوری اطلاعات استانداری قم اظهار کرد: 585 خدمت به صورت الکترونیکی در قالب قم پرتال ارائه می گردد ولی به دلیل این که اطلاع رسانی لازم برای استفاده از این پرتال به خوبی انجام نشده، استقبال مردم از این سامانه مناسب نیست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 865

به "توقف طرح ملی استانداردسازی نشانی پستی در قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف طرح ملی استانداردسازی نشانی پستی در قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید