توضیحات پلیس راهور درخصوص اختصاص کد جریمه به دوربین ها

به گزارش مجله عطر یاس، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ توضیحاتی را درخصوص اختصاص کد جریمه به دوربین های تجهیز شده توسط شهرداری تهران ارائه کرد.

توضیحات پلیس راهور درخصوص اختصاص کد جریمه به دوربین ها

به گزارش مجله عطر یاس، سردار مهماندار در سومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران که بعدازظهر امروز دوشنبه در محل استانداری تهران برگزار گردید، در ارائه گزارشی درخصوص موتورسیکلت ها در تهران گفت: برخورد با موتورسیکلت سواران از ابتدای آبان ماه تا دهم آذرماه 3209 موتورسیکلت توقیف شده و 1131 کلاس تعمیری داشتیم که بخشی از آنها خودرویی و بخش دیگر موتورسیکلت ها بودند.

وی اضافه نمود: 86 هزار برگه جریمه صادر کردیم که از این تعداد 17 هزار برگه جریمه درخصوص نقص فنی و 12 هزار برگه جریمه برای دودزاها بوده است.

وی ادامه داد: امروز موتورسیکلت ها بیشتر مورد استفاده اقشار ضعیف و وسیله امرار معاش آنها بوده و برنامه ای هم برای یاری درخصوص از رده خارج کردن موتورسیکلت های فرسوده نداشته ایم.

سردار مهماندار با تاکید بر اینکه سه میلیون موتورسیکلت شماره گذاری شده در تهران وجود دارد، اضافه نمود: از سال گذشته با توجه به افزایش قیمت موتورسیکلت اقشار ضعیف به سمت استفاده از موتورسیکلت های فرسوده سوق داده شدند. امروز 60 هزار دستگاه موتورسیکلت در پارکینگ ها وجود دارد که بیش از شش ماه است مراجعه نماینده ای نداشته اند و به مسئله ای بزرگ تبدیل شده اند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر اینکه با موتورسیکلت ها برخورد لازم انجام می گردد، گفت: ما برنامه درست و دقیق و عملیاتی برای تشویق استفاده از موتور برقی نداریم و برای فرسوده ها نیز برنامه دقیقی وجود ندارد. علی رغم تمام تذکراتی که در خصوص مسائل اجتماعی وجود دارد ما برخورد با موتورسیکلت ها را انجام می دهیم.

وی اضافه نمود: 80 درصد افرادی که از موتورسیکلت استفاده می نمایند استفاده آنها کاری است و به عنوان وسیله امرار معاش از موتورسیکلت بهره می گیرند لذا باید برای آنها برنامه دقیقی داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع کامیون ها و ممنوعیت تردد آنها در هنگام افزایش آلودگی هوا اشاره نمود و اضافه نمود: 152 نقطه در شرایط اضطرار آلودگی هوا در تهران کنترل می گردد که همکاران ما علی رغم سختی های بسیار در شرایط آلودگی هوا این کامیون ها را نگه می دارند و کنار لوله اگزوز آنها وظیفه خود را انجام می دهند و اعمال قانون صورت می گیرد.

وی تاکید نمود: مساله عدم بازدارندگی جریمه ها موضوع مهمی است. ما در شورای ترافیک این موضوع را مطرح کردیم و تازه جریمه برای کامیون ها به 90 هزار تومان رسید این در حالی است که ممکن است یک باری سه میلیون تومان برای حمل و نقل دریافت گردد و یا بسیاری از پیمانکاران پرداخت این جریمه را تقبل می نمایند تا پروژه آنها متوقف نگردد. از سوی دیگر ما دستوری هم برای توقیف کامیون ها نداریم و تنها جریمه برای این کار وجود دارد.

مهماندار ادامه داد: 1000 معبر در این شهر وجود دارد و راه های فرار علی رغم استقرار همکاران ما به صورت محدود مواردی از تردد کامیون ها در شهر مشاهده می گردد. بی تردید جریمه ها باید بازدارنده باشد یا مجوزی برای توقیف آنها صادر گردد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه بعضی همه مسائل را گردن پلیس می اندازند، اضافه نمود: ظرف 9 ماهه سال جاری دو میلیون و 945 هزار برگه جریمه برای کسانی که فاقد معاینه فنی هستند صادر شده البته این به معنای این نیست که این تعداد خودرو جریمه شده اند بلکه ممکن است خودرویی مثلا 50 بار از مقابل دوربین رد شده باشد.

وی ادامه داد: بعضی عنوان می نمایند پلیس در خصوص خودروهای گازوئیل سوز وظیفه خود را انجام نمی دهند. من اصلا متوجه این حرف نمی شوم. براساس قانون هوای پاک اگر خودرویی معاینه فنی نداشت عنوان شده ضمن متوقف کردن خودرو جریمه برای آن اعمال گردد. این به معنای توقیف خودرو نیست بلکه برای توقیف خودرو باید دستوری صراحتا در قانون عنوان گردد.

وی تاکید نمود: بعضاً عنوان می گردد که دوربین های نظارتی نصب شده اما کد جریمه به آنها تعلق نمی گیرد. 33 نقطه نصب این دوربین ها صورت گرفته و اعلام نموده اند که آماده هستیم. ما باید ابتدا دوربین ها را تست کنیم تا مطمئن شویم که به استاندارهای ناجا برای صحت سنجی پلاک ها رسیده اند و در این صورت می توانیم کد جریمه بدهیم. نمی گردد با 20 تا 30 درصد خطا ما کد جریمه را بدهیم و افرادی بی دلیل جریمه شوند. این موضوع با حقوق مردم در ارتباط است.

وی ادامه داد: از 33 نقطه ای که اعلام شد دوربین ها آماده هستند در 21 نقطه مسئله ای نداشتیم و استانداردها رعایت شده بود اما در 12 نقطه دیگر استانداردها را پاس ننموده اند و ما نتوانستیم کد جریمه به آنها بدهیم. این 12 نقطه نیز کتباً به شهرداری تهران اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 511

به "توضیحات پلیس راهور درخصوص اختصاص کد جریمه به دوربین ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات پلیس راهور درخصوص اختصاص کد جریمه به دوربین ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید