سفر زمینی به بلغارستان بهتر است یا هوایی؟

به گزارش مجله عطر یاس، سفر زمینی و هوایی به بلغارستان

جای تعجب ندارد که وقتی از سفرهای خارجی سخن می گوییم، بدون شک فکر هر کسی به عنوان بهترین و شاید تنها گزینه موجود برای سفر به سمت هواپیما برود. امروزه شکل غالب سفر اینگونه است که حتی برای مسیرهای داخلی هم مردم به خاطر صرفه جویی در زمان و امکانات خاص از هواپیما استفاده می کنند اما هنوز هم هستند کسانی که برای رفتن به برخی مقاصد از سفرهای زمینی استفاده می کنند، داخلی و خارجی هم فرقی ندارد. یکی از این مقصدها، کشور بلغارستان است. اما به نظر شما کدام یک از این روش ها برای سفر به این کشور مناسب هستند؟ در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا مزیت و مسائل سفر زمینی و هوایی به بلغارستان را مورد بررسی قرار دهیم.

سفر زمینی به بلغارستان بهتر است یا هوایی؟

بررسی مزیت و مسائل سفر زمینی و هوایی به بلغارستان

  • سفر به بلغارستان به صورت هوایی

درباره سفر با هواپیما و راحتی هایش صادقانه تا به حال همه گفتنی ها را گفته ایم. در سفرهای هوایی شما می توانید مسیری را تنها با چند ساعت صرف کردن در هواپیما بپیمایید. امکانات پروازها برای شما مختلف و متنوع است و همه جوره در هنگام سفر آرامش برای شما فراهم می گردد. در شرکت های هواپیمایی از پایین ترین سطوح پرواز تا لوکس ترین و پر امکانات ترینشان در نظر دارند تا شما در زمان سفر به راحتی بر روی صندلی خود نشسته باشید و هر چه را که ممکن است در طول یک پرواز نیاز داشته باشید را برایتان فراهم کنند.

تمامی شرکت های هواپیمایی برنامه های زیادی را در نظر می گیرند تا تمامی پرسنل پروازشان از همه لحاظ از نوع و شکل برخورد با مسافران گرفته تا مسائل امنیتی آموزش دیده و متبحر باشند. همچنین بر اساس بررسی ها و آمار موجود، سفر با هواپیما یکی از مطمئن ترین راه ها برای سفر است. درباره مزیت های سفر با هواپیما مطالب زیادی وجود دارد. مثل این که قبل از شروع پرواز یک هواپیما بارها از جهات مختلف مورد بررسی قرار می گیرد تا کمترین مسائل فنی و غیر فنی آن رفع گردد و پرواز راحت و امنی برای مسافران وجود داشته باشد.

در زمینه بررسی سفر زمینی و هوایی به بلغارستان باید بگوییم که البته هواپیما از نظر خیلی ها مسائلی هم دارد. هزینه نسبتا زیاد تهیه بلیط هواپیما به طور مثال یکی از همین اشکالاتی است که به آن وارد می کنند. یا مثلا ترس از ارتفاع خیلی ها باعث می گردد که سفر هوایی را مناسب ندانند و همیشه راه های زمینی را ترجیح دهند. با همه این اوصاف، درباره سفر زمینی و هوایی به بلغارستان و مزایا و اشکالات سفر به این کشور با هواپیما باید بگوییم که به نظر می آید سفر به آن با استفاده از هواپیما انتخاب بهتری است.

برای این ادعا دلایل مختلفی داریم. به طور مثال؛ برای رفتن به بلغارستان تنها 3 ساعت و 17 دقیقه با هواپیما از تهران تا مقصد راه است. در طول پرواز از شما پذیرایی می گردد، امنیت شما به هر صورتی تامین می گردد و از همه مهم تر، بدون خستگی زیاد به مقصد خواهید رسید و به اصطلاح روز خود را از دست نمی دهید. بیایید تا یک مثال واقعی درباره تفاوت های سفر زمینی و هوایی به بلغارستان را برایتان بازگو نماییم. در تور 7 شب و 8 روزه وارنا خبرنگاران که یکی از بهترین تورها برای سفر به بلغارستان و این شهر است، از پروازهای رفت و برگشت شرکت هواپیمایی ماهان ایر استفاده می گردد.

وارنا WEATHER

در طول این پروازها ضمن تلاش تمامی کادر پرواز برای حفظ امنیت و سفری خوب برای شما، به اصطلاح خودمانی تر نمی گذارند آب در دلتان تکان بخورد! پذیرایی و رسیدگی به امور مسافران و همچنین دیگر خدمات نیز تمام عواملی هستند که باعث می شوند تا شما پرواز خوبی به بلغارستان داشته باشید. حال که بحث تور وارنا خبرنگاران شد باید درباره دیگر خدمات این تور بدانید که؛ علاوه بر پرواز رفت و برگشت با شرکت هواپیمایی ماهان ایر، خدماتی همچون: ویزا، ترانسفر فرودگاهی، 4 گشت ویژه به همراه ناهار، 7 شب اقاما در هتل های 3 ال 5 ستاره به انتخل خودتان به همراه ناهار، یک سیم کارت برای هر اتاق، راهنمای فارسی زبان، بیمه مسافرتی و دیگر خدمات برای مسافران عزیز ارائه می گردد.

  • سفر به بلغارستان به صورت زمینی

در ادامه بحث بررسی مزیت و مسائل سفر زمینی و هوایی به بلغارستان به سراغ سفر به بلغارستان آن هم به صورت زمینی می رویم. با این که همیشه برای هر انسانی اولویت اول در هر زمینه و بالاخص در این مطلب سفر کردن، سهولت و راحتی است اما هستند کسانی که بنا به دلایلی راه سخت تر را انتخاب می کنند. کسانی که از طریق راه های زمینی که از طریق این 3 روش انجام می گیرد به بلغارستان می فرایند، به مواردی همچون سر زدن به شهرها و روستاهای سر راه، لذت و راحتی سفر با وسیله نقلیه شخصی و یا مواردی از این قبیل را مد نظر خود قرار می دهند. برای سفر به بلغارستان از راه زمینی باید از طریق یکی از مرزهای مشترک ایران و کشور ترکیه که معمولا مرز بازرگان است به ترکیه رفت و سپس یا با استفاده از ماشین شخصی خودِ فرد (با رعایت شرایط قانونی و مشخص)، قطار و یا با اتوبوس به مقصد وارنا، صوفیه و یا دیگر شهرهای این کشور سفر خود را ادامه می دهند.

درباره سفر زمینی و هوایی به بلغارستان و فرق های آن ها با یکدیگر باید بگوییم که در روش سفر زمینی چند نکته بسیار کلیدی و تاثیر گذار وجود دارد. در این شکل از سفر اگر بخواهید مقدار زمانی که در راه ترکیه و هستید و بعد از آن به سمت بلغارستان را در نظر بگیرید، چند روز طول خواهد کشید و خب به هر حال، این مدت زمان با یک پرواز 3 ساعته اصلا قبال قیاس نیست! در نتیجه، با این شکل از سفر به بلغارستان نیز خستگی بیشتری را در خود حس خواهید کرد که به فرسودگی شما در طول این سفر می انجامد.

در ضمنً از آن جایی که باید هزینه سفر با دیگر وسایل حمل و نقل را بپردازید پس به نظر سفر خیلی کم هزینه تری هم نسبت به هواپیما نیست. زمانی که شما زمینی و با استفاده از این 3 راهی که برایتان شرح دادیم به بلغارستان و یا هر مقصد دیگری سفر کنید، بدون شک دیگر برای شما محل اقامت با استاندارهای مناسب، گشت در جاذبه های مختلف، تسهیلات و امکانات مختلف در نظر گرفته نمی گردد و همه امور سفرتان را باید خودتان به تنهایی پیش ببرید. این یکی از ضعف های بزرگی است که سفر زمینی برای افراد دارد که معمولا باعث صرف نظر کردن درصد زیادی از افراد برای انتخاب این شیوه سفر به هر کشور دیگری و در این جا به صورت خاصه، بلغارستان و وارنا است.

در پایان توصیه می کنیم که اگر قصد شما از سفرتان تفریح کردن و آشنا شدن با این کشور و شهرهای زیبای آن است، در زمان انتخاب بین سفر زمینی و هوایی به بلغارستان گزینه ای را انتخاب کنید که رفاه حال شما و حال خوبتان را در این سفر تامین نماید و خاطرات خوشی را از این سفر برایتان به وجود بیاورد.

سفر خوبی داشته باشید!منبع: الی گشت

انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 856

به "سفر زمینی به بلغارستان بهتر است یا هوایی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر زمینی به بلغارستان بهتر است یا هوایی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید