تصویب 20 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل راه آهن

به گزارش مجله عطر یاس، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در سفر رئیس جمهور به این استان 20 هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح راه آهن استان مصوب شد.

تصویب 20 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل راه آهن

حسین علی مقصودی گفت: از این مبلغ 10 هزار میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت و 10 هزار میلیارد ریال به منظور ریل گذاری در نظر گرفته شده و اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: برای ساخت طرح راه آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد 15 رشته تونل به طول 5 هزار و 200 متر پیش بینی شده که از این تعداد 7 رشته در این استان و 8 رشته در محدوده استان اصفهان است.

بیشتر بخوانید

مقصودی به احداث و بهره برداری از 3 دستگاه پُل به طول یک هزار و 600 متر در طرح راه آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد اشاره و توضیح داد: تکمیل و بهره برداری از این طرح حداقل به 25 هزار میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد.

وی یادآور شد: برای اجرای این طرح تا به امروز هفت هزار و 500 میلیارد ریال هزینه شده و تکمیل زیرسازی آن احتیاجمند 12 هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: قرار است با تخصیص به موقع اعتبارات، راه آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد اواخر 1402 تکمیل و بهره برداری گردد.

وی گفت: راه آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد چهار ایستگاه دارد و از مجموع 90 کیلومتر راستا آن 41 کیلومتر در اصفهان و 49 کیلومتر در چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

مقصودی بیان نمود: طرح راه آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد 8 نقطه دارد که از این تعداد 5 نقطه در چهارمحال و بختیاری و 3 نقطه در محدوده اصفهان است.

منبع: مهر

خبرنگاران چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 مهر 1401 بروزرسانی: 13 مهر 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 2035

به "تصویب 20 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل راه آهن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب 20 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل راه آهن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید