برترین گزینه های غذایی سرشار از امگا 3

به گزارش مجله عطر یاس، خبرگزاری خبرنگاران- احتمالا در خصوص اسید های چرب امگا 3 و تمام فواید آن ها برای جلوگیری از ابتلا به آرتریت، بیماری قلبی و پوکی استخوان شنیده اید.

برترین گزینه های غذایی سرشار از امگا 3

به گزارش خبرنگاران، اسید های چرب امگا 3 خواص سلامتی دیگری هم دارند که شامل جلوگیری از احساس گرسنگی، پیشگیری از افسردگی و اضافه وزن است. شما تنها با مصرف یک قرص امگا 3 می توانید از تمام این مزایا استفاده کنید. اما گزینه های غذایی هم وجود دارند که سرشار از این چربی های مفید هستند. اسید های چرب امگا 3 موجود در غذا ها منجر به کاهش التهاب در بدن، جلوگیری از آسیب اکسیداتیو و بسیاری از مزایای دیگر می شوند:

ماهی قزل آلا: این نوع ماهی سرشار از پروتئین، سلنیوم، پتاسیم، مهمیم و ویتامین های گروه ب بوده و تنها 100 گرم از آن شامل 2260 میلی گرم اسید چرب امگا 3 است. مصرف منظم ماهی قزل آلا خطر ابتلا به بیماری هایی مانند زوال عقل، بیماری های قلبی و افسردگی را کاهش می دهد.

گردو: یک اونس گدو به بدن شما 2600 میلی گرم امگا 3 می افزاید. گردو یکی از برترین منابع غذایی سرشار از اسید های چرب غیر اشباع است.

سویا: تنها با مصرف نصف فنجان سویای آب پز می توانید 300 میلی گرم اسید چرب امگا 3 دریافت کنید. اسید های چرب امگا 3 موجود در گیاهان برای گیاه خواران بسیار مفید هستند. سویای سبز سرشار از فیبر و پروتئین است و به اسم یک میان وعده سالم می توان آن را مصرف کرد.

روغن ماهی: روغن استخراج شده از کبد ماهی قزل آلا سرشار از اسید های چرب امگا 3 و ویتامین های دی و آ است. یک قاشق غذاخوری از روغن ماهی حاوی 2664 میلی گرم امگا 4 است. البته از مصرف بیش از حد این روغن باید صرف نظر کنید، چون شما به مقادیر زیاد ویتامین آ نیازی ندارید.

برنج قهوه ای: نصف فنجان از این برنج حاوی 240 میلی گرم امگا 3 است. ضمن این که مقادیر کافی فیبر و پروتئین را هم به بدن می رساند. برنج قهوه ای منبع غنی از منگنز، ویتامین ب، فسفر، پتاسیم و مهمیم هم محسوب می گردد و از آنجا که کم کالری است، در رژیم های غذایی کاهش وزن هواداران زیادی دارد.

روغن کتان: روغن کتان، روغن دیگری سرشار از امگا 3 است، اما کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا نگه داری آن خیلی سخت است (این روغن خیلی سریع اکسید می گردد)؛ بنابراین دان کتان به روغنش ترجیح داده می گردد.

تخم مرغ: تخم مرغ در حال حاضر به اسم منبعی برای همه مواد مغذی شناخته می گردد. یک عدد تخم مرغ حاوی 13 ویتامین و مواد معدنی و پروتئین با کیفیت بالاست. بعضی از تخم مرغ های ویژه غنی شده دارای دو برابر معمول امگا 3 هستند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1611

به "برترین گزینه های غذایی سرشار از امگا 3" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین گزینه های غذایی سرشار از امگا 3"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید