با 8 تبلت قلم دار برتر خبرنگاران آشنا شوید

به گزارش مجله عطر یاس، تبلت ها را می توان یکی از پرفروش ترین و کاربردی ترین گجت های هوشمند دیجیتال در بازار به شمار آورد که با قابلیت ها و امکانات بسیار خوبی در اختیار کاربران قرار گرفته اند. شرکت های فعال در حوزه فناوری تغییر و تحولات بسیاری را در این گجت های هوشمند پدید آورده اند که قابلیت پشتیبانی از قلم یکی از محبوب ترین آن هاست. بهره گیری از یک تبلت قلم دار تجربه های جدیدی را برای کاربران به همراه می آورد و می تواند انجام بسیاری از کارها را برای آن ها در محیط کار و منزل ساده تر از قبل کند. از این رو، در این مطلب قصد داریم به معرفی و آنالیز 8 تبلت قلم دار برتر موجود در فروشگاه آنلاین خبرنگاران بپردازیم تا اگر قصد خرید این مدل از تبلت ها را دارید، به راحتی به لیستی از برترین تبلت های قلم دار دسترسی پیدا کنید.

با 8 تبلت قلم دار برتر خبرنگاران آشنا شوید

فهرست محتوا

گلکسی تب S8 اولترا سامسونگ

آیپد پرو 12.9 اینچی مدل 2022

تبلت شیائومی پد 5

مایکروسافت سرفیس پرو 9

گلکسی تب S8 پلاس سامسونگ

آیپد 2022 مدل Wi-Fi اپل

مایکروسافت سرفیس پرو 8

گلکسی تب S7 فن ادیشن سامسونگ

سخن پایانی

گلکسی تب S8 اولترا سامسونگ

فهرست برترین تبلت های قلم دار موجود در فروشگاه آنلاین خبرنگاران را با معرفی و آنالیز برترین تبلت قلم دار سامسونگ یعنی گلکسی تب S8 اولترا شروع می کنیم. این تبلت قلم دار سامسونگ که تازهترین و قدرتمندترین تبلت پرچم دار این شرکت کره ای به شمار می رود، مجهز به نمایشگر 14.6 اینچی از جنس Super AMOLED است که از قابلیت های بسیار پیشرفته ای نظیر رفرش ریت 120 هرتزی، HDR10+ و رزولوشن 1848 در 2960 پیکسل پشتیبانی می نماید. گوریلا گلس 5 کورنینگ وظیفه مراقبت از نمایشگر این تبلت را برعهده دارد. سامسونگ قلم S-Pen این تبلت را درون جعبه به کاربران تقدیم می نماید تا کاربران برای خرید آن احتیاجی به پرداخت هزینه جداگانه نداشته باشند. قلم این محصول سرعت پاسخگویی بسیار بالایی دارد و به طراحان یاری می نماید تا طرح های خود را بهتر از گذشته ترسیم نمایند.

غول کره ای جهانی فناوری در این تبلت از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 به عنوان قلب تپنده استفاده نموده که اولین تراشه 4 نانومتری کوالکام به شمار میرود و عملکرد پردازشی بسیار مناسبی را به کاربران ارائه می دهد. بعلاوه نباید پردازنده گرافیکی Adreno 730 این تراشه را از قلم بیندازیم. در کنار این تراشه، حداکثر 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی نیز تعبیه شده که به لطف پشتیبانی از کارت حافظه microSD می توانید 1 ترابایت به این ظرفیت اضافه کنید. دو دوربین 13 مگاپیکسلی اصلی و 6 مگاپیکسلی اولترا واید درون ماژول دوربین این تبلت پرچم دار به چشم می خورد که دوربین اصلی آن به کاربران قابلیت فیلم برداری 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه را ارائه می دهد.

حفره نمایشگر نیز میزبان دو دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی است که آن ها نیز از قابلیت فیلم برداری 4K پشتیبانی می نمایند. باتری 11200 میلی آمپر ساعتی این تبلت شارژدهی بسیار خوبی دارد و با آداپتور 45 واتی در عرض 82 دقیقه از شارژ صفر درصد به شارژ صد درصد می رسد. از دیگر قابلیت های این تبلت قلم دار خبرنگاران می توان به داشتن 4 اسپیکر استریو، بهره گیری از پورت USB-C و امکان اتصال آن به مانیتور، سیستم عامل اندروید 12 با رابط کاربری One UI 4.1 و پشتیبانی از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اشاره نمود.

آیپد پرو 12.9 اینچی مدل 2022

آیپد پرو 12.9 اینچی مدل 2022 را می توان برترین تبلت غول فناوری آمریکایی معرفی کرد که از قلم اپل پنسل نسل دوم پشتیبانی می نماید. این محصول از نمایشگر Liquid Retina XDR با ابعاد 12.9 اینچی بهره می برد که رفرش ریت 120 هرتزی، قابلیت HDR10، دالبی ویژن با حداکثر روشنایی 1600 نیت دارد و تصاویر را با رزولوشن 2048 در 2732 پیکسل برای کاربران به نمایش می گذارد. طراحی این تبلت نسبت به نسل قبلی تغییر چشمگیری ننموده، اما از لحاظ سخت افزاری به لطف بهره گیری از تراشه تازه M2، قدرت پردازشی بسیار بیشتری نسبت به نسل قبلی ارائه می دهد.

طبق ادعای اپل، تراشه M2 از نظر پردازش های هوش مصنوعی حدود 40 درصد سریع تر از نسل قبلی عمل می نماید و پهنای باند رم یکپارچه آن هم 50 درصد بیشتر از M1 است. حداکثر 16 گیگابایت حافظه رم و 2 ترابایت حافظه داخلی برای این تبلت قلم دار اپل در نظر گرفته شده که فضای ذخیره سازی بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد. یکی از مجذوب کننده ترین قابلیت های آیپد پرو M2، پشتیبانی از قابلیت Hover اپل پنسل است که نمایشگر آن می تواند از فاصله 12 میلی متری قرارگیری این قلم را به خوبی تشخیص دهد.

این موضوع یعنی پیش از آنکه کاربران قلم را بر روی نمایشگر قرار دهند، می توانند پیش نمایشی از محل قرارگیری قلم را مشاهده نمایند. به عنوان نمونه، زمانی که کاربران می خواهند متنی را بنویسند، به لطف این قابلیت دیگر با خطا در محل قرارگیری نوک قلم روبرو نمی شوند. اپل در این تبلت خود از دو دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی و 10 مگاپیکسلی اولترا واید بهره برده که قابلیت های مختلف فیلم برداری 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه و بعلاوه قابلیت فیلم برداری سینماتیک را نیز به کاربران ارائه می دهد. این تبلت یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی دارد و از تاندربولت 4 نیز پشتیبانی می نماید. از دیگر ویژگی های این تبلت قلم دار اپل می توان به باتری 10758 میلی آمپر ساعتی و مجهز بودن به 4 اسپیکر استریو اشاره نمود.

تبلت شیائومی پد 5

به جز اپل و سامسونگ، شیائومی نیز تبلت های بسیار باکیفیتی را روانه بازار گجت های دیجیتال نموده که از جمله برترین آن ها می توان شیائومی پد 5 را نام برد. این تبلت قدرتمند شیائومی از قلم پشتیبانی می نماید، اما همچون اپل شما باید قلم آن را به صورت جداگانه خریداری نمایید. قلم شیائومی از دو کلید بهره می برد که یکی از آن ها برای باز کردن اپلیکیشن یادداشت و دیگری هم برای ثبت اسکرین شات استفاده می گردد. این قلم سرعت پاسخگویی بسیار خوبی دارد. شیائومی پد 5 مجهز به یک نمایشگر 11 اینچی از جنس IPS LCD است که از قابلیت های بسیار خوبی نظیر رفرش ریت 120 هرتزی، دالبی ویژن و HDR10 پشتیبانی می نماید و بعلاوه وضوح تصویر 1600 در 2500 پیکسل به کاربران ارائه می دهد.

شیائومی این تبلت را به تراشه قدرتمند و 7 نانومتری اسنپدراگون 860 کوالکام مجهز نموده که اگرچه چندان تازه نیست اما تا حدی قدرتمند هست که بتواند کارهای روزمره را با سرعتی عالی انجام داده و حتی تازهترین بازی ها روز جهان را هم با کیفیت قابل قبولی به اجرا در بیاورد. در کنار این تراشه باید به عملکرد بسیار خوب پردازنده گرافیکی Adreno 640 نیز اشاره کنیم که به انجام وظیفه در این تبلت قلم دار شیائومی می پردازد. بعلاوه حداکثر 6 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی برای این تبلت باکیفیت شیائومی در نظر گرفته شده که متاسفانه امکان افزایش فضای ذخیره سازی آن با استفاده از کارت حافظه میکرو SD وجود ندارد.

روی پنل پشتی شیائومی پد 5، یک دوربین 13 مگاپیکسلی تعبیه شده که قابلیت فیلم برداری 4K با حداکثر سرعت 30 فریم بر ثانیه را به کاربران ارائه می دهد. حفره نمایشگر نیز میزبان دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با پشتیبانی از قابلیت فیلم برداری 1080p است. سیستم عامل اندروید 11 به صورت پیش فرض روی این تبلت شیائومی نصب شده که قابل ارتقاء به سیستم عامل اندروید 13 نیز است. این تبلت قلم دار 4 اسپیکر استریو بسیار باکیفیت دارد که صدای شفاف و تفکیک شده ای را به گوش کاربران می رساند. باتری 8720 میلی آمپر ساعتی این محصول نیز شارژدهی قابل قبولی دارد و با شارژر 33 وات در عرض 2 ساعت انرژی مجدد خود را به دست می آورد.

مایکروسافت سرفیس پرو 9

تصمیم مایکروسافت برای ادغام خانواده های پرو ایکس و پرو در نهایت منجر به عرضه تبلت تازه سرفیس پرو 9 شد و این تبلت بسیار قدرتمند با تراشه های SQ3 کوالکام و پردازنده های نسل دوازدهم اینتل در اختیار کاربران قرار گرفته است. سرفیس پرو 9 همچون نسل قبلی خود از قلم پشتیبانی می نماید و از لحاظ طراحی نیز تفاوت چشمگیری با تبلت نسل هشتم مایکروسافت ندارد. این محصول به یک نمایشگر 13 اینچی با پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتزی و دالبی ویژن مجهز شده که وضوح تصویر آن به 2880 در 1920 پیکسل می رسد. گوریلا گلس 5 نیز که مقاومت بسیار خوبی در برابر خط وخش و آسیب های احتمالی دارد، از نمایشگر این تبلت محافظت می نماید.

دو پردازنده Core i5-1235U و Core i7-1255U نسل دوازدهم اینتل به عنوان قلب تپنده این محصول در نظر گرفته شده اند که عملکرد پردازشی بسیار خوبی دارند و کاربران می توانند از بین آن ها با توجه به احتیاجشان دست به انتخاب بزنند. بعلاوه باید به 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی این تبلت قلم دار مایکروسافت اشاره کنیم که همچون آیپد پرو اپل، امکان افزایش فضای ذخیره سازی آن با استفاده از کارت حافظه میکرو SD وجود ندارد. در پنل پشتی این تبلت شاهد قرارگیری یک دوربین 10 مگاپیکسلی هستیم که از قابلیت فیلم برداری 4K پشتیبانی می نماید. دوربین سلفی این تبلت نیز دقتی 5 مگاپیکسلی دارد و به کاربران امکان فیلم برداری 1080p را می دهد.

مایکروسافت روی بدنه این تبلت تازه خود 2 پورت USB-C با پشتیبانی از تاندربولت 4 تعبیه نموده که امکان اتصال گرافیک اکسترنال را فراهم می آورند. این محصول بعلاوه به صورت پیش فرض سیستم عامل ویندوز 11 را اجرا می نماید. منبع انرژی این تبلت از جانب یک باتری 47.7 وات ساعتی تأمین می گردد که قادر است در استفاده های عادی تا حداکثر 16 ساعت به کاربران شارژدهی ارائه دهد. این تبلت از بدنه 879 گرمی بهره می برند که این افزایش وزن مربوط به سیستم خنک نماینده متفاوت آن است. از دیگر ویژگی های این تبلت قلم دار مایکروسافت می توان به بلوتوث نسخه 5.1 و میکروفون های دوگانه اشاره نمود.

گلکسی تب S8 پلاس سامسونگ

مدل پلاس از سری تازه تبلت های پرچم دار سامسونگ یعنی گلکسی تب S8 نیز همچون مدل اولترا از قلم S-Pen پشتیبانی می نماید و سامسونگ آن را درون جعبه این محصول قرار داده تا کاربران دیگر احتیاجی به پرداخت هزینه جداگانه برای خرید قلم نداشته باشند. گلکسی تب S8 پلاس سامسونگ مجهز به یک نمایشگر 12.4 اینچی از جنس Super AMOLED است که کیفیت تصویر بسیار خوبی دارد و از قابلیت های پیشرفته ای مانند رفرش ریت 120 هرتزی و HDR10+ پشتیبانی می نمایند. این نمایشگر بعلاوه تصاویر را با وضوح 1752 در 2800 پیکسل به کاربران نشان می دهد. گوریلا گلس کورنینگ 5 نیز روی این نمایشگر به انجام وظیفه می پردازد.

اسنپدراگون 8 نسل 1 همچون مدل اولترا به عنوان مغز متفکر این تبلت در نظر گرفته شده که همراه با پردازنده گرافیکی Adreno 730، عملکرد پردازشی بسیار خوبی را به کاربران ارائه می دهد. بعلاوه نباید حداکثر 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی این تبلت پرچم دار را از قلم بیندازیم. البته امکان افزایش فضای ذخیره سازی به لطف کارت حافظه میکرو SD در این تبلت نیز وجود دارد. سیستم صوتی این تبلت به لطف مجهز بودن به 4 اسپیکر استریو، عملکرد فوق العاده ای دارد و کاربران از گوش دادن به محتواهای صوتی در این تبلت لذت خواهند برد.

سیستم دوربین این تبلت قلم دار سامسونگ متشکل از دو دوربین 13 مگاپیکسلی اصلی و 6 مگاپیکسلی اولترا واید است که به کاربران این امکان را می دهد تا با کیفیت 4K و با حداکثر سرعت 60 فریم بر ثانیه به ضبط ویدیوها بپردازند. یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی نیز روی حفره نمایشگر این تبلت تعبیه شده که قابلیت فیلم برداری 4K نیز دارد. انرژی لازم برای فعالیت این تبلت را باتری 10.090 میلی آمپر ساعتی تأمین می نماید که شارژ شدن کامل آن با شارژر 45 واتی حدود یک ساعت و نیم به طول می انجامد. این تبلت با داشتن قابلیت های بسیار پیشرفته، امکان دسترسی راحت کاربران به هر آنچه را که می خواهند، فراهم می نماید.

آیپد 2022 مدل Wi-Fi اپل

اگر در پی یک تبلت قیمت مناسب و در عین حال کارآمد از محصولات اپل هستید که از قلم اپل پنسل نیز پشتیبانی کند، آیپد 2022 را می توانید به عنوان یکی از برترین تبلت های قلم دار موجود در فروشگاه آنلاین خبرنگاران برای خرید خود انتخاب کنید. این محصول تازه اپل از نمایشگر 10.9 اینچی از جنس Liquid Retina IPS LCD بهره می برد و قابلیت هایی نظیر حداکثر روشنایی 500 نیت و رزولوشن 1640 در 2360 را به کاربران ارائه می دهد. غول فناوری آمریکایی از پردازنده 5 نانومتری A14 خود در این تبلت قلم دار به عنوان قلب تپنده استفاده نموده که دو هسته قدرتمند با حداکثر فرکانس کاری 3.0 گیگاهرتز دارد. بعلاوه 4 گیگابایت حافظه رم و حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی برای این تبلت تازه اپل در نظر گرفته شده که کاربران می توانند از آن ها استفاده نمایند.

سیستم عامل iPadOS 16.1 به صورت پیش فرض روی این تبلت قلم دار نصب شده که قابلیت های بسیار کاربردی را در اختیار کاربران قرار می دهد. آیپد نسل دهم از تازهترین اپل پنسل پشتیبانی می نماید و به شما این امکان را می دهد که طرح های دلخواه خود را با استفاده از آن روی صفحه پیاده کنید. یک دوربین 12 مگاپیکسلی به عنوان سنسور اصلی در پنل پشتی این محصول قرار گرفته است که قابلیت فیلم برداری 4K با سرعت حداکثر 60 فریم بر ثانیه و قابلیت Center Stage را در اختیار کاربران قرار می دهد. همچین نباید دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی آیپد 2022 را از قلم بیندازیم. اطراف بدنه این تبلت اسپیکرهای استریو به چشم می خورند که کیفیت بسیار خوبی دارند. پورت این دستگاه به USB-C تغییر پیدا نموده که خبر خوبی برای کاربران به شمار می رود.

مایکروسافت سرفیس پرو 8

سرفیس 8 پرو که اواخر تابستان سال 1400 با قابلیت ها بهبودیافته ای روانه بازار شد، همچنان جزو پرفروش ترین محصولات مایکروسافت است. این تبلت قدرتمند نمایشگری 13 اینچی موسوم به پیکسل سنس فلو (PixelSense Flow) دارد که نسبت به نسل قبلی از حاشیه های باریک تری در اطرافش بهره می برد. وضوح تصویر این نمایشگر 2880 در 1920 پیکسل است و از قابلیت های تازهی مانند دالبی ویژن، فناوری تطبیق رنگ و رفرش ریت 120 هم پشتیبانی می نماید. روی صفحه کلید این تبلت مایکروسافت فضایی برای قرار دادن قلم Slim Pen 2 تعبیه شده است. این قلم به لطف بهبود طراحی نوکش، سرعت پاسخگویی بسیار خوبی دارد و کاربران از کار کردن با آن لذت خواهند برد.

پردازنده های نسل 11 اینتل (Core i5 و Core i7 و حتی Core i3) که 4 هسته پردازشی دارند، به عنوان قلب تپنده در این تبلت قلم دار به انجام وظیفه می پردازند. بعلاوه کاربران می توانند متناسب با احتیاج خود تا حداکثر 32 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت حافظه داخلی در این تبلت دست به انتخاب بزنند. روی بدنه سرفیس پرو 8 دو پورت USB-C با پشتیبانی از تاندربولت 4 و پورت شارژر معروف سرفیس به چشم می خورد. پشتیبانی از تاندربولت 4، به کاربران این اجازه را می دهد تا سرفیس پرو 8 را به نمایشگرهای مختلفی با وضوح تصویر 4K متصل نمایند. روی پنل پشتی این تبلت یک دوربین 10 مگاپیکسلی تعبیه شده که از قابلیت فیلم برداری 4K پشتیبانی می نماید. دوربین سلفی این تبلت نیز دقتی 5 مگاپیکسلی دارد و به کاربران امکان فیلم برداری 1080p را می دهد. باتری این محصول نیز با یک بار شارژ کامل، انرژی لازم برای استفاده از تبلت تا حداکثر 16 ساعت را فراهم می نماید.

گلکسی تب S7 فن ادیشن سامسونگ

در نهایت می رسیم به معرفی و آنالیز تبلت میان رده گلکسی تب S7 فن ادیشن سامسونگ. این تبلت قلم دار مجهز به یک نمایشگر 12.4 اینچی از جنس TFT LCD است که از وضوح تصویر 1600 در 2560 پیکسل پشتیبانی می نماید. قدرت این تبلت سامسونگ از جانب پردازنده اسنپدراگون 750G تأمین می گردد که عملکرد بسیار خوبی دارد و از 5G نیز پشتیبانی به عمل می آورد. در کنار این تراشه، 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی تعبیه شده که کاربران برحسب احتیاج خود می توانند دست به انتخاب بزنند.

سیستم دوربین این تبلت تنها یک سنسور 13 مگاپیکسلی در پنل پشتی دارد که امکان فیلم برداری با کیفیت 1080p را به کاربران می دهد. دوربین سلفی گلکسی تب S7 فن ادیشن نیز 5 مگاپیکسل است. از دیگر ویژگی های این تبلت می توان به پشتیبانی از قلم S-Pen و سامسونگ دکس (قابلیت استفاده از تبلت در حالت دسکتاپ) اشاره نمود. باتری 10090 میلی آمپر ساعتی این تبلت شارژدهی خوبی دارد و با شارژر 44 وات می توان آن را شارژ کرد.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی و آنالیز 8تا از برترین تبلت های قلم دار فروشگاه آنلاین خبرنگاران پرداختیم تا اگر تمایل به خرید این تبلت ها دارید، با توجه به بودجه خود، برترین انتخاب را داشته باشید.

سوالات متداول در خصوص تبلت های قلم دار

برترین تبلت های قلم دار موجود در بازار کدام اند؟

از جمله برترین تبلت های قلم دار موجود در بازار می توان به گلکسی تب S8 اولترا و آیپد پرو 12.9 اینچی اشاره نمود.

آیا تبلت های قلم دار از کارت حافظه میکرو SD پشتیبانی می نمایند؟

بله. بسیاری از این تبلت ها نظیر سری گلکسی تب S8 سامسونگ از کارت حافظه میکرو SD پشتیبانی می نمایند.

کاربرد قلم در تبلت های قلم دار چیست؟

با استفاده از این قلم کارهایی مثل رسم و طراحی و نقاشی، ادیت عکس و ... را می توان به شکل راحت تری انجام داد.

آیا قلم تبلت را می توان به صورت جداگانه خریداری کرد؟

بله. قلم بسیاری از تبلت ها به جز سری گلکسی تب S8 سامسونگ را باید به صورت جداگانه بخرید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 فروردین 1402 بروزرسانی: 30 فروردین 1402 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 2121

به "با 8 تبلت قلم دار برتر خبرنگاران آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 8 تبلت قلم دار برتر خبرنگاران آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید