با این کمپر بلیزر نایاب و شگفت انگیز آشنا شوید، نوستالژی دیروز در قاب امروز

به گزارش مجله عطر یاس، شورلت کی 5 بلیزر، قابلیت یک کمپر را با یک آشپزخانه و یک میزغذاخوری که به تخت تبدیل می گردد، ارائه می دهد.

با این کمپر بلیزر نایاب و شگفت انگیز آشنا شوید، نوستالژی دیروز در قاب امروز

به گزارش موتور1، وانت کمپر های دارای تخت در دهه 1970 محبوبیت زیادی پیدا کردند. آن ها فضای قابل توجه و امکانات رفاهی را در یک جای کوچک برای افرادی که نمی خواستند تریلر کمپر را با خودروی خود بکسل نمایند یا با خودروی سواری به سفر بروند، ارائه کردند. کی 5 بلیزرهنوز هم امروزه محبوب است، این خودرو امروز به وانت کمپر دارای فضای خواب مدرنی تیدیل شده که می توان آن را ایده آل توصیف کرد.

این خانه متحرک در واقع خودروی قدیمی شورلت بلیزر شاین (Chevrolet Blazer Cheyenne) مدل 1976 است که روی پلتفرم کی 5 بلیزر به جای یک پیکاپ استاندارد ساخته شده است. این یک نمونه کمیاب از حدود 1800 کمپر موسوم به کمپر شاله (کمپر خانه ویلایی) است که در یک دوره فراوری دو ساله ساخته شده است. این بلیزر استثنایی تنها با 91.713 کیلومتر کارکرد، اخیرا با رنگ برنزی و برنزی دو رنگ تکمیل شد. از نظر مکانیکی موتور 5730 سی سی V8 و گیربکس سه سرعته اتوماتیک خود را حفظ نموده است. بر اساس اطلاعات کارخانه ای، قدرت موتور این بلیزر 165 اسب بخار و کاربراتوری است.

پوسته کمپر دارای یک قاب فولادی است که با پلاستیک تقویت شده با فایبر گلاس پوشانده شده است و شامل یک صفحه بالابر، پنجره های کشویی و یک در در ابعاد کامل است. داخل این کمپر، یک قسمت نشیمن غذاخوری، تهویه مطبوع و استریو کاست دارد. آشپزخانه کوچک شامل یک اجاق گاز پروپان، یخچال، سینک، و پریز برق استاندارد 110 ولت است. میز غذاخوری به تخت تبدیل می گردد و فرش و اثاثیه، به رنگ های برنزی، طلایی و قهوه ای هستند. همه اثاثیه داخل این کمپر اصیل به نظر می رسند و در شرایط عالی قرار دارند.

علاقه آمریکا به کمپر ها و خودرو های در دهه 1970 به موازات علاقه به سفر و حضور در فضا باز به طور قابل توجهی افزایش یافت. در میان محبوب ترین گزینه ها، تریلر های پاپ تاب و کمپر های تخت دار بودند که اکثرا راحتی آسایش یک خانه را در قالب یک بسته کوچک ارائه می کردند. با این حال، شورولت بلیزر شاله (خانه ویلایی) منحصربه فرد بود، زیرا به لطف چهار چرخ متحرک، قابلیت رفتن به هر مکانی را ارائه می کرد.

این شکل از کمپر خارج از جاده امروزه با وسایل نقلیه ای مانند جیپ، فورد برانکو، و خودرو های شاسی بلند تویوتا مانند 4 Runner یا لندکروزر مجهز به چادر در پشت خودرو، محبوبیت بیشتری دارد. سپس وسایل نقلیه نظامی مازاد وجود دارد که به خانه های کوچک خارج از شبکه تبدیل می شوند. اما اگر می خواهید چیزی به همان میزان مجذوب کننده و قدری اصیل و قدیمی داشته باشید، کی 5 بلیزر می تواند گزینه مطلوبی باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 20 تیر 1402 بروزرسانی: 20 تیر 1402 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 2155

به "با این کمپر بلیزر نایاب و شگفت انگیز آشنا شوید، نوستالژی دیروز در قاب امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این کمپر بلیزر نایاب و شگفت انگیز آشنا شوید، نوستالژی دیروز در قاب امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید