ارائه نرم افزار محاسباتی در صنعت توزیع برق از سوی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید مدنی

به گزارش مجله عطر یاس، عضو هیئت گروه برق دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان پیروز به طراحی و ارائه نرم افزار کاربردی - محاسباتی ویژه ای باعنوان CGRID شده است.

ارائه نرم افزار محاسباتی در صنعت توزیع برق از سوی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید مدنی

سجاد نجفی روادانق، عضو هیئت علمی گروه برق دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان پیروز در تبادل نظر با خبرنگار استان های خبرنگاران، با اشاره به طراحی وارائه نرم افزار کاربردی - محاسباتی ویژه ای باعنوان CGRID گفت: امروزه زیرساخت های نرم افزاری شرکت های توزیع برق روز به روز در حال تحول و بهبود است، به طوری که در سایه این پیشرفت ها بسیاری از بستر های لازم برای میزان گیری، مطالعات نرم افزاری و هم کاربرد های عملی ایجاد شده است.

نجفی روادانق ادامه داد: ایجاد یکپارچگی نرم افزاری میتواند از اهداف سازنده وزرات نیرو در آینده باشد. در این میان با توجه به گستردگی جغرافیائی، حجم بالا و تنوع داده ها در شبکه های توزیع، انجام مطالعات مهندسی در شبکه های توزیع با چالش های متعددی روبرو است. از طرفی با توجه به افزایش روزافزون هزینه تجهیزات شبکه توزیع برق، این صنعت نیازمند ارائه طرح های بهینه مالی و مبتنی بر مطالعات دقیق، علمی و کابردی برای اصلاح و توسعه شبکه توزیع فشارمتوسط و فشارضعیف است.

استاد گروه برق دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان گفت: مهمترین چالش در این حوزه، ترسیم، ورود دقیق اطلاعات و صحت سنجی آن ها در یک نرم افزار محاسباتی در سطح شبکه توزیع است که مستلزم صرف زمان بسیار زیاد، نیروی انسانی ماهر و در عین حال امکان اشتباه فراوان در ورود این داده ها است. بعلاوه حتی در صورت وجود دک شبکه در نرم افزار محاسباتی، با توجه به تغییرات زیاد در بستر شبکه های توزیع به روزرسانی مداوم دک مطالعاتی هم ضروری است.

وی ادامه داد: از اینرو وجود یک نرم افزار مبدل که بتواند با سرعت مناسب داده های موجود در سایر بستر ها را به صورت دقیق، صحیح و هوشمندانه تبدیل و مدیریت کرده و در نرم افزار محاسباتی استفاده کند، امری ضروری و جزء لاینفک در مطالعات گسترده و سیستماتیک در سطح شبکه های توزیع نیروی برق است.

نجفی روادانق بیان نمود: نرم افزار CGRID ابزاری برای تامین این اهداف و تبدیل شبکه از محیط سیستم اطلاعات جغرافیائی (GIS) به نرم افزار محاسباتی (DIgSILENT) برای مطالعات متنوع و گسترده در شبکه واقعی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1719

به "ارائه نرم افزار محاسباتی در صنعت توزیع برق از سوی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید مدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه نرم افزار محاسباتی در صنعت توزیع برق از سوی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید مدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید