آیا کوالکام قصد طراحی پردازنده اسنپدراگون 865 پلاس را دارد؟

به گزارش مجله عطر یاس، اسنپدراگون 865 یکی از بهترین پردازنده های موبایل است که پرچم داران سال 2020 قرار است به آن مجهز شوند. یک منبع اما گزارش داده کوالکام برای آخر سال جاری برنامه ساخت اسنپدراگون 865 پلاس را نیز در سر دارد!

آیا کوالکام قصد طراحی پردازنده اسنپدراگون 865 پلاس را دارد؟

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ قیمت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

کوالکام اواخر سال قبل از پردازنده سری پرچم دار خود با نام اسنپدراگون 865 رونمایی کرد. این پردازنده که توانست فاصله زیاد پردازنده های کوالکام با چیپست های اپل را کم کند، از قابلیت های زیادی نظیر ضبط ویدئو 8K و پشتیبانی از دوربین 200 مگاپیکسلی بهره می برد و به گرافیک بسیار توانمندی نیز مجهز شده.

Digital Chat Station که به عنوان یک منبع افشاگر در حوزه فناوری فعالیت می نماید، در شبکه اجتماعی چینی ویبو، پستی را منتشر کرد که وجود اسنپدراگون 865 پلاس را تایید می نماید. به گفته این منبع، اسنپدراگون 865 پلاس احتمالا در سه ماه سوم سال 2020 معرفی خواهد شد. کوالکام به ندرت نسخه بهبود یافته پرچم داران خود را راهی بازار می نماید که نمونه آن را می توان در اسنپدراگون 855 پلاس و 821 دید که به ترتیب نسخه های بهبود یافته اسنپدراگون 855 و 820 بودند. اسنپدراگون 835 و 845 اما مدل بهبود یافته نداشتند و به همین خاطر می توان گفت عرضه این پردازنده ها الگوی خاصی را دنبال نمی نماید!

کوالکام از مودم اسنپدراگون X60 برای گوشی های 5G رونمایی کرد

اما سوال اصلی اینجاست که کوالکام چگونه قرار است پردازنده جدید خود را بهبود بخشد؟ با نگاهی به اسنپدراگون 855 پلاس می توان دریافت که سرعت پردازنده های قدرتمند و پردازش گرافیکی به ترتیب 4 و 15 درصد به نسبت قبل بهبود داشتند. به خاطر افزایش قدرت گرافیکی، مدل پلاس برای نمایشگرهایی با رفرش ریت بالاتر به انتخاب بهتری بدل شد. اکنون اسنپدراگون 865 می تواند از نمایشگرهایی با نرخ 144 هرتز نیز پشتیبانی کند؛ میزانی که هنوز هیچ گوشی به آن نرسیده و در بهترین حالت، گوشی ها به نمایشگری با رفرش ریت 120 هرتز مجهز هستند! به هر حال به خاطر افزایش قدرت گرافیکی در مدل پلاس می توان به پایداری نمایشگرها در رفرش ریت های بالا امیدوار بود.

با توجه به قدرت بالای اسنپدراگون 865، نباید انتظار افزایش قدرت زیادی را در مدل پلاس داشته باشیم. اگرچه فعلا یک منبع از وجود این پردازنده اطلاع داد، اما می توان وجود آن را یک شایعه بسیار محتمل دانست. خصوصا اینکه در حال حاضر این پردازنده از چیپست A13 اپل که برای پرچم دارهای 2019 این شرکت طراحی شده اندکی ضعیف تر است. پرچم دار کوالکام به نسبت مدل های پیشین خود توانست فاصله را با اپل بسیار کمتر کند اما باید این را هم به خاطر داشته باشیم که اپل حدودا 6 ماه دیگر از پردازنده های جدید خود رونمایی می نماید و آن جاست که باز هم تفاوت ها بیشتر خواهد شد. بنابراین وجود یک مدل بهبود یافته می تواند فاصله ها را کمتر از آن چیزی که هست کند و پرچم داران اندرویدی را در رقابت با آیفون ها، به سطح قابل قبولی برساند.

مقایسه گوشی هواوی Y9s با سامسونگ گلکسی A50s

با عرضه اسنپدراگون 865 پلاس، احتمال کاهش قیمت مدل های مجهز به اسنپدراگون 865 بسیار زیاد خواهد شد. پیش از این یکی از مدیران شیائومی اعلام نموده بود افزایش قیمت گوشی می 10 به خاطر قیمت بالای اسنپدراگون 865 بوده و خب این مسئله زمانی که گوشی هایی با برند سامسونگ و هواوی خریداری کنیم بیشتر نیز به چشم خواهد آمد! چرا که گوشی های پرچم دار این دو شرکت با قیمتی به مراتب بالاتر از پرچم داران شیائومی به فروش می رسند.

منبع: androidauthority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 604

به "آیا کوالکام قصد طراحی پردازنده اسنپدراگون 865 پلاس را دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا کوالکام قصد طراحی پردازنده اسنپدراگون 865 پلاس را دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید