8هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در توسعه تاسیسات و موسسات گردشگری استان البرز

به گزارش مجله عطر یاس، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: با افتتاح 10 پروژه در شرف بهره برداری حوزه گردشگری حدود 660 نفر در استان البرز صاحب شغل می شوند.

8هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در توسعه تاسیسات و موسسات گردشگری استان البرز

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، فریدون محمدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان صبح امروز 25 مرداد ماه 1399 از مراحل نهایی تهیه طرح جامع گردشگری در استان البرز خبر داد و اظهار کرد: در این طرح صد بسته سرمایه گذاری شناسایی و تعریف شده که 20 بسته آن به طور کامل از نظر اطلاعاتGIS (نقشه های جغرافیایی هوایی) و دیگر جزئیات و عوارض موجود مورد بررسی قرار گرفته و کار فنی باقی مانده بسته ها نیز در حال انجام است.

محمدی اضافه کرد: طرح موجود پس از بررسی و با در نظر دریافت شرح خدمات و فرم تعریف شده بر اساس دستورالعمل معاونت گردشگری وزارت متبوع تهیه و تنظیم شده که بنا داریم این طرح را در کمیته گردشگری استانداری البرز مطرح کرده و مصوبه نهایی را دریافت کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز شرح داد: این طرح، نقشه راستا پروژه های سرمایه گذاری گردشگری در استان البرز را به لحاظ امکان سنجی و نیازسنجی بر اساس مصادیق 16گانه گردشگری معین می کند.

او گفت: امید این می رود در ماه آینده مصوبه طرح جامع گردشگری استان را از سوی کمیته گردشگری استانداری البرز دریافت کرده و بتوانیم پروژه های سرمایه گذاری گردشگری خوبی را در استان به انجام برسانیم.

او یادآور شد: بالغ بر 8هزار میلیارد ریال حجم کل سرمایه گذاری در پروژه های گردشگری استان البرز است که از این میان 10 پروژه با حجم سرمایه ای 4800 میلیارد ریال در شرف بهره برداری است.

او اضافه کرد: میزان ایجاد اشتغال در 10 پروژه قابل افتتاح حدود 660 نفر است.

محمدی با بیان این که در سه ماهه نخست سال جاری 18 فقره موافقت اصولی در حوزه سرمایه گذاری گردشگری استان البرز صادر شده است، اذعان داشت: از این تعداد 3 مورد اقامتگاه سنتی، 2 مورد بوم گردی، 6 مورد سفره خانه سنتی، یک مورد گردشگری سلامت، 4 مورد مجتمع گردشگری، یک مورد مهمانپذیر، یک مورد نیز هتل آپارتمان یک ستاره بوده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1054

به "8هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در توسعه تاسیسات و موسسات گردشگری استان البرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در توسعه تاسیسات و موسسات گردشگری استان البرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید