محصولات صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد نمونه سازی می گردد

به گزارش مجله عطر یاس، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از نمونه سازی و استانداردسازی محصولات صنایع دستی برای نخستین بار در استان اطلاع داد.

محصولات صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد نمونه سازی می گردد

به گزارش خبرنگاران از یاسوج، سید روح الله وحدتی پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران از اجرای چهار طرح مهم در حوزه صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد اطلاع داد و گفت: یکی از مهم ترین این طرح ها، آموزش شاغلین صنایع دستی و هنرهای سنتی است که به منظور ارتقای سطح علمی و دانش عمومی این افراد، در راستای رشد و توسعه و استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در حوزه صنایع دستی انجام می گردد.

وی طراحی و نمونه سازی محصولات صنایع دستی را از دیگر برنامه های معاونت صنایع دستی استان نام برد و اضافه نمود: بر این اساس، صنایع دستی اصلی استان نمونه سازی شده و برای فراوری انبوه در اختیار هنرمندان قرار می گیرد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: در اجرای این برنامه، کوشش می گردد از اصول و معیارهای حاکم بر طراحی محصول که نقش مهمی در رقابت مالی بر عهده دارد، بهره گرفته و نیازهای مختلف فرهنگی، اجتماعی و مالی شهروند امروزی را مورد توجه قرار داد.

وحدتی پور بیان نمود: بر این اساس، باید ضوابط و معیارهایی ارائه نمود که بدون تکرار عینی فرم، بیان کننده تداوم اصول طراحی به عنوان هویت ملی در این هنر باشد و بتواند با سبک های غربی مورد استفاده در محصولات که به شدت هویت ایران معاصر ما را تحت تأثیر قرار داده است مقابله نماید.

وی درجه بندی و بازرسی فنی کارگاه های فراوریی و استاندارد سازی محصولات صنایع دستی را از دیگر برنامه ها عنوان و اظهار کرد: این اقدامات برای نخستین بار در استان انجام می گردد.

عضو شورای تخصصی صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور هدف از اجرای این طرح ها و برنامه ها را ارتقاء سطح علمی و تخصصی شرکت های فراوریی و آموزشی و همچنین توسعه وترویج کیفیت بخشی به مراحل فراوری محصولات صنایع دستی و رسیدن به صادرات این فراوریات در بازار های داخلی و خارجی عنوان نمود.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 694

به "محصولات صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد نمونه سازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد نمونه سازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید