4 خاصیت آلوئه ورا برای زیبایی و سلامت مو

به گزارش مجله عطر یاس، آلوئه ورا این ساکولنت بسیار محبوب می تواند برای بسیاری از بیماری های مرتبط با مو معجزه کند و این روزها در غالب آب رسان، ماسک و ژل به عنوان محصولات مراقبت از پوست و مو هواداران زیادی دارد. این گیاه کاکتوس برای هزاران سال به خاطر خواص دارویی و سلامتی که برای زیبایی پوست و مو داشته، مورد توجه قرار گرفته است. تا جایی که مصریان باستان آن را گیاه جاودانگی می نامیدند و آلوئه ورا عنصر اصلی روتین های زیبایی کلئوپاترا و نفرتیتی بود.

4 خاصیت آلوئه ورا برای زیبایی و سلامت مو

تحقیقات ده ها کاربرد بالقوه، از بهبود سلامت روده گرفته تا پاک سازی پسوریازیس را در طول هزاران سال گذشته برای آلوئه ورا کشف نموده . یکی از این حوزه های پرکاربرد و پرطرفدار استفاده از آلوئه ورا برای مراقبت از مو است. در این مقاله شما را با فواید آلوئه ورا برای مراقبت از مو و نحوه استفاده از آن آشنا خواهیم کرد و آنالیز می کنیم که محصولات مراقبتی حاوی آلوئه ورا تا چه حد برای مراقبت از مو موثر هستند. با مجله خبرنگاران همراه باشید.

1. ایجاد رطوبت طولانی مدت برای مو

آلوئه ورا یک ماده مرطوب کننده است که در ایجاد رطوبت طولانی مدت که می توانید ببینید و احساس کنید، شگفت انگیز عمل می نماید. استفاده از آن بر روی مو، از دست دادن رطوبت تار موها را کاهش و توانایی جذب رطوبت از محیط را به پوست و مو می دهد. این ماده علاوه بر اینکه باعث افزایش درخشندگی تار موها می گردد به افزایش نرمی و حالت پذیری آن نیز یاری می نماید.

  • 10 عادت مخرب که باعث آسیب به موهایتان می گردد

2. ایجاد تعادل pH در مو

اما فراتر از این ها آلوئه ورا توانایی ایجاد تعادل pH در مو، پوست و پوست سر را دارد. با توجه به اینکه بسیاری از مسائل پوست سر به علت عدم تعادل pH ایجاد می گردد، استفاده از آلوئه ورا می تواند نقش بسیار زیادی در سلامت بدن ما داشته باشد و افزودن آلوئه ورا ورا به عادات مراقبتی به یک دارایی ارزشمند تبدیل می گردد. اما این را در نظر داشته باشید که واکنش همه افراد به مواد مختلف حتی مواد طبیعی فرق دارد و باید درمانی را انتخاب کنید که برترین نتیجه را برای شما داشته باشد.

3. خاصیت ضدالتهابی آلوئه ورا برای مراقبت از مو

براساس تحقیقات اجرا شده، آلوئه ورا یک ماده ضدالتهابی است و می تواند از پوست و موی شما در برابر اشعه ماوراءبنفش محافظت کند. خاصیت محافظتی در برابر این اشعه باعث می گردد تا رنگ و درخشندگی حفظ گردد و موهای شما درخشان به نظر برسد. بعلاوه آلوئه ورا دارای آنزیم های خاصی است که می تواند مو و پوست را از چربی های اضافه پاک کند.

4. جلوگیری از ریزش و یاری به رشد مو

کراتین که همان پروتئین اولیه مو است از اسیدهای آمینه، اکسیژن، کربن و مقادیر کمی هیدروژن، نیتروژن و گوگرد تشکیل شده است. آلوئه ورا ترکیب شیمیایی مشابهی با این پروتئین دارد و مانند کراتین با مواد مغذی خود موها را جوان می نماید و به آن خاصیت ارتجاعی بیشتری می بخشد تا از شکستن مو و موخوره جلوگیری کند.

آلوئه ورا حاوی آنزیمی به نام پروتئولیتیک است که سلول های مرده پوست سر را ترمیم می نماید. این آنزیم از ریزش مو جلوگیری و به رشد مو کم می نماید. زیرا هم گردش خون را در پوست سر افزایش می دهد و هم سرشار از ویتامین های C، E و A است که با التهاب و رادیکال های آزاد مبارزه می نماید. بعلاوه یک نرم کننده عالی است که موهای شما را صاف و براق می نماید و از خارش پوست سر جلوگیری می نماید، شوره سر را از بین می برد و به موهای شما حالت می دهد.

  • 11 علت اصلی ریزش مو در زنان و راهکارهایی برای جلوگیری از آن

نحوه استفاده از آلوئه ورا برای مراقبت از مو

بیشتر متخصصان برای استفاده از آلوئه ورا در فرمولاسیون محصولات پوست و مو، استفاده از آلوئه ورا در حالت مایع ژل مانند را به سایر ترکیبات ترجیح می دهند. برای کسانی که پوست سر خشک یا پوسته پوسته دارند، شست وشوی هفتگی با آب آلوئه ورا به سلامت پوست سر یاری می نماید و بعلاوه می تواند خارش را کاهش دهد. آب کشی مو با آب آلوئه ورا نیز راهی عالی برای حفظ شادابی موهای شما در طول هفته است، به خصوص اگر موهای خشکی دارید.

بعلاوه می توانید خودتان به صورت مستقیم ژل موجود در برگ های آلوئه ورا را استخراج کنید یا آن را به صورت آماده از داروخانه تهیه کنید و مستقیما روی پوست سر و تار موها بمالید تا یک ماسک موی کاملا طبیعی و بسیار مقرون به صرفه داشته باشید. برای یاری به حفظ رطوبت، بهتر است چند قطره روغن کرچک به آن اضافه کنید و ترکیب ایجاد شده را بر روی ماساژ دهید. بگذارید آلوئه ورا حدود 30 دقیقه روی موها بماند و سپس آن را بشویید.

اگر در پی محصولاتی فراتر از آلوئه ورای خام برای رژیم روزانه یا هفتگی مراقبت از مو های تان هستید، یک شامپویی که با آلوئه ورا و چند ترکیب ساده ساخته شده، بهره ببرید که باعث تسکین پوست سر و رطوبت بیشتر می گردد. اگر موهای آسیب دیده ای دارید و در پی تقویت رشد مو هستید، می توانید از اسپری ترمیم کننده آلوئه ورا بهره ببرید. فقط این نکته را از قلم نیاندازید که واکنش همه افراد به محصولات و مواد مختلف فرق دارد و توقع نداشته باشید که همه بعد از استفاده از این محصولات نتیجه یکسانی بگیرند.

  • 11 ترفند عالی برای پرپشت تر و ضخیم تر کردن مو

هشدارها درباره استفاده از آلوئه ورا

به طور کل چون آلوئه ورا یک گیاه و ماده طبیعی است، می توان گفت تقریبا هیچ خطری برای مصرف کنندگان نخواهد داشت. فقط در برخی موارد نادر ممکن است پوست برخی از افراد به این ماده حساسیت داشته باشد. برای چک کردن این موضوع می توانید کمی از مایع آلوئه ورا را به قسمت بیرونی مچ دست بمالید و دو ساعت صبر کنید. اگر تغییری مشاهده نکردید، به این معنی است که نسبت به آلوئه ورا حساسیت ندارید و می توانید به راحتی از این ماده گیاهی بسیار مفید بهره ببرید.

موردی دیگری که باید به آن توجه کنید این است که اگر از کرم های استروئیدی مانند هیدروکورتیزون استفاده می کنید، مراقب مصرف آلوئه ورا باشید. چون می تواند باعث افزایش جذب کورتیزون به وسیله پوست شما گردد.

اگر هم قصد مصرف نوشیدنی این گیاه را دارید توجه کنید که زیاده روی نکنید چون ممکن است در برخی موارد موجب گرفتگی عضلات شکم یا اسهال گردد. بعلاوه خوردن آلوئه ورا تداخلات بالقوه ای با داروهایی مانند داروهای ضد انعقاد و داروهای دیابت دارد.

  • 18 گیاه فوق العاده برای کاهش ریزش مو و تحریک رشد مو

نحوه جدا کردن ژل طبیعی از گیاه آلوئه ورا

  • یک برگ مسن تر و ضخیم تر را از قسمتی بیرونی گیاه بچینید.
  • اجازه دهید تا لاتکس زرد از برگ خارج گردد و آن را دور بریزید.
  • برگ را بشویید.
  • از یک چاقوی تیز برای جدا کردن خارهای روی برگ بهره ببرید.
  • چاقو را در طول برگ بکشید تا پوست آن جدا گردد.
  • ژل شفاف استخراج شده را برش دهید.
  • توجه کنید که ژل آلوئه ورای تازه، ماندگاری زیادی ندارد اما می توانید آن را به مدت یک هفته در یخچال در ظرفی دربسته نگه دارید یا آن را فریز کنید.

منبع: webmd, eatingwell

منبع: دیجی استایل
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 2001

به "4 خاصیت آلوئه ورا برای زیبایی و سلامت مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 خاصیت آلوئه ورا برای زیبایی و سلامت مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید