285 موزه در دولت تدبیر و امید راه اندازی شد

به گزارش مجله عطر یاس، ایرنا/ براساس سخنان مدیرکل موزه ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث فرهنگی، 285 موزه در دولت تدبیر و امید راه اندازی شد.

285 موزه در دولت تدبیر و امید راه اندازی شد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

قضیه چیست؟

محمدرضا کارگر در آیین افتتاح موزه نفت سوزها در کرمان اضافه کرد: از این میزان 100 موزه توسط بخش خصوصی شکل گرفته و پنج موزه را وزارت نفت احداث نموده است.

وی گفت: وزارت نفت باوجود ظرفیت ها زمینه احداث ده ها موزه را از نظر ساختمان و اشیا فراهم نموده و با سیاست های دولتی تدبیر و امید می توانیم هزارمین موزه را تا انتها سال آینده افتتاح کنیم.

مدیرکل موزه ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: موزه عامل و محصول توسعه است و حضور نفت در این حوزه به معنی توسعه پایدار حوزه نفتی کشور تلقی می گردد.

وی توضیح داد: موزه ها و میراث فرهنگی در عرصه سیستم امنیتی، فرهنگی و نظامی و علمی کشور کاربرد دارد و در این زمینه مقامات کشورهای دیگر همچون آمریکا به تاریخ طولانی و تمدن ایران اشاره می نمایند و تاریخ ما یک برند در دنیا است.

وی با اشاره به صندلی ایران از منظر تاریخی در دنیا اضافه کرد: ایران می تواند در عرصه های بسیاری در دنیا از جمله نفت، معدن، نظامی فرهنگی و مذهبی حضور یابد اما در عرصه های محدودی ازجمله مالی نفت و میراث فرهنگی بازیگر اصلی و بدون رقیب هستیم و مورد توجه دنیا قرار داریم.

کارگر با بیان اینکه در حوزه فرهنگی و مذهبی گام های عظیمی برداشتیم و در آینده در سطح دنیای بازیگر اصلی می شویم، عنوان نمود: نمایشگاه هفت هزار سال هنر ایرانی در قم با مدعوین خارجی داشتیم و در این نشست مطرح شد که ایستادگی در مقابل هنر تاریخی به ضرر خود افراد است.

مدیرکل موزه ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه میراث فرهنگی در عرصه دیپلماسی نیز موثر است گفت: موزه نفت سوزها به حفظ حافظه تاریخی ما یاری می نماید و نمی گذارد این حافظه را از دست دهیم.

وی ادامه داد: نخستین امپراطوری، قانون، سفال و خشت و سازه فلزی را در ایران ساختیم، گیاه و حیوان را اهلی کردیم و برای نخستین بار در ایران انسان از غار به دشت آمد که این تاریخ غنی امیدی برای جوانان و تاریخ و مردم است.

کارگر بیان داشت: به عنوان میراث دار تمدنی عظیم وظیفه داریم بدون دسته بندی های سیاسی باور کنیم که ایرانی هستیم و رسالت داریم ایران را به صندلیی رفیع تر برسانیم و مستحق بالاترین تمدن و بهره برداری از آبادترین و بهترین ها در کشور هستیم. مدیرکل موزه ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: باتوجه به تاریخ غنی، باید با تعصب ملی، میراث فرهنگی ایران را نسبت به دنیا ارتقا دهیم.

منبع: همگردی
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1436

به "285 موزه در دولت تدبیر و امید راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "285 موزه در دولت تدبیر و امید راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید