10 قابلیت منوی استارت ویندوز 11 که باید بهره ببرید

به گزارش مجله عطر یاس، ویندوز 11 از نظر ظاهری تفاوت های زیادی نسبت به ویندوز 10 دارد و در این میان منوی استارت با تغییرات زیادی روبرو شده است. در ادامه به 10 قابلیت منوی استارت ویندوز 11 می پردازیم که بهتر است از آن ها استفاده کنید.

10 قابلیت منوی استارت ویندوز 11 که باید بهره ببرید

لپ تاپ 11 اینچی لنوو مدل IdeaPad 1 11ADA05

8,400,000

8,090,000

تومان

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل X515JP-EJ408-G - کاستوم شده

36,150,000

تومان

خرید لپ تاپ از خبرنگاران

مشاهده همه

تغییر مکان منوی استارت به سمت چپ

یکی از بزرگ ترین تغییرات ظاهری منوی استارت ویندوز 11، قرارگیری آن در میان تسک بار است. به طور پیش فرض، آیکن مربوط به منوی استارت و برنامه ها در قسمت مرکزی تسک بار قرار دارند. خوشبختانه به راحتی می توانید مکان قرارگیری منوی استارت را به جای همیشگی خود یعنی سمت چپ برگردانید. برای این کار راهی Settings > Personalization > Taskbar > Taskbar Behaviors شوید و برای Taskbar Alignment گزینه Left را انتخاب کنید.

شخصی سازی رنگ ها

برای شخصی سازی رنگ ها در منوی استارت می توانید از دو روش بهره ببرید. روش اول انتخاب حالت روشن یا تاریک برای کل سیستم عامل است که با این کار رنگ تسک بار و دیگر بخش های رابط کاربری تغییر پیدا می نماید. اما اگر می خواهید برای تسک بار و منوی استارت از رنگ مشخصی بهره ببرید، باید از روش زیر بهره ببرید.

برای این کار بعد از باز کردن Settings راهی Personalization شوید و Colors را انتخاب کنید. در قسمت Choose Your Mode باید گزینه Dark را انتخاب کنید تا حالت تاریک فعال گردد و سپس در بخش Accent Color قادر به انتخاب از بین رنگ های موردنظر خود هستید.

لپ تاپ 11 اینچی لنوو مدل IdeaPad 1 11ADA05

8,400,000 تومان

مشاهده و خرید

تغییر چینش آیکن برنامه ها

منوی استارت تا حد زیادی مشابه هوم اسکرین آیفون و گوشی های اندرویدی است. به همین دلیل مانند آن ها به راحتی می توانید چینش آیکن اپ ها را تغییر دهید. فقط کافی است نشانه گر ماوس را روی هرکدام از اپ ها کلیک کنید و نگه دارید و سپس آیکن را در مکان نو رها کنید.

حذف آیکن برنامه ها از منوی استارت

حذف آیکن برنامه ها از منوی استارت به سادگی امکان پذیر است. اگر می خواهید این محیط را خلوت کنید، فقط کافیست روی هر آیکن راست کلیک کنید و سپس گزینه Unpin From Start را انتخاب کنید.

افزودن میان بر برای پوشه ها

منوی استارت ویندوز 11 اساسا محلی برای میان برهای مختلف است. به همین دلیل اگر از بعضی پوشه ها مرتبا استفاده می کنید، می توانید میان بر پوشه های موردنظر را در منوی استارت قرار دهید. با این کار، آیکن پوشه های موردنظر کنار آیکن مربوط به منوی پاور قرار می گیرد. برای این کار راهی Settings > Personalization > Start > Folders شوید و در این بخش می توانید میان بر پوشه هایی مانند Documents، Pictures و دیگر موارد را فعال کنید.

لپ تاپ 15.6 اینچی اچ پی مدل G8 255-AT2

19,700,000 تومان

مشاهده و خرید

نمایش تعداد بیشتر آیکن اپ ها

منوی استارت ویندوز 11 به دو بخش اصلی اپ های پین شده و بخش Recommendations تقسیم شده است. به صورت پیش فرض هرکدام از این بخش ها نیمی از فضای منوی استارت را اشغال نموده اند. اما با مراجعه به بخش Settings > Personalization > Start، می توانید از بین سه گزینه دست به انتخاب بزنید تا بتوانید فضای مربوط به یکی از این دو بخش را افزایش دهید.

مشاهده برنامه های پرمصرف

در منوی استارت آیکن برنامه های پین شده در مرکز توجه قرار می گیرند. اما طبیعتا در این بخش می توانید فهرست تمام برنامه های نصب شده هم مشاهده کنید. فهرست کامل برنامه ها به ترتیب حروف الفبا نمایش داده می گردد ولی می توانید کاری کنید که در بخش فوقانی آن آیکن اپلیکیشن های پرمصرف را مشاهده کنید.

برای این کار باید راهی Settings > Personalization > Start شوید و گزینه Show Most Used Apps را فعال کنید. با این کار بعد از مراجعه به منوی استارت و کلیک بر گزینه All apps، در بخش فوقانی می توانید آیکن 6 برنامه پرمصرف را مشاهده کنید.

راست کلیک برای دسترسی به گزینه های مفید

اگر بر روی آیکن منوی استارت در تسک بار راست کلید، به چندین گزینه مفید دسترسی پیدا می کنید. به عنوان مثال می توانیم به گزینه هایی برای Device Manager، Disk Management، Task Manager، Terminal و چندین بخش دیگر اشاره کنیم.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 3 15ITL6-i5 8GB 1TB 2GB

29,490,000 تومان

مشاهده و خرید

حذف فایل از بخش Recommended

در منوی استارت ویندوز 11 فایل هایی که اخیرا باز شده اند، در بخش Recommended به نمایش درمی آیند. اگرچه می توانید این بخش را کوچک یا حتی حذف کنید، اما گاهی اوقات مفید واقع می گردد. با این حال ممکن است که بخواهید فایل هایی را از این بخش حذف کنید. برای این کار کافی است روی آیکن موردنظر راست کلیک کنید و در نهایت گزینه Remove From List را انتخاب کنید.

غیرفعال کردن شفافیت

بخش های مختلفی از ویندوز 11 نیمه شفاف است و همین موضوع جذابیت رابط کاربری آن را افزایش داده است. اما اگر از این مشخصه دل خوشی ندارید، به راحتی قادر به غیرفعال کردن آن هستید. برای این کار راهی Settings > Personalization > Colors شوید و گزینه Transparency Effects را غیرفعال کنید.

سیستم عامل ویندوز 10 نسخه پرو لایسنس ریتیل به همراه مایکروسافت آفیس پرو پلاس 2021 نشر مایکروسافت

1,250,000

تومان

سیستم عامل ویندوز 10+اسیستند + افیس 2016-2019-2021 نشر نوین پندار

44,000

39,800

تومان

خرید سیستم عامل از خبرنگاران

مشاهده همه

منبع: HowToGeek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 اسفند 1401 بروزرسانی: 5 اسفند 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 2101

به "10 قابلیت منوی استارت ویندوز 11 که باید بهره ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 قابلیت منوی استارت ویندوز 11 که باید بهره ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید