گلایه عضو شورا از عدم اجرای درست برنامه های مناسب سازی شهر تهران

به گزارش مجله عطر یاس، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از عدم اجرای برنامه های مناسب سازی شهر تهران گلایه کرد.

گلایه عضو شورا از عدم اجرای درست برنامه های مناسب سازی شهر تهران

به گزارش خبرنگاران، زهرا شمس احسان صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به شرایط معلولان در شهر تهران گفت: شورای شهر دوم در سال 84 مصوبه ای داشت که بر اساس آن شهرداری ملزم به تشکیل ستاد مناسب سازی فضا برای تردد معلولان و جانبازان شد که شرایط امروز تهران بعد از گذشت 17 سال نشان می دهد که فضاهای شهری برای این افراد چندان ایمن نیست.

وی با بیان این که در 17 سال گذشته این ستاد تنها 25 جلسه برگزار نموده است، گفت: به نظر می رسد برنامه های ستاد مناسب سازی به وسیله واحدهای اجرایی به فراموشی سپرده شده است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان این که دو هزار و 304 بوستان درشهر تهران وجود دارد که کمتر از 3 درصد آنها مناسب سازی شده است گفت: از مجموع 12 هزار کیلومتر پیاده رو در تهران حدود 300 کیلومتر یعنی کمتر از 5 درصد شرایط مناسب برای افراد کم توان را دارد و از 141 ایستگاه مترو تنها 19 ایستگاه مناسب سازی شده است و باید بگویم کلان شهر تهران کمترین انطباق با حداقل احتیاج افراد آسیب پذیر را دارد.

وی با بیان این که در سال 99 ، 415 میلیارد تومان و در سال 1400 ، 356 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است، گفت: با این حال شاهد عقب افتادگی در اجرای برنامه ها هستیم بخصوص در سال 99 که عمده پروژه های مناسب سازی معطل مانده.

شمس احسان با بیان این که صرف افزایش اعتبار به معنای اهمیت به مناسب سازی نیست گفت: باید مدیران دغدغه مند شده ، پیمانکاران آموزش داده شوند و ساز و کار نظارتی و کنترلی شدیدی ایجاد گردد.

وی با بیان این که حمل و نقل معلولان شرایط خوبی ندارد و علی رغم بودجه 31 میلیارد تومانی جهت خرید خودروی ون کماکان این شرایط بی نتیجه مانده و تنها نیمی از 60 ون موجود خدمت رسانی می نمایند به گونه ای که معلولان باید از دو روز قبل ثبت نام نمایند که این در شأن این افراد و شهرداری نیست، گفت: شهرداری باید نسبت به انجام کارهایی همانند تجهیز مراکز فرهنگی و هنری ساختمان های عمومی اش اقداماتی انجام دهد تا سال آینده شاهد اقدامات موثری در این زمینه باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1806

به "گلایه عضو شورا از عدم اجرای درست برنامه های مناسب سازی شهر تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلایه عضو شورا از عدم اجرای درست برنامه های مناسب سازی شهر تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید