گردنه اسدآباد از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است

به گزارش مجله عطر یاس، مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری گفت: خوشبختانه گردنه اسدآباد از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است.

گردنه اسدآباد از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از همدان، مجید صباغ زاده، مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در سفر به استان همدان در بازدید از گردنه اسدآباد و پروژه ایمن سازی این نقطه پر حادثه ضمن اظهار رضایت از اقدامات اجرا شده گفت: ساماندهی گردنه اسدآباد یکی از طرح های مهم سازمان است که با توجه به سرمایه گذاری های اجرا شده در زمینه روشنایی و نیوجرسی، این طرح پیشرفت خوبی داشته و اگر فصل سرما زود شروع نمی شد، در امسال به بهره برداری می رسید.

او ساماندهی و احیای مجدد گریزراه ها و نصب تابلو در این محور را ضروری دانست و اضافه کرد: این گریزراه ها احتیاج به نگهداری دارند که ضروری است در مورد آشکارسازی آن ها برنامه ریزی گردد.

مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان سرعت غیرمجاز را یکی از دلیل های اصلی بروز تصادفات برشمرد و یادآور شد: سازمان در برنامه ریزی های خود ارتقای ایمنی جاده های کشور را در دستور کار دارد، البته هدف ما تنها راه های شریانی نیست، چرا که ترافیک در محور های فرعی و اصلی وجود دارد و راه های روستایی نیز احتیاجمند نگاه ویژه ای هستند.

صباغ زاده با اشاره به این که تکمیل راه های روستایی تنها به وسیله سازمان امکان پذیر نیست، بیان نمود: این راه ها احتیاجمند یاری و همیاری دهیار، بخشدار، فرماندار و نماینده مجلس و در نهایت احتیاجمند سرمایه گذاری استان است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان نیز که در این سفر حضور داشت، آخرین شرایط ماشین آلات راهداری و توسعه ایمنی راه های استان همدان را مورد آنالیز و ارزیابی قرار داد.

فرهاد مهریاری هدف از این بازدید را آنالیز راهداری زمستانی در محور های استان با توجه به سرمای زودرس بیان نمود و اضافه کرد: کنترل و ارزیابی، بازدید از امکانات فراهم شده، آنالیز اقدامات اجرا شده در زمینه نگهداری، بازسازی و تعمیر ماشین آلات، خرید تجهیزات و مصالح برای زمستان برای مقابله با برف و سرما به ویژه شن و نمک از جمله اهداف مهم این سفر به شمار می رود.

او با اشاره به بازدید های اجرا شده از محور های ارتباطی و پر حادثه استان و تخصیص اعتباراتی در این زمینه، در مورد گردنه اسدآباد گفت: از اقدامات اجرا شده در گردنه اسدآباد شامل تعریض، تغییر و جا به جایی روشنایی ها و نصب نیوجرسی وسط نیز به صورت میدانی بازدید شد و در مورد مسائل احتمالی که ممکن است در فصل زمستان با ترکیب تازه نصب حفاظ بتونی در این گردنه ایجاد گردد، بحث و گفتگو شد.

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1740

به "گردنه اسدآباد از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردنه اسدآباد از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید