کلاهبرداری زن 28 ساله از 2977 تایلندی ، قربانیان طمع سود 93 درصدی

به گزارش مجله عطر یاس، پلیس تایلند در جستجوی زنی 28 ساله است که با وعده دادن سود 93 درصدی کلاه حدود سه هزار نفر را برداشته و بیش از 28 میلیون دلار به جیب زده است.

کلاهبرداری زن 28 ساله از 2977 تایلندی ، قربانیان طمع سود 93 درصدی

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، وانتانی تیپاوت که بیشتر با نام ما مانی شناخته می گردد، متهم است با دادن وعده های دروغ سر هزاران شهروند تایلندی را کلاه گذاشته و 861 میلیون بات (معادل 28.3 میلیون دلار) از دارایی های آنها را بالا کشیده است. در مجموع 2977 نفر فریب وعده سود 93 درصدی او را خورده اند و گفته می گردد نامزد 20 ساله مانی به نام متی چینپا هم در این کلاهبرداری بزرگ نقش داشته است.

پلیس تایلند روز آدینه به یک طلافروشی تقلبی در یکی از شهرهای شمالی این کشور حمله کرد؛ جایی که مانی آن را راه انداخته بود تا خیال سرمایه گذاران را درباره زندگی فوق اشرافی و ثروت افسانه ای خود قانع کند. بسیاری از فریب خورده ها سرمایه گذاری خود را در شرکت مانی با فقط هزار بات تایلند شروع نموده بودند و فکر می کردند این سرمایه ها قرار است در دو صنعت لوازم آرایشی و فیلمسازی هزینه گردد.

البته بودند کسانی که میلیون ها بات به زن کلاهبردار پول داده بودند و بعضی از آنها پس از دریافتن واقعیت حتی تا مرز خودکشی هم پیش رفته اند. پلیس تایلند روز پنجشنبه تصاویر طلافروشی قلابی تیپاوت را در صفحه تحت تعقیب ترین جنایتکاران این کشور در فیس بوک بارگذاری کرد که نشان می داد این طلافروشی صرفا بخشی از یک اتاق شبیه دفاتر کار بوده است. مانی بسیاری از عکس های خود را در این مکان گرفته بود.

با وجود اقدام پلیس در مطلع سازی مردم و توقیف اموال مانی، زن کلاهبردار همچنان به فعالیت در شبکه های اجتماعی ادامه می دهد. او روز پنجشنبه در یکی از صفحه های شخصی خود نوشت: فکر می کردید بتوانید مرا به دام بیندازید و همه چیزم را بگیرید؟ این کار را بکنید. من همیشه می توانم بیشتر پول دربیاورم. زندان جای کسانی است که مبارزه نمی نمایند. من همیشه مبارزه می کنم و کسی نیستم که رسانه ها می گویند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 342

به "کلاهبرداری زن 28 ساله از 2977 تایلندی ، قربانیان طمع سود 93 درصدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری زن 28 ساله از 2977 تایلندی ، قربانیان طمع سود 93 درصدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید