کشف اسکلت اژدها در مازندران صحت دارد؟

به گزارش مجله عطر یاس، خبرنگاران/مازندران کشف اسکلتی به ظاهر منحصر به فرد در یکی از روستاهای ساری موجب شد تا کارشناسان و پژوهشگران مازندرانی به اسناد مکتوب در کتاب های تاریخی که به وجود موجودی اژدهامانند اشاره دارد و حیوانات دیگر را از بین می برد، رجوع نمایند و البته روایات مردمی نیز در این رابطه وجود دارد، با این حال مدیرکل محیط زیست مازندران تماما این موضوع را رد نموده است.

کشف اسکلت اژدها در مازندران صحت دارد؟

این کارشناسان از جمله حسین اسلامی در پستی که در صفحه مجازی خود منتشر نموده، به همراه تعدادی دیگر از کارشناسان معتقدند اسکلت پیدا شده در رده اژدها واقع شده است و اسناد و روایات آن در کتاب ابن اسفندیار موجود است، اما حفاظت محیط زیست مازندران نظر دیگری دارد.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به برآورد اسکلت پیدا شده از نسل اژدها در منطقه چورت ساری و خبرهای منعکس شده در فضای مجازی اظهار کرد: این اسکلت ظاهرا در حین شخم زدن زمین کشف شده و خبرهای گفته شده در فضای مجازی مبنی بر ماهیت اژدها بودن اسکلت مورد تایید نیست.

وی ادامه داد: طبق آنالیز های اولیه اسکلت این جانور، سگ سان بودن این اسکلت مورد تایید قرار گرفته است و چون این اسکلت اصلا جزو خزندگان محسوب نمی گردد اژدها بودن اسکلت تکذیب می گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: احتمالا اسکلت متعلق به سگ و یا شغال است که به نظر می رسد تلف شده باشد اما به منظور اطلاع دقیق، نوع گونه آن انتقال داده شده و در دست آنالیز است.

ابراهیمی کارنامی اضافه کرد: دو محیط بان که اسکلت را کشف کردند بر این مهم که اسکلت متعلق به سگ و یا خانواده آن است صحه گذاشتند اما عکسی که در فضای مجازی گذاشته شده با عکس اصلی تفاوت هایی دارد که تصویر اصلی این ادعا را که اسکلت متعلق به جانور دیگری است، رد می نماید.

وی توضیح داد: از دنده های حیوان و نوع اسکلت کاملا معین است که جزو دسته سگ سانان است و گونه اژدها کاملا تکذیب می گردد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: اسکلت برای آنالیز بیشتر نوع گونه دقیق این اسکلت سگ سان توسط کارشناسان در دست آنالیز است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1537

به "کشف اسکلت اژدها در مازندران صحت دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف اسکلت اژدها در مازندران صحت دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید