کرزی: صلح افغانستان چون پروژه خارجی است به نتیجه نرسید

به گزارش مجله عطر یاس، رئیس جمهور سابق افغانستان با تاکید بر لزوم انتقال مذاکرات صلح به داخل خاک این کشور گفت که صلح چون پروژه خارجی است تا به امروز به نتیجه نرسید.

کرزی: صلح افغانستان چون پروژه خارجی است به نتیجه نرسید

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سرگرمی و سفر بیشتر بدانید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان در نشست هم اندیشی صلح کابل از دولت و طالبان خواست تا صلح را از یک پروژه خارجی به یک فرایند ملی مبدل کنند.

وی تاکید کرد که فرایند صلح تا به امروز به این دلیل به نتیجه نرسیده است که یک پروژه خارجی محسوب می شود.

رئیس جمهور سابق افغانستان اضافه نمود که اگر ابتکار این فرایند در اختیار افغان ها باشد، صلح حتی در مدت یک ماه و حتی زودتر از آن نیز به نتیجه می رسد.

کرزی در ادامه نیز از دولت و طالبان خواست که مذاکرات صلح را در داخل خاک افغانستان پیش ببرند و از ولایت های بامیان، نورستان، پنجشیر، ننگرهار و ارزگان به عنوان ولایت هایی یاد کرد که می توان مذاکرات را در آن برگزار کرد.

به گزارش هشت صبح، رئیس جمهور سابق افغانستان گفت که پس از تامین صلح در نتیجه مذاکرات بین الافغانی، افغانستان می تواند با عزم و استقلال با همسایگان خود و جهان گفت وگو کند.

این درحالی است که مذاکرات بین الافغانی از چند ما پیش بدون هیچ نتیجه ای در بن بست واقع شده است و باوجود دیدارهای پس از عید فطر تیم های مذاکره کننده، هنوز مذاکرات آغاز نشده و جنگ در سراسر افغانستان تشدید شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1557

به "کرزی: صلح افغانستان چون پروژه خارجی است به نتیجه نرسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرزی: صلح افغانستان چون پروژه خارجی است به نتیجه نرسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید