انتها بازسازی کاخ تاریخی اردشیر بابکان فیروزآباد

به گزارش مجله عطر یاس، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، سرانجام بازسازی کاخ تاریخی اردشیر بابکان فیروزآباد صورت گرفت.

انتها بازسازی کاخ تاریخی اردشیر بابکان فیروزآباد

سید مؤید محسن نژاد گفت: کاخ اردشیر فیروزآباد از آثار مهم تاریخی دوران ساسانی فارس و اثر ثبت شده ایرانی در لیست میراث جهانی یونسکو است. لذا بر همین اساس در ادامه پروژه بازسازی این بنای بزرگ تاریخی بخشهایی از بنا بازسازی شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: بازسازی کاخ اردشیر فیروزآباد با اختصاص مبلغ بیش از 190 میلیون تومان انجام شد. در این پروژه تعمیرات بخشهای سنگی و کاهگل بام کاخ انجام شد.

وی با اشاره به بازسازی کاخ اردشیر در گذشته گفت: در سالیان اخیر بخشهای زیادی از کاخ بازسازی شد و با ادامه پروژه بازسازی شرایط کاخ به منظور میزبانی از گردشگران مطلوب تر شده است.

محسن نژاد توضیح داد: کاخ اردشیر بابکان یکی از کاخهای ییلاقی اردشیر به شمار می رود که در شهرستان فیروزآباد فارس واقع و از سنگ و ملاط گچ ساخته شده است. این کاخ در کنار چشمه آبی به نام قمپ آتشکده قرار گرفته است. از این رو، این کاخ را آتشکده نیز می نامند. گچ بری و تزئینات تالارهای این کاخ بسیار زیبا و باشکوه است و به کاخ تچر تخت جمشید شباهت دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 14 آبان 1402 بروزرسانی: 14 آبان 1402 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 2185

به "انتها بازسازی کاخ تاریخی اردشیر بابکان فیروزآباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها بازسازی کاخ تاریخی اردشیر بابکان فیروزآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید