واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان تصمیم ملی بود و باید عملی می شد

به گزارش مجله عطر یاس، استاندار اردبیل با اشاره به اینکه واگذاری کشت وصنعت مغان تصمیم ملی بود، گفت: امنیت شغلی کلیه کارکنان شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان را تضمین می کنیم.

واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان تصمیم ملی بود و باید عملی می شد

به گزارش خبرنگاران، اکبر بهنام جو در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان پارس آباد با اشاره به فروش شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان افزود: طبق اصل 44 قانون اساسی واگذاری شرکت مغان یک قانون بود و باید عملی می شد بطوریکه اصلی ترین دغدغه ما نحوه واگذاری آن بود که خوشبختانه اهلیت شخصی که هم اکنون برنده مزایده شده برای ما محرز شده است.

وی ادامه داد: شرکت برنده یکی از برندهای معروف صنایع تبدیلی و تکمیلی در کشور است که به 62 کشور دنیا صادرات دارد و صادرات این شرکت از صادرات استان اردبیل بیشتر است.

استاندار اردبیل با اشاره به اهلیت شرکت خریدار توضیح داد: سرمایه گذاری که شرکت مغان را خریده هم اکنون 15 هزار پرسنل دارد و هر روز به خط فراوری خود اضافه می نماید و متعهد شده در زمان اندک کارخانه های صنایع تبدیلی و تکمیلی را در شهرستان پارس آباد تاسیس کند.

وی با اشاره به شائبه های موجود در خصوص تعدیل نیروهای شرکت مغان پس از واگذاری افزود: امنیت شغلی کلیه کارکنان شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان را تضمین می کنیم چنانچه اگر شرکت خریدار به تعهدات خود عمل نکند، قرارداد منعقده بدون تشریفات اداری فسخ خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل همچنین با اشاره به جزئیات و کلیات قرارداد شرکت مغان تأکید کرد: از یک سال پیش پیگیری های انجام داده ایم و در حال تهیه مکانیزمی هستیم تا در یکی دو سال آینده پول حاصل از فروش شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در شهرستان پارس آباد هزینه گردد.

مدافع حق وحقوق عشایر در منطقه هستیم

لازم به ذکر است با حضور استاندار اردبیل و نمایندگان عشایر نیز مسائل و مسائل عشایر محدوده شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگاران، اکبر بهنام جو استاندار اردبیل با اشاره به فروش شرکت مغان، گفت: ظرف یک سال آتی تمامی عشایر محدوده نشین شرکت مغان معین تکلیف شده و به حق و حقوق خود خواهند رسید.

وی ادامه داد: واگذاری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان سبب شد تا ما با حضور در منطقه نسبت به معین تکلیف اراضی شما عشایران که دوازده سال قبل در دولت مصوب شده اقدام کنیم .

استاندار اردبیل افزود: شرکتی که اقدام به خرید کشت و صنعت نموده نسبت به سرمایه گذاری عظیم در منطقه اقدام خواهد نمود. قطعا فرزندان عشایر در اولویت اشتغالزایی ها خواهند بود و از عمران و آبادانی منطقه بی نصیب نخواهند شد .

وی ادامه داد : دولت طبق قراردادی که با شرکت خریدار انجام داده پس از 10 سال و در صورت پرداخت شدن تمام اقساط به واگذاری کامل شرکت مغان اقدام خواهد نمود.

بیش از 70 درصد عشایر استان ساکن شهرستان پارس آباد است که در شمال استان اردبیل و در مرز جمهوری آذربایجان واقع شده ساکن هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 47

به "واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان تصمیم ملی بود و باید عملی می شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان تصمیم ملی بود و باید عملی می شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید