نگاهی به سریال از سرنوشت؛ داستان دو زندگی

به گزارش مجله عطر یاس، سریال تلویزیونی از سرنوشت روایتی متفاوت از زندگی دو نوجوان بود که توانست نظر مخاطبان را به خود جلب نمایند.

نگاهی به سریال از سرنوشت؛ داستان دو زندگی

، در روز هایی که سینمای کودک، شرایط مناسبی ندارد پخش سریالی با موضوع بچه ها از شبکه ای سراسری و پر قدمت مانند شبکه دو، اتفاق مبارکی است. شبکه ای که بیش از سایر شبکه ها، همیشه در طول عمر طولانی خود، همراه نوجوانان و بچه ها بوده و دغدغه این گروه سنی از مسائلش محسوب می شده است.

سریال از سرنوشت که در قالب دو فصل به صورت هر شبی روی آنتن شبکه دو رفت، گواه این دغدغه مندی شبکه دوست. سریالی که به موضوع بچه ها بی سرپرست می پرداخت. داستان دو کودک بی سرپرست در بستر زمان، نمایشی شده بود و تعداد زیادی بازیگر کارکشته و جوان هم در آن حضور داشتند. درواقع بیننده از سرنوشت، سرنوشت این دو کودک را از کودکی تا نوجوانی و جوانی به نظاره می نشست.

نکته حائز اهمیت این است که کار درباره بچه ها و با بچه ها، هر دو سخت ولی جذاب است. سوژه ای که محورش، بچه ها باشند طبعاً هم ابعاد مختلف روانشناسی و جامعه شناسی دارد و هم استفاده از بچه ها در قالب بازیگر، کاربلدی و آرامش خاص تیم سازنده را طلب می نماید. نکته جالب دیگر درباره از سرنوشت، به هم پیوستگی سریال باوجود دو فصلی بودن آن و کارگردانی متفاوت هر فصل بود.

فصل اول را محمدرضا خردمندان و فصل دوم را علیرضا بذرافشان کارگردانی نموده بودند. خردمندان که با ساخت فیلم سینمایی بیست ویک روز بعد، نشان داده بود در حوزه ساخت فیلم درباره بچه ها و نوجوانان، پیروز است؛ به خوبی از پس ساخت فصل اول برآمده بود. فصلی که در آن، شاهد دوران کودکی هاشم و سهراب بودیم. فصل دوم را هم علیرضا بذرافشانی ساخته بود که سابقه نوشتن و ساخت آثار دیدنی فراوانی در تلویزیون دارد. او با نوشتن فیلم نامه سریال هایی مانند خط قرمز و تب سرد به خوبی نشان داده بود که فضای جوانان را می شناسد. او با این تجربه، فصل نوجوانی و جوانی سهراب و هاشم را ساخت.

نکته جالب توجه از سرنوشت، تنوع بازیگران بود. در فصل اول شاهد حضور بازیگرانی مانند پوریا پور سرخ، مجید واشقانی، لیلا بلوکات، حبیب دهقان نسب و حسین پاکدل بودیم. در فصل دوم هم هنرنمایی بازیگرانی مثل علیرضا آرا، شبنم فرشاد جو، مائده طهماسبی، سید مهرداد ضیایی و فریبا نادری را دیدیم. بازیگران سهراب و هاشم در فصل کودکی، راستین عزیز پور و امیررضا فرامرزی بودند که در فصل دوم، دارا حیایی و کیسان دیباج به جای آن ها، جوانی هاشم و سهراب را بازی کردند.

بازی دارا حیایی، پسر امین حیایی در این سریال، باعث شد تا این بازیگر جوان، بیشتر از فیلم شعله ور حمید نعمت الله به چشم بیاید. همچنین حضور پررنگ تعداد زیادی بازیگر کارکشته و گزیده کار نشان می دهد هم فیلم نامه، آن ها را برای بازی قانع نموده و هم فضای کاری.

فصل به فصل و قسمت به قسمت از سرنوشت بر میزان مخاطبان این سریال افزوده می شد. علت این ماجرا را می توان اصرار مسئولان پخش شبکه دو بر پخش منظم و سر ساعت این سریال دانست. تمام شصت قسمت این دو فصل، سر ساعت 21:30 روی آنتن شبکه دو می رفت و بنابراین شاهد قراری نانوشته میان شبکه دو و مخاطبانش بودیم. با چنین پشتوانه ای، سریال از سرنوشت در راستا ساخت فصل سوم این مجموعه قرار گرفته است. فصلی که به گفته تهیه کننده اش از دو فصل قبلی، فراز و نشیب بیشتری خواهد داشت.

راستای که نشان می دهد مسئولان شبکه دو همچنان برساخت سریال هایی با موضوع نوجوانان تأکید دارند. پیروزیت فیلم خورشید مجید مجیدی در جشنواره فیلم فجر که به موضوع بچه ها کار می پرداخت و استقبال مخاطبان از سریال از سرنوشت گواه این ادعاست که حوزه نوجوانان و بچه ها، حوزه سخت، ولی گیرایی برای ساخت آثار نمایشی است.

یادداشت از سعیده نیک اختر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 722

به "نگاهی به سریال از سرنوشت؛ داستان دو زندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به سریال از سرنوشت؛ داستان دو زندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید