نام خیابان سفارت چین در واشنگتن تغییر می نماید

به گزارش مجله عطر یاس، براساس این پیشنهاد که به دو مجلس کنگره و مجلس نمایندگان آمریکا ارائه خواهد شد و پیش بینی می گردد خشم چین را برانگیزد، تغییر نام خیابان سفارت چین از اینترنشنال پلیس به لی ون لیانگ است.

نام خیابان سفارت چین در واشنگتن تغییر می نماید

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش دویچه وله، دکتر لی ون لیانگ پزشک 34 ساله ای بود که در اواخر ماه دسامبر 2020 به همکارانش درباره انتشار ویروس کرونا در شهر ووهان چین هشدار داد، ولی پلیس او را به اتهام انتشار شایعات دستگیر کرد.

با مرگ لی ون لیانگ در 19 فوریه 2020 موجی از غم و اندوه همه شبکه های مجازی را فرا گرفت و او به قهرمان ملی چین و چهره جهانی مبارزه با ویروس کرونا مبدل شد.

سناتور تام کاتن که به اتخاذ مواضع سرسختانه علیه چین شهرت دارد، گفت: تلاش خواهیم کرد که اسم لی ون لیانگ تا ابد فراموش نگردد و برای این کار نام او را برای همواره روی خیابان سفارت کشوری که مسؤول مرگ بسیاری از مردم است، خواهیم گذاشت؛ مردمی که لی ون لیانگ کوشید جلوی مرگ آن ها را بگیرد.

در سال 2014 هم تعدادی از اعضای کنگره پیشنهاد کردند نام سفارت چین به نام لیو چیاوبو تغییر یابد. لیو چیاوبو یک فعال چینی است که به دلیل انتقاداتش از چین، برنده جایزه صلح نوبل شد.

در آن موقع باراک اوباما، رئیس جمهوری وقت آمریکا تهدید کرد که این طرح را وتو خواهد نمود، زیرا که نمی خواهد در روابط واشنگتن-پکن تنشی ایجاد گردد.

برخلاف اوباما، دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا مواضع جدی در قبال چین دارد و با این کشور وارد جنگ تجاری شده است. در زمینه کرونا هم او بار ها این ویروس را ویروس ووهان و ویروس چینی خواند و پکن را به دست داشتن در انتشار آن متهم کرد.

دیپلماسی نام خیابان ها تا کنون به غیر از چین، درباره روسیه هم اعمال شده است و در سال 2018 شهرداری واشنگتن تابلوی نام بوریس نیمتسوف مخالف ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که در سال 2015 در موسکو کشته شد را زیر پنجره های سفارت روسیه در آمریکا نصب کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 906

به "نام خیابان سفارت چین در واشنگتن تغییر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نام خیابان سفارت چین در واشنگتن تغییر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید