مقاله: 10 فیلم برتر درباره قاتل های زنجیره ای که باید ببینید

به گزارش مجله عطر یاس، فیلم درباره دو برادر و پدر مذهبی متعصب شان است؛ فردی که اعتقاد دارد توسط خدا برگزیده شده و از سوی او دستور می گیرد تا شیاطینی را که به لباس انسان درآمده اند به قتل برساند. ساختار فیلم در قالب بازگشت به عقب، روایت می گردد. مخاطب با حضور مک کانهی در اداره پلیس و معرفی برادرش به عنوان قاتلی که پلیس به دنبالش می گردد از همان شروع فیلم از طریق بازگشت به گذشته درمییابد چه بر سر این دو برادر آمده و چطور در کنار پدرشان در مزرعه خانوادگی بزرگ شده اند.

مقاله: 10 فیلم برتر درباره قاتل های زنجیره ای که باید ببینید

فیلم خاطرات قتل، تحسین منتقدین و کارگردان های متفاوتی از جمله کارگردان مشهور امریکایی کوئنتین تارانتینو را به همراه داشت؛ اثری که ترکیبی فوق العاده از یک فیلم کارآگاهی و یک کمدی سیاه بود. خاطرات قتل به عنوان یکی از مشهورترین آثار سینمای کره جنوبی شناخته می شد اما مدتی بعد بونگ جون هو با ساخت فیلم سینمایی انگل (Parasite) لقب مشهورترین و تحسین شده ترین فیلم کره ای را به اثر جدیدش اختصاص داد، گرچه هنوز بعضی از سینمادوستان معتقدند خاطرات قتل بهترین فیلم این کارگردان است.

فیلم سینمایی هنری: تصویر یک قاتل زنجیره ای اقتباس آزادی است از زندگی هنری لی لوکاس و اوتیس تول که هر دو قاتل زنجیره ای بوده اند.

روانی آمریکایی که پیروز ترین اقتباس رمان پرفروش ایستون الیس است بخش بزرگ پیروزیت خود را مدیون کارگردانی ماری هرون است؛ زنی در میان کارگردانان مستقل آمریکایی که پیروز شد این بازنمایی زیست دهه هشتاد طبقه متوسط آمریکا را به اثری پیچیده تر و البته چندلایه تر از آنچه به ظاهر بود تبدیل کرده و نقدی بر زن ستیزی و قدرت مردانه را هم به اثر وارد کند در حالی که کمدی سیاه درونی فیلم هم کارکرد فوق العاده خود را حفظ کرده است.

منبع مقاله: 10 فیلم برتر درباره قاتل های زنجیره ای که باید ببینید

انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1709

به "مقاله: 10 فیلم برتر درباره قاتل های زنجیره ای که باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: 10 فیلم برتر درباره قاتل های زنجیره ای که باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید