معرفی زیباترین قلعه های قرون وسطایی جمهوری چک

به گزارش مجله عطر یاس، زیباترین قلعه های جمهوری چک

دلایل زیادی برای بازدید از جمهوری چک وجود دارد اما هیچ مساله ای نیست که قلعه های آن در بالای لیست جاذبه های این کشور قرار داشته باشد. اگر معماری های قرون وسطایی شما را جذب خود کرده و یا اینکه یک متفکر تاریخی می باشید قطعا زیباترین قلعه های جمهوری چک می توانند آنچه دنبال آن هستید را ارائه نمایند. از طرف دیگر به دلیل موقعیت قرارگیری این کشور قلعه های بسیاری در آن وجود داشته که باعث می شود تا شما بتوانید چند مورد از خیره نماینده ترین آن ها را در برنامه سفر آینده خود در نظر بگیرید. خبرنگاران در این مطلب می خواهد تا چند مورد از زیباترین قلعه های جمهوری چک را برای شما معرفی نماید پس با ما همراه شوید.

معرفی زیباترین قلعه های قرون وسطایی جمهوری چک

قلعه پرنستین | Pernstejn Castle

قلعه پرنستین یک ساختار سنگی خیره نماینده و یکی از زیباترین قلعه های جمهوری چک می باشد. سبک گوتیک و رنسانس استفاده شده در این قلعه چشمگیر می باشد اما آن چیزی که بیش از همه پرنستین را متفاوت می کند این است که این قلعه هرگز قتح نشده است. موقعیت این ساختمان برای دفاع در نظر گرفته شده بوده و مشخصا تصمیم درستی بوده است. بازسازی های اخیر در این قلعه نشان داد که زیر یک لایه گچ نقاشی هایی از قرن شانزدهم و همچنین کتیبه هایی موجود است. این قطعات هنری پروس اکنون حفظ شده و شما می توانید در هنگام بازدید از قلعه آن ها را مشاهده نمایید.

قلعه کوکورین | Kokorin Castle

کوکورین یکی از قلعه هایی می باشد که دارای داستانی غیرمعمول و افسانه ای است. این ساختمان که در قرن چهاردهم ساخته شده است پس از امپراتوری فردیناند و جنگ سی ساله در لیست قلعه های ملعون قرار گرفته است. بر اساس قانون قلعه کوکورین مجاز به بازسازی نبوده است. شوالیه ها، هنرمندان و مسافران در زمان های مختلف در این قلعه حضور داشته اند و در نهایت این مجموعه در قرن بیستم مورد بازسازی قرار گرفت. امروزه این بنا به صورت خصوصی بوده و به عنوان یکی از زیباترین قلعه های جمهوری چک و همچنین یکی از مقاصد گردشگری مهم مورد استفاده قرار گرفته که قطعا ارزش بازدید را دارد.

قلعه بوزوو | Bouzov Castle

قلعه بوزوو در قلب موراویا (Moravia) واقع شده است. بوزوو که در قرن پانزدهم میلادی ساخته شده یک شاهکار گوتیک خیره نماینده و یکی از زیباترین قلعه های جمهوری چک می باشد. از همان ابتدای قرن پانزدهم میلادی این قلعه جمهوری چک محل شوالیه تتونیک (Teutonic) بوده است. این موضوع باعث شده تا راز و رمزهای بسکمک به این ساختمان اضافه شود. اتاق های قلعه بوزوو با دقت بازسازی شده و برای تورها باز می باشند. با این حال خاطره انگیزترین راه برای تجربه این قلعه این است که به کمک یک تور ویژه هدایت شدن تمام بخش های آن را مشاهده نمایید به طوری که ممکن از برای دیدن برخی از نقاط آن مجبور شوید لباس های مناسبی بر تن کنید.

قلعه کوست | Kost Castle

در شمال بوهمیا، قلعه کوست که یکی از زیباترین قلعه های جمهوری چک بوده و متعلق به قرن پانزدهم میلادی می باشد. این بنا در میان بیابان و همچنین ماسه سنگ ها یافت شده است. کلمه کوست در زبان کشور چک به معنی استخوان می باشد زیرا این بنا به عنوان استخوان محکم و برای غلبه بر دشمن ساخته شده بوده است. هنگامی که سدهای اطراف قلعه دچار آسیب شدند آب در اطراف آن تبدیل به نوعی از خندق شده که این یک شکل غیر معمول بوده است. البته که برای ساکنان قلعه شگفت انگیز به شمار می رفت. مکان هایی که می توانید در قلعه مشاهده نمایید شامل اتاق های مرمت شده و همچنین اتاق های تاریک و ترسناک شکنجه است که در طول قرو وسطی به شکل گسترده ای مورد استفاده قرار می گرفته است.

قلعه تروسکی | Trosky Castle

قلعه تروسکی ممکن است خرابه به نظر برسد اما قطعا شما نمی خواهید که آن را از دست بدهید. این قلعه در دو نقطه از یک بخش آتشفشانی بازالتی قرار گرفته و ظاهرا در چند قسمت تقسیم شده است. به ساختارهای پایین دستی این دو بخش بابا (Baba) یا پیرزن (Old Woman) گفته می شود. به ساختارهای بالادستی و بلندتر از این دو ساختار نیز پانا (Panna) یا ویرجین (Virgin) گفته می شود. با توجه به اینکه این قلعه رها شده است اما این مکان به عنوان سوژه ای خیره نماینده برای معماران و علاقه مندان به عکاسی است. شایعاتی در مورد وجود تونل ها و دالان های زیرزمینی این قلعه وجود داشته که هنوز مورد استفاده قرار می گیرند اما می بایست با دقت و در نظر دریافت ریسک آن بررسی شوند.

قلعه زویکوو | Zvikov Castle

در جایی که رودخانه های اوتاوا و ولتاوا به یکدیگر می رسند شما می توانید یکی از زیباترین قلعه های جمهوری چک به نام زویکوو را مشاهده نمایید. از اوایل قرن اول یک قلعه در این مکان مشخص شده بوده است اما تا قرن سیزدهم میلادی قلعه ای ثابت در آن ساخته نشده بود. قلعه زویکوو دارای یک برج مسکونی منشوری بوده و همچنین یک حیاط زیبا می باشد. بسکمک از بخش های این مجموعه با نقاشی های دیواری تزیین شده و برخی از مشهورترین ان ها را می توان در کلیسای صلح آمیز و تاریخی سنت ونسلوس (St. Wenceslaus) مشاهده نمایید.

قلعه کریوکلات | Krivoklat Castle

یکی از قدیمی ترین، مهمترین و زباترین قلعه های جمهوری چک کریوکلات می باشد. این بنا در قرن سیزدهم برای پرمی اسلاید (Přemyslids) که یک خانواده نجیب و ثروتمند در زمان خود بوده ایت ساخته شد. بسکمک از پادشاهان جمهوری چک در این قلعه زندگی کرده و این بنا دارای ویژگی های معماری قابل توجهی می باشد. ستاره های باورنکردنی سالن سلطنتی، مناظر خیره نماینده از بالای برج بزرگ و همچنین کتابخانه ای که بیش از 52 هزار جلد کتاب مختلف در آن وجود دارد از جمله موارد دیدنی در این قلعه می باشد.

قلعه هلوبوکا | Hluboka Castle

این قلعه چک در قرن سیزدهم ساخته شده است اما در سال های پس از آن بازسازی های قابل توجهی روی آن اجرا شده است. آنچه که یک قلعه گوتیک متعلق خانواده شوارزنبرگ (Schwarzenberg) می باشد یک قرن بعد در سبک های رنسانس ساخته شده است. در قرن هجدهم این قلعه ظاهر باروک را گرفت. سپس در قرن نوزدهم میلادی قلعه هلوبوکا به طور مستقیم همانند قلعه ویندزور (Windsor) در انگلستان بازسازی شد. این بنا در حال حاضر به روی عموم مردم باز بوده و دارای باغ های بزرگی می باشد گه شما می توانید به وسیله یک تور از آن ها دیدن نمایید.

قلعه پراگ | Prague Castle

پر بازدیدترین قلعه در سراسر این کشور قلعه پراگ بوده که در پایتخت جمهوری چک قرار گرفته است. این قلعه که واقعا بزرگ و پیچیده می باشد دارای چندین بخش بوده و یکی از بزرگترین مجموعه قلعه ها در جهان به شمار می رود. قلعه پراگ برای شاهزاده بوریوج (Bořivoj) در قرن نهم میلادی ساخته شده است. با این حال برخی از بازسازی های طرح گوتیک که در قرن چهاردهم اجرا شده و چند مورد دیگر که در قرن بیستم روی آن اجرا شده است، ظاهر قلعه را در طول 1200 سال از عمر آن به شدت تغییر داده اند.

قلعه کارلشتین | Castle Karlstejn

قلعه کارلشتین تنها 30 دقیقه با پراگ فاصله دارد. این مجموعه که از زیباترین قلعه های جمهوری چک به شمار می رود توسط جنگل های سرسبز احاطه شده و همانند یک رویا می باشد. در حالی که بخش بیرونی قلعه قرن چهاردمی بسیار زیبا می باشد، این بنا از زمان خود بسیار جلوتر بوده است و شما می توانید این موضوع را در داخل قلعه به وضوح مشاهده نمایید. قلعه کارلشتین دارای مجموعه عظیمی از جواهرات امپراتوری بزرگ روم می باشد. علاوه بر این بسکمک از جواهرات سلطنتی جمهوری چک نیز در این مکان وجود داشته و شما حتی می توانید برخی از آن ها را لمس نمایید.

قلعه های همواره جزء نقاط قدرت امپراتوری ها به شمار می رفتند. در دوران قرون وسطی برای محافظت از سرزمین ها قلعه های بسکمک بر روی مکان های صعب العبور ساخته شد تا بتواند به خوبی از کشور و امپراتوری محافظت نمایند. با توجه به دوران چند صد ساله رنسانس و قرون وسطی قلعه های طیبا و عظیم در سراسر اروپا پراکنده شده اند که هر کدام به تنهایی جاذبه های بسکمک را می توانند ارائه دهند.

منبع: www.touropia.com

منبع: الی گشت
انتشار: 14 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 181

به "معرفی زیباترین قلعه های قرون وسطایی جمهوری چک" امتیاز دهید

1 کاربر به "معرفی زیباترین قلعه های قرون وسطایی جمهوری چک" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی زیباترین قلعه های قرون وسطایی جمهوری چک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید