معبدهای بودایی دیدنی و زیبای تایلند

به گزارش مجله عطر یاس، اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارند در خصوص مذاهب موجود در دنیا اطلاعاتی داشته باشند بهتر است سری به تایلند بزنید. این کشور پر از معابد بودایی مختلف است که قدمت خیلی از آن ها به قرن ها پیش بر می شود. بیشتر معابدی که در تایلند به چشم می خورند از چوب، سنگ و حتی بطری نوشابه بازیافت شده ساخته شده اند. هنوز هم بازدید از این معابد حس صلح و آرامش را در بازدید کننده القا می نماید. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید تا بتوانید همه مکان ها را مورد بازدید قرار دهید، می توانید از تمامی مناظر زیبا و چشم نواز لذت ببرید. در این مقاله با ما همراه شوید تا 8 مورد از معابد زیبا و چشم نواز در تایلند را با هم مرور کنیم.

معبدهای بودایی دیدنی و زیبای تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

  1. معبد یک میلیون بطری:

معبد یک میلیون بطری که در زبان تایلندی ها با عنوان Wat Pa Maha Chedi Kaew شناخته می شود یکی از معابد معمولی در تایلند نیست. این معبد منحصر به فرد ترین معبدی است که در تایلند پیدا خواهید کرد. در ساخت این معبد از 1.5 میلیون بطری بازیافت شده استفاده شده است. این بطری ها در دستشویی ها نیز مورد استفاده قرار گرفته است. عمدتا از بطری های سبز و قهوه ای برای ساخت آن استفاده شده است. این بنا حدود 20 ساختمان دارد که در برگیرنده اتاق هایی برای عبادت و برج آب هستند.

  1. معبد بودای زمردی(Emerald Buddha):

معبد بودای زمردی ممکن است به غلط نامگذاری شده باشد زیرا تنها نکته مشترکی که بین این معبد و بودا وجود دارد رنگ سبز آن است. بودای 66 سانتی متری از یشم یا جید ساخته شده است. هنوز هم این گزینه در معبد نگهداری می شود و افراد احترام خاصی برای آن قائل هستند. قدمت بودا به قرن پانزدهم بر می شود. در طول چند قرن، بودا به معابد مختلفی در تایلند منتقل شده است.

  1. معبد Wat Mahathat، سوکوتای:

این معبد در پارک تاریخی سوکوتای در شمال تایلند واقع شده است و یک معبد باستانی محسوب می شود. این معبد یکی از مهم ترین و جذاب ترین معابدی است که در پارک پیدا خواهید کرد. بعضی از 168 مجسمه شاگردان بودا با دستان گره زده تزیین شده است که حاوی اثار متعلق به بوداست. یک بودای بزرگ که در حالت نشسته قرار گرفته است را می توان در تالار اصلی پیدا کرد. این در حالیست که بودای بزرگ ایستاده در نزدیکی آن قرار گرفته است.

  1. معبد وات آرون(Wat Arun):

وات آرون به عنوان معبد سحر شناخته شده است اما می توان آن را به سادگی به عنوان معبد شکوه شناخت. این معبد، در کنار رودخانه Chao Phraya در بانکوک قرار گرفته است و بسیار چشم نواز است. این معبد یکی از نشانه های اصلی تایلند محسوب می شود و با نور خورشید بر زیبایی آن افزوده می شود. سبک خمر برج که با سفال های رنگی پوشیده شده است زیر نور خورشید می درخشد. ساختمان های اطراف در سفال و صدف بیشتری فرو رفته است.

  1. معبد Wat Chaiwatthanaram:

این معبد یکی از مجتمع های بزرگ در آیوتا(پایتخت باستانی تایلند) است. این معبد به منظور ارج نهادن به مادر پادشاه ساخته شد و یکی از مکان های پربازدید در آیوتا محسوب می شود. معبد Wat Chaiwatthanaram در کنار رودخانه Chao Phraya واقع شده است اما منظره زیبای رودخانه نمی تواند با زیبایی معبد رقابت کند. طرح این معبد متعلق به قرن هفدهم است.

  1. معبد Wat Phra That Doi Suthep:

این معبد یکی از معابدی است که به هنگام سفر به چیانگ مای باید از آن بازدید کنید. معبد Wat Phra That Doi Suthep یکی از مقدس ترین معابدی است که در شمال تایلند واقع شده است و معمولا بیشتر افراد آن را با نام Doi Suthep می شناسند. این معبد حدود 15 کیلومتر از چیانگ مای فاصله دارد و یکی از صومعه های بودایی در حال کار است که در قرن چهاردهم ساخته شده است. بالای معبد با یک مناره طلایی مخروطی شکل تزیین شده است و با زیارتگاه ها و نقاشی های دیواری احاطه گشته است.

  1. معبد بودای خمیده(Reclining Buddha):

معبد بودای خمیده در بانکوک با بیش از 1000 تصویر میزبان بزرگترین مجموعه از بوداها در تایلند است. در این معبد می توان بودای خمیده را پیدا کرد که 45 متر درازا دارد. این معبد در نزدیکی Grand Palace ساخته شده است و به عنوان یکی از بهترین معابد سلطنتی در نظر گرفته می شود. وات پو یکی از قدیمی ترین معابد بانکوک است و زادگاه ماساژ تایلندی محسوب می شود. دیوارهای آن با کتیبه هایی از موضوعات مختلف تزیین گشته است.

  1. معبد سفید(White Temple):

این معبد جزو جدیدترین معابدی است که در تایلند ایجاد شده است. طراح این معبد هنرمندی به نام چالرمچایی کوزیتپیاتات بوده و ساخت آن در سال 1997 اغاز شده است. این معبد یادآور قلعه افسانه ای است که با برف پوشیده شده است. یکی از جلوه های زیبایی که در این معبد به چشم می خورد پلی به نام چرخه تولد است. در سرتاسر پل، دروازه آسمان (Gate of Heaven) وجود دارد. بیشتر افراد بر این باورند که در این دروازه دو موجود قرار گرفته است که سرنوشت مردگان را تعیین می نمایند.

منبع: مجله سفر
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 507

به "معبدهای بودایی دیدنی و زیبای تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معبدهای بودایی دیدنی و زیبای تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید