مظفر: در دوره قبل تیراژ روزنامه از 400 هزار به 50 هزار نسخه رسیده بود

به گزارش مجله عطر یاس، رئیس کمیته بودجه شهرداری گفت: آمار تیراژ روزنامه خبرنگاران از 400 هزار نسخه در سالهای 96 تا 99 به 50 هزار نسخه رسیده بود، از این تعداد نیز 50 درصد برگشتی داشت که نشان دهنده فاجعه و یک افول وحشتناک بود.

مظفر: در دوره قبل تیراژ روزنامه از 400 هزار به 50 هزار نسخه رسیده بود

به گزارش خبرنگاران، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورا در جریان آنالیز گزارش حسابرسی مؤسسه خبرنگاران برای سالهای 96 تا 99 با بیان اینکه آمار تیراژ از 400 هزار نسخه در آن سال ها به 50 هزار نسخه رسیده بود، اظهار کرد: از این تعداد نیز 50 درصد برگشتی داشت که نشان دهنده فاجعه و یک افول وحشتناک بود.

او با اشاره به رویکرد خبرنگاران در سال های 96 تا 99 در حوزه دیجیتال، اضافه نمود: هنگامی که رسانه ها به سمت رویکرد دیجیتالی رفتند، خبرنگاران در خواب سنگینی فرو رفته بود. صفحه نیازمندی های روزنامه خبرنگاران از 300 صفحه به یک دهم تا سرانجام سال 96 رسیده بود. 10 پرونده خرید کاغذ با هزینه چند میلیون دلاری به وسیله روزنامه خبرنگاران پیش پرداخت شده است اما هرگز کاغذی دریافت نشده است. چهار میلیون دلار پول روزنامه خبرنگاران بابت خرید کاغذ تا سرانجام سال 99 بلاتکلیف مانده است. آنها باید پاسخ بدهند.

براساس گفته این عضو شورای شهرمجلات خوشنام ضمائم خبرنگاران را به یک مجموعه نابلد برون سپاری نموده بودند و همزمان بیش از 100 نفر از تحریریه حرفه ای مجلات در سال های 96 تا 99 اخراج شدند، برند مجلات خبرنگاران به این شکل نابود کردند.

مظفر گفت: موسسه خبرنگاران در آن سال ها برای پرداخت حقوق پرسنل ملک فروخت و واقعا به این توانایی مدیران سابق باید خدا قوت گفت که به جای رویکرد درآمدزاد، ملک فروشی نموده اند. در آن سال ها به جای به روز رسانی چاپخانه های خبرنگاران که بعضی از دستگاه هایش در خاورمیانه بی نظیر بوده، یک چاپخانه را فروخته اند. این فجایعی که من ذکر کردم به نظر می رسید که نشان هنده شرایط حسابرسی مؤسسه نامطلوب است و ضروری است که در دوره نو آقای مهدیان مدیرعامل موسسه خبرنگاران و دوستانشان این مشکل را حل نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 خرداد 1402 بروزرسانی: 25 خرداد 1402 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 2145

به "مظفر: در دوره قبل تیراژ روزنامه از 400 هزار به 50 هزار نسخه رسیده بود" امتیاز دهید

2 کاربر به "مظفر: در دوره قبل تیراژ روزنامه از 400 هزار به 50 هزار نسخه رسیده بود" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مظفر: در دوره قبل تیراژ روزنامه از 400 هزار به 50 هزار نسخه رسیده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید