مراقب قاتل خاموش باشید، گاز ادارات پرمصرف قطع می گردد

به گزارش مجله عطر یاس، خبرنگاران/ایلام مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی الزامی است، گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل سرما برای جلوگیری از وقوع حوادث دلخراش، رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی الزامی است.

مراقب قاتل خاموش باشید، گاز ادارات پرمصرف قطع می گردد

عباس شمس الهی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه شهروندان قبل از راه اندازی و استفاده از بخاری باید از باز بودن راستا دودکش اطمینان حاصل کنند، اظهار کرد: هر وسیله گازسوز باید یک دودکش مجزا و مخصوص به خود داشته و حداقل یک متر از کف پشت بام و لبه دیوار مجاور فاصله داشته باشد.

وی به اهمیت کنترل دقیق وسایل گازسوز به منظور اطمینان از سلامت کارکرد آن ها اشاره و تاکید نمود: نصب کلاهک H در مبادی خروجی دودکش ها به علت ممانعت از برگشت فشار جریان باد و سهولت در خروج گازهای سمی الزامی است و برای حفظ سلامت جانی و جلوگیری از خسارت های مالی، رعایت این نکات باید جدی گرفته گردد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه مشترکین گاز از قراردادن خروجی دودکش در داخل راهروها، حیاط خلوت های مسقف و بعلاوه به صورت افقی به منظور جلوگیری از حوادث ناشی از گاز گرفتگی خودداری کنند، توضیح داد: بخاری بدون دودکش به هیچ عنوان نباید در محیط های بسته مانند اتاق خواب نصب گردد و نصب آبگرمکن در مکان هایی مانند انباری، آشپزخانه های کوچک، حمام یا رختکن و نورگیرها نباید می تواند منجر به حوادث ناگوار گردد.

شمس اللهی اعلام نمود: استفاده از لوله های آکاردئونی(خرطومی) به عنوان لوله دودکش وسایل گازسوز اقدامی خطرناک و بازی با جان ساکنین است و در نصب دودکش بخاری باید از لوله های گالوانیزه و ضد زنگ با حداقل تعداد زانو استفاده گردد.

وی از مشترکین خواست با مدیریت مصرف در ماه های سرد پیش رو به خصوص در دوران اوج مصرف علاوه بر صرفه مالی خانوار، این شرکت را در ارائه خدمات مطلوب و تدوام پایدار گاز کمک کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اینکه سهم بالای هزینه های انرژی در اقتصاد خانواده نباید نادیده گرفته گردد و برترین روش در کاهش هزینه مصرف گاز خانوارها، بهینه کردن مصرف گاز است، گفت:راهکارهایی همانند دو جداره و عایق کردن پنجره ها، نصب پرده های ضخیم، رعایت دمای رفاه(21- 18 درجه سانتیگراد) و استفاده مطلوب از نور خورشید در روزهای آفتابی است که بعضی از آنها با تغییرات بسیار ساده در روش های روزمره زندگی ما قابل اقدام هستند.

شمس اللهی با بیان اینکه مدیریت مصرف از سوی مشترکین، برنامه ریزی مناسب در انجام تعمیرات پیشگیرانه تاُسیسات و تجهیزات و نیز کوشش مضاعف نیروهای شرکت گاز از عوامل تاُمین پایدار گاز در آستانه ورود به فصل سرما است، اضافه نمود: در صورت رعایت نکردن صرفه جویی و مصرف بی رویه جریان گاز سازمان های پر مصرف قطع خواهد شد از این رو ادارات و سازمان ها می توانند برای صرفه جویی موثر در مصرف گاز موتورخانه خود را به سیستم هوشمند تبدیل کنند و از طرح ملی رایگان اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها استفاده کنند.

وی از مدیران ادارات دولتی خواست با توجه به نزدیک شدن فصل سرما و افزایش عمومی مصرف گاز، سیستم های گرمایشی سازمان های تحت امر را یک ساعت قبل آغاز ساعت اداری روشن و یک ساعت قبل از انتها ساعت کاری، خاموش کنند و در تعطیلات آخر هفته و سایر ایام تعطیل هم، از خاموش بودن سیستم های گرمایشی اطمینان حاصل کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1752

به "مراقب قاتل خاموش باشید، گاز ادارات پرمصرف قطع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراقب قاتل خاموش باشید، گاز ادارات پرمصرف قطع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید