متخصصان اطمینان دارند سال آینده بسیاری از کشورها شرایط بهتری خواهند داشت

به گزارش مجله عطر یاس، به گزارش خبرنگاران به نقل از euronews موج ویرانگر نوع دلتای ویروس کرونا رو به کاهش است و مقدار واکسیناسیون در جهان افزایش یافته است اما این پرسش فکر متخصصان را درگیر کرده که آیا می توان سال آینده را سال پایان کرونا دانست؟

متخصصان اطمینان دارند سال آینده بسیاری از کشورها شرایط بهتری خواهند داشت

دانشمندان رفتارهای ویروس کرونا و جهش و شیوع آن در بین جوامع واکسینه نشده را غیرقابل پیش بینی می دانند.

متخصصان اما در یک مورد مطمئن هستند و آن اینکه سال آینده بسیاری از کشورها از شرایط حاد خارج خواهند شد و شرایط بهتری را خواهند داشت.

ماریا ون کرخوف، اپیدمیولوژیست سازمان جهانی بهداشت معتقد است که از هم اکنون تا خاتمه سال 2022 میلادی، فاصله زمانی دارند و فکر می کنند بتوانند به طور چشمگیری بر این ویروس غلبه کنند و مقدار مرگ ومیر رو به طور گسترده ای کاهش دهند.

برخی از کارشناسان بر این بافرایند که ویروس کرونا همچنان یکی از عوامل اصلی مرگ ومیر در سال های آینده باقی بماند؛ درست شبیه بیماری مالاریا که امروزه و همچنان در جهان قربانی می گیرد. برخی از کارشناسان معتقدند که کووید 19 همچون سرخک در جوامعی که واکسیناسیون نشده اند باقی خواهد ماند.

برخی دیگر بر این باور هستند که ویروس کووید19بیشتر به یک بیماری فصلی تبدیل خواهد شد، چیزی شبیه آنفولانزا و یا اینکه کشندگی آن کمتر شده و تاثیر آن بر بچه ها بیشتر نمایان خواهد شد؛ فرایندی که ممکن است دهه ها طول بکشد.

ترور بدفورد، ویروس شناس در مرکز سرطان هاچینسون که فرایند تکامل ویروس کووید 19 را دنبال می کند، تخمین میزند که ویروس کرونا سالانه 50 تا 100 هزار آمریکایی را به کام مرگ بکشاند، آماری بیشتر از آنفولانزا که عامل مرگ سالانه 30 هزار آمریکایی است.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1768

به "متخصصان اطمینان دارند سال آینده بسیاری از کشورها شرایط بهتری خواهند داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متخصصان اطمینان دارند سال آینده بسیاری از کشورها شرایط بهتری خواهند داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید