قیمت سهند s در بازار در دست دلالان ، اختلاف 140 میلیونی قیمت بازار با کارخانه

به گزارش مجله عطر یاس، قیمت سهند S در بازار حدود 140 میلیون تومان بیشتر از قیمت کارخانه ای آن است. خودرو سهند اس با چه امکانات و مشخصاتی در حال تحویل به مشتریان است؟

قیمت سهند s در بازار در دست دلالان ، اختلاف 140 میلیونی قیمت بازار با کارخانه

خبرنگاران - الهام زهره وند: چهاردهم مرداد ماه 1403 قیمت سهند سایپا در کارخانه یک ماه پس از اعلام دریافت پلاک ملی این خودرو از سوی سایپا اعلام شد.

قیمت سهند S سایپا پارس خودرو با احتساب همه هزینه های جانبی 459 میلیون و 410 هزار تومان اعلام شده است. در روزهای گذشته تحویل نخستین سری خودروهای سهند S به خریداران شروع شده است. اما باز هم شاهدیم که بسیاری از صاحبان این محصول بلافاصله خودرو را برای فروش آگهی کردند. در بازاری که خودرو کالای سرمایه ای است بارها شاهد این اتفاق بوده ایم و همچنان خواهیم بود.

در این فضا قیمت خودرو را دلالان دست می گیرند تا بیشترین سود را از فروش خودروی صفری که تازه وارد بازار شده است به جیب بزنند. دود این مشکل بزرگ مالی در نهایت به چشم مصرف کننده واقعی می رسد.

در همین روزهای شروع تحویل، قیمت سهند اس در بازار با بیش از 600 میلیون تومان هم آگهی شده است؛ بیش از 140 میلیون تومان گران تر از قیمت این خودرو درب کارخانه.

سهند s به قیمت 600 میلیون با موتوری قدیمی

سهند s از یک پیشرانه هشت سوپاپ 1500 سی سی قدیمی استفاده می نماید که M15 GSI نام دارد. این موتور در واقع بهینه شده موتور تیبا است که توان آن حالا 90 اسب بخار و گشتاورش 137 نیوتون متر است. این موتور از سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها (VVT) و اگزاست منیفولد استیل یا همان هدرز استفاده می نماید. بعلاوه سرسیلندر برای افزوده شدن سیستم VVT و دوگانه سوز شدن، اندکی تغییرات داشته است.

نقطه ضعف پیشرانه سهند دنده ای

بزرگ ترین نقطه ضعف پیشرانه سهند s ، هشت سوپاپ بودن آن است. هر چند این موضوع باعث مصرف سوخت اندکی کمتر و هزینه های تعمیرات پایین تری است، اما باعث می گردد خودرو شتاب ثانویه خوبی نداشته باشد. گیربکس سهند نیز همان نسخه پنج سرعته دستی است که روی تمام خاندان تیبا و کوییک هم استفاده شده است.

سهند دنده ای بخریم یا رانا پلاس پانوراما؟

انواع تیپ های سهند

سهند پارس خودرو قرار است در دو تیپ S و G تحویل مشتریان گردد. سهند S دنده ای به عنوان مدل پایه به بازار می آید و سهند G دنده ای نسخه فول آپشن محسوب می گردد.

در سهند اس ، امکاناتی مانند تریم داخلی دو رنگ، سامانه پایش فشار باد تایرها، و چراغ روشنایی روز وجود دارد. بعلاوه، آینه های جانبی برقی، سیستم کنترل پایداری، و فرمان دی کات از دیگر ویژگی های این خودرو هستند. سیستم تهویه الکتریکی دستی، سامانه کنترل کشش، سنسور پارک عقب، پورت USB، و چراغ همراهی تا درِ منزل نیز در این مدل ارائه شده اند.

آنالیز سهند برترین خودرو سدان شهری ایران که کشته شد

منبع: بیت ران
انتشار: 7 شهریور 1403 بروزرسانی: 7 شهریور 1403 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 2207

به "قیمت سهند s در بازار در دست دلالان ، اختلاف 140 میلیونی قیمت بازار با کارخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت سهند s در بازار در دست دلالان ، اختلاف 140 میلیونی قیمت بازار با کارخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید