قیمت خانه در سعادت آباد، کف قیمت به متری 100 میلیون تومان رسید!

به گزارش مجله عطر یاس، قیمت خانه در سعادت آباد نیز همپای قیمت مسکن در دیگر منطقه ها تهران نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. اگرچه به علت رکود حاکم بر بازار، طی دو ماه گذشته قیمت ملک با اندکی کاهش روبرو بوده، اما همچنان قیمت خانه در سعادت آباد، از میانگین قیمت مسکن شهر تهران بالاتر است. در حال حاضر کف قیمت خانه سنددار در این منطقه به 100 میلیون تومان برای هر متر رسیده است!

قیمت خانه در سعادت آباد، کف قیمت به متری 100 میلیون تومان رسید!

به گزارش تجارت نیوز، محله سعادت آباد در جایگاه یکی از منطقه ها مرفه تهران برای سکونت محسوب می شود و خریداران آپارتمان در این محله باید انتظار قیمتی بالاتر از میانه قیمت مسکن شهر تهران را داشته باشند.

در حال حاضر قیمت خانه در این منطقه حتی در محله های قدیمی تر، غالبا بالای متری 100 میلیون تومان است و خانه های فاقد سند تک برگ زیر این قیمت معامله می شوند.

قیمت آپارتمان در محله سعادت آباد

آخرین آمار مربوط به تحولات مسکن به انتهای پاییز 1401 بازمی شود. بر این اساس میانه قیمت آپارتمان در منطقه یک به حدود متری 100 میلیون تومان، اما حالا مشاوران املاک محله سعادت آباد می گویند کف قیمت این محله که در منطقه دو واقع شده است، 100 میلیون تومان برآورد می شود.

بعلاوه خریداران مسکن در این منطقه باید سقف قیمتی 400 میلیون تومان را برای خرید آپارتمان در نظر داشته باشند. البته خانه هایی با سند تعاونی میانه قیمت پایین تری دارند.

خیابان ها و میدان های مهم سعادت آباد

خیابان های فرهنگ، صرافها، 24 متری، سرو، دشت بهشت، علامه، پاکنژاد، پامچال، مروارید، لادن، خیابان فراز یا همان کوی فراز، پویش، شکوفه، پرورش، بهزاد و درختی از مهم ترین و اصلی ترین خیابان ها در محله سعادت آباد هستند.

چندین میدان در این محله نیز جزو اصلی ترین میدان ها به حساب می آیند؛ میدان سرو، میدان قیصر امین پور، میدان شهید تهرانی مقدم، میدان فرهنگ، میدان بهرود و میدان کتاب یا همان بوستان سابق از این دسته هستند.

علاوه بر خیابان ها و میدان های مهم سعادت آباد بعضی بلوار های این منطقه نیز مهم و معروف هستند. مانند بلوار دریا، بلوار 24 متری، بلوار شهید فرحزادی، بلوار پیغام، بلوار درختی، بلوار شهید حافظی، بلوار پرورش، بلوار آتش نشانی، بلوار پرواز، بلوار جوریکی، بلوار مطهری.

لازم به ذکر است پیش از دهه 20 محله سعادت آباد خالی از سکنه بود. سیدضیاالدین طباطبایی نخست وزیر وقت ایران در زمان احمدشاه قاجار زمین های این منطقه را خرید و به ساخت وساز در این منطقه پرداخت.

بیشتر ساختمان های سعادت آباد تا دهه 70 یک الی دو طبقه بود و بعد از توسعه ساخت و ساز ها در دهه 80 شکل دیگری به خود گرفتند و ساختمان های کوچک قدیمی جای خود را به ساختمان های مدرن و چند طبقه داد.

امروزه این محله در منطقه 2 شهرداری تهران واقع شده است و به لحاظ ارزش زمین یکی از محله های گران قیمت تهران به شمار می آید.

منبع: فرارو
انتشار: 8 مرداد 1402 بروزرسانی: 8 مرداد 1402 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 2162

به "قیمت خانه در سعادت آباد، کف قیمت به متری 100 میلیون تومان رسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت خانه در سعادت آباد، کف قیمت به متری 100 میلیون تومان رسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید