فواید شگفت انگیز یک مکمل برای کلیه ها

به گزارش مجله عطر یاس، کارشناسان بعضی از برترین مواد مغذی را برای هر نوع اندامی تشخیص داده اند. این موضوع در خصوص کلیه ها نیز صدق می نماید هر فردی که می خواهد سلامت کلیه های خود را تقویت کند می تواند در پی غذاهای خاصی باشد.

فواید شگفت انگیز یک مکمل برای کلیه ها

به گزارش خبرنگاران به نقل از یاهونیوز، طبق گزارش Prospect Medical سبزی های تیره و برگ دار حاوی سطوح بالایی از ویتامین های A، C، K، کلسیم و سایر ترکیبات و مواد معدنی ضروری برای سلامت کلیه هستند.

هم چنین، کلم حاوی بسیاری از این مواد مغذی است هم چنین، مواد شیمیایی گیاهی که شکستن شان باعث ایجاد رادیکال های آزاد می شوند را دفع می نماید در حالی که توت های رنگارنگ همچون ویتامین ها مواد مغذی را به کلیه های شما می رسانند و به علت میزان آنتی اکسیدانی بالایی که دارند به طور بالقوه از بروز مسائل پیشگیری می نمایند.

از سوی دیگر، متخصصان تغذیه دریافته اند که بعضی از مواد مغذی برای سلامت کلیه به ویژه برای کسانی که با اشکال مختلف بیماری کلیوی زندگی می نمایند مشکل ایجاد می نمایند. کلینیک کلیولند گزارش می دهد که اگر با مسائل کلیوی روبرو هستید سدیم، پتاسیم و فسفر در رژیم غذایی تان باید تحت نظارت و کنترل قرار گیرند و مصرف میوه هایی مانند خربزه، موز و پرتقال باید محدود شوند.

در حالی که متخصصان به طور کلی در خصوص بایدها و نبایدهای تغذیه برای بهبودی سلامت کلیه ها اتفاق نظر دارند دانشمندان به طور دائم در خصوص تغذیه اطلاعات بیشتری کسب می نمایند و انجام هر پژوهش تازه ای این ظرفیت بالقوه را دارد تا مفهوم سلامت کلیوی را تغییر دهد.

نتیجه یک پژوهش منتشر شده در Science Daily نشان می دهد که دوزهای پایین لیتیوم دارای ظرفیت بالقوه تداخل با آنزیمی هستند که باعث پیری و زوال کلیه ها می گردد. البته نتایج این پژوهش باید در پژوهش های بیش تری تکرار شوند، اما به نظر می رسد لیتیوم ممکن است ظرفیت بالقوه کند کردن فرایند پیری را در کلیه ها داشته باشد.

در گذشته، دانشمندان لیتیوم را با طول عمر مگس میوه (مگس سرکه) و کرم های گرد مرتبط می دانستند و حتی فرض می کردند که افزودن لیتیوم به آب لوله کشی ممکن است به عمر طولانی تر افراد یاری کند. پژوهشگران دریافته اند که در مطالعه اخیر موش هایی که با ترکیب لیتیوم درمان شده اند از سلامت کلیوی بهتری برخوردار بودند. هم چنین، گروهی از بیماران مرتبط با حوزه روان پزشکی که از داروهای مبتنی بر لیتیوم استفاده می کردند نیز از سلامت کلیوی بهتری نسبت به کسانی که هیچ گونه داروی حاوی لیتیومی دریافت نکرده بودند برخوردار بودند.

در روانپزشکی کمی دوز موثر لیتیوم به دوز کشنده نزدیک می گردد، اما در خصوص سلامت کلیه سطح لیتیوم ظرفیت بیش تری برای تغییر دارد.

پژوهش های علمی پیش تر اجرا شده نشان داده اند که مکمل های لیتیوم از ظرفیت بالقوه خوبی برخوردار هستند. لیتیوم اوروتات (ترکیبی که از فلز قلیایی معروف به لیتیوم که ماده فعال است و اسید اوروتیک که به عنوان یک مولکول حمل نماینده عمل می نماید ساخته می گردد) می تواند سیستم ایمنی فرد را تقویت کند متابولیسم را بهبود بخشیده به سلامت بهتر مغز منجر شده بازسازی سلول های مغز را تحریک کند و در مدیریت سن کارآمد باشد. اگر مطالعات آینده از یافته های اخیر حمایت نمایند اکنون به نظر می رسد که کارشناسان می توانند عمر کلیوی طولانی تر را به تمام مزایایی که لیتیوم می تواند در مکمل های مغذی و غذایی تامین کند بیافزایند.

منبع: فرارو
انتشار: 12 تیر 1401 بروزرسانی: 12 تیر 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1969

به "فواید شگفت انگیز یک مکمل برای کلیه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید شگفت انگیز یک مکمل برای کلیه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید