عراق در اولویت بایدن نیست

به گزارش مجله عطر یاس، به گزارش خبرنگاران به نقل از المعلومه، هاشم الکندی تحلیلگر برجسته عراقی امروز گفت: جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا برای اصلاح اشتباه های عظیم دولت ترامپ در سطح خارجی کوشش می نماید زیرا این اشتباه ها باعث شد که آمریکا - بویژه بعد از ظهور چین به عنوان رقیب قدرتمند جدید و روسیه به عنوان رقیب سنتی- دیگر قدرت اول دنیا نباشد.

عراق در اولویت بایدن نیست

وی اضافه کرد: نام نبردن باید از عراق در سخنرانی اخیرش درباره راهبرد خارجی دولت جدید آمریکا به هیچ وجه به این معنا نیست که رابطه با عراق اهمیت ندارد بلکه نشان می دهد که این رابطه از اولویت های دولت جدید آمریکا نخواهد بود.

الکندی درباره اخراج نیروهای خارجی از عراق در راستای اجرای مصوبه مجلس این کشور گفت: پرونده خروج نیروهای آمریکایی و بیگانه از عراق احتیاج به اقداماتی داخلی دارد تا از این طریق به دولت آمریکا برای خروج این نیروها فشار آورده گردد.

این درحالی است که با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا، این کشور اعلام نموده است که در اندیشه بازنگری در طرح خروج نظامیان آمریکایی از عراق است.

مسئولان و مردم عراق در مناسبت های مختلف بر لزوم خروج نظامیان آمریکایی از کشورشان در راستای اجرای مصوبه مجلس در این زمینه تاکید نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1370

به "عراق در اولویت بایدن نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق در اولویت بایدن نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید