شناسایی 7 سیاره مشابه زمین در منظومه شمسی تازه کشف شده

به گزارش مجله عطر یاس، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسلش گیر، ستاره کوتوله مذکور TRAPPIST-1 نام دارد و حدود 40 سال نوری با کره زمین فاصله دارد. این هفت سیاره صخره ای هستند و تمامی آنها در منظومه ستاره ای مذکور دارای چگالی کم و بیش مشابهی هستند.

شناسایی 7 سیاره مشابه زمین در منظومه شمسی تازه کشف شده

دانشمندان ناسا معتقدند که شباهت چگالی این سیاره ها به معنای مشابهت مواد تشکیل دهنده آنهاست و احتمالاً در همه این سیارات مقادیر مشابهی آهن، اکسیژن، منیزیم و سیلیسیم یافت می گردد.

اگر یافته های ناسا در خصوص این هفت سیاره صحیح باشد، می توان نتیجه گرفت که چگالی سیارات یادشده تقریباً هشت درصد کمتر از زمین است. کوشش برای شناسایی این ستاره جدید و سیارات منظومه آن از سال 2016 شروع شد. اولین بار تلسکوپ TRAPPIST ناسا توانست ستاره TRAPPIST-1 و بعضی سیارات آن را شناسایی کند و در ادامه با استفاده از تلسکوپ فضایی Spitzer و چند تلسکوپ دیگر سیارات منظومه این ستاره هم یافت شدند.

تلسکوپ فضایی Spitzer ناسا با هزار ساعت رصد منظومه یادشده خاتمه در ژانویه سال 2020 وجود آن را به طور قطعی به ثبت رساند. کوشش برای شناسایی دقیق تر هفت سیاره شبیه زمین منظومه مذکور کماکان در جریان است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1342

به "شناسایی 7 سیاره مشابه زمین در منظومه شمسی تازه کشف شده" امتیاز دهید

1 کاربر به "شناسایی 7 سیاره مشابه زمین در منظومه شمسی تازه کشف شده" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 7 سیاره مشابه زمین در منظومه شمسی تازه کشف شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید