شناسایی فرصت های سرمایه گذاری درحوزه لیزر، ایده ها برای ورود به بازار راستا کوتاه تری طی می نمایند

به گزارش مجله عطر یاس، توانمندی های حوزه لیزر شناسایی می گردد تا ایده های نوآورانه برای ورود به بازار جهت کوتاه تری را طی نمایند.

شناسایی فرصت های سرمایه گذاری درحوزه لیزر، ایده ها برای ورود به بازار راستا کوتاه تری طی می نمایند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ایجاد واحد توسعه کسب وکارهای تازه و بازار در کوشش است تا میان بری برای توسعه بازار و تجاری سازی ایده های کاربردی ایجاد کند. برای این کار هم از ظرفیت بازیگران دولتی و خصوصی استفاده می نماید.

بهبود فضای کسب وکار برای شرکت های دانش بنیان و کارآفرینان خبره ماموریتی است که این ستاد را به تشکل کارگروه های تخصصی در این حوزه سوق داده است. تخصص هایی که بتوانند با برطرف موانع موجود، هم سرمایه گذاری در این حوزه را ارتقا دهند و هم تجاری سازی ایده ها را سرعت بخشند.

کارگروه رصد فرصت های سرمایه گذاری و کارگروه توانمندسازی شرکت های دانش بنیان و تیم های فناورانه با همین هدف ذیل واحد توسعه کسب وکارهای تازه و بازار ستاد ایجاد شدند تا فناوری های حوزه فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت را که ظرفیت دانشی بالایی در کشور دارند را توسعه دهند.

کارگروه رصد فرصت های سرمایه گذاری

این کارگروه به تدوین گزارش هایی درباره فرصت های سرمایه گذاری برای شرکت ها و کسب مقدمات ایجاد شفافیت در شرکت ها برای جذب سرمایه و راهکارهای برطرف موانع آن می پردازد.

کارگروه توانمندسازی شرکت های دانش بنیان و تیم های فناورانه

این کارگروه در زمینه آموزش الزامات قانونی به شرکت های نوپا، آشناسازی شرکت ها با حمایت های معاونت علمی، ستاد و نهادهای مرتبط و به طور کلی اجرای قانون حمایت از تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات فعالیت می نماید.

همچنبن، این کارگروه چگونگی حمایت از تیم های فناورانه و توسعه کارگاه های ساخت محصولات و قطعات پیشرفته در حوزه لیزر، فوتونیک و مواد پیشرفته را مورد آنالیز و تبیین قرار می دهد.

/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1704

به "شناسایی فرصت های سرمایه گذاری درحوزه لیزر، ایده ها برای ورود به بازار راستا کوتاه تری طی می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی فرصت های سرمایه گذاری درحوزه لیزر، ایده ها برای ورود به بازار راستا کوتاه تری طی می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید