شرکت های دانش بنیان احتیاج کشور به محصولات زیستی و کشاورزی را برطرف می نمایند

به گزارش مجله عطر یاس، بیش از 6 هزار و 200 شرکت دانش بنیان در اکوسیستم فناوری و نوآوری فعال هستند که هر یک از حوزه های فناوری سهمی متفاوت از این رقم دارند.

شرکت های دانش بنیان احتیاج کشور به محصولات زیستی و کشاورزی را برطرف می نمایند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حوزه های فناوری زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی اهمیتی راهبردی برای کشور دارد. 269 شرکت دانش بنیان در این حوزه ها در حال فعالیت هستند و با اتکا به نیروی انسانی کارآمد و خلاق خود محصولات فناورانه فراوری می نمایند.

به اسم مثال فراوری کودهای غنی شده یکی از محصولات دانش بنیانی است که بازدهی زمین های کشاورزی را بالا می برد. پس برطرف مسائل و چالش های شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی می تواند ورود فناوری های نو به این حوزه را سرعت دهد. توسعه محصولات دانش بنیان در این حوزه اثرگذار در تامین امنیت غذایی است.

بنابراین مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری با ارائه 110 خدمت از آنها حمایت می نماید تا محصول فناورانه خود را با سرعت آماده ورود به بازار نمایند.

این برنامه حمایتی با توانمند کردن شرکت ها، توسعه بازار محصولات دانش بنیان، ارائه خدمات تخصصی بستری را فراهم نموده است تا اهداف اقتصاد مبتنی بر دانش و اقتصاد مقاومتی محقق گردد.

معافیت مالیاتی، معافیت از حقوق گمرکی، معافیت از پرداخت حق بیمه قراردادها، امریه نظام وظیفه در شرکت های دانش بنیان، استقرار در کاربری مسکونی ویژه، استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی و خدمات مشاوره تنها بخش کوچکی از این حمایت ها است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1670

به "شرکت های دانش بنیان احتیاج کشور به محصولات زیستی و کشاورزی را برطرف می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های دانش بنیان احتیاج کشور به محصولات زیستی و کشاورزی را برطرف می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید