سفری از صلاله به شعت، سرزمینی رویایی بر فراز ابرها

به گزارش مجله عطر یاس، فصل خریف شروع دگرگونی صلاله است. زندگی در صلاله جاری می گردد و هیاهویی بهشتی همه جا را در بر می گیرد. طبیعت تمام هنر خود را به کار گرفته و تصویری بی بدیل از صلاله می آفریند. ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به کار می شوند؛ مهی زیبا همه جا را فرا می گیرد، باران نم نم می بارد و نسیمی خنک به نوازش در می آید و زمرد سبز رنگ صلاله در سرزمین عمان می درخشد.

سفری از صلاله به شعت، سرزمینی رویایی بر فراز ابرها

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

از اوایل ژوئن تا سرانجام سپتامبر صلاله فقط شهری در جنوب عمان نیست. این جا دیگر گوشه ای از بهشت است. سبزی و پاکی خود را به هر جا رسانده و فرشی سرسبز با نقشی منحصر به فرد همه جا را در برگرفته است.

زیبایی های صلاله در این فصل کم نیستند. نمی گردد از طبیعت بی نظیر وادی صلحنوت دیدن کرد و دلتنگ چشم انداز زیبای وادی دربات نبود. ولی اگر در این فصل مهمان صلاله بودید یادتان باشد شعت (shaath) با همه جا فرق دارد.

شعت همان رویای کودکی شماست. همان جایی که خود را همسفر ابرها می بینید و با نسیم هم کلام می شوید. در این جا می توانید در رویایی واقعی با چشمان باز خود را غوطه ور بر اقیانوس ابرها ببینید.

منطقه شعت صخره ایست که با ارتفاع 1500 متر از سطح دریا در کرانه ساحلی دریای عمان قرار گرفته و چشم اندازی تماشایی و بی نظیر از منظره ابرها بر فراز دریا را به تصویر می کشد. ایستادن بر لبه صخره های بزرگ شعت و تماشای اقیانوسی از ابرهای سپید رنگ همراه با گوش سپردن به زمزمه نسیم یکی ار رویایی ترین لحظات سفر فراموش نشدنی تان به صلاله خواهد بود.

کوه های حیرت انگیز شعت در رشته کوه های القمر (Al-Qamar) در غرب استان ظفار (Dhofar) و در شهر رخیوت (Rakhyut)، شهری ما بین صلاله و ظلکوت واقع شده اند. این کوه ها با ارتفاع تقریبی 1000 تا 1500 متر بالاتر از سطح دریا با شیبی تند خود را به دریای عمان می رسانند. در میان این صخره های بزرگ چشمه ای آبی به نام عین نکبت وجود دارد که از آن آبشاری زیبا چون گیسوان سپید الهه زیبایی کوه های شعت، به دریای وسیع عمان جریان دارد.

این منطقه بکر و جادویی تنها مقصدی شگفت انگیز برای گردشگران کنجکاو نیست، بلکه یکی از جذاب ترین مقاصد برای عکاسانی که برای ثبت صحنه هایی فوق العاده و فرازمینی از طبیعت به هر گوشه و کناری سفر می نمایند نیز هست.

شعت به معنای واقعی کلمه تمام مشخصه های شگفتی را در خود جای داده و مکانی آرام و زیبا و در عین حال پاک را برای تمام دوست داران طبیعت ارائه می دهد. در این جا بر تکه ای از ابری سپید سوار شوید و در افقی از تلاقی ابر و آسمان بر فراز دریاهای آبی عمان رهایی را تجربه کنید.

منبع: ddsafar
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 735

به "سفری از صلاله به شعت، سرزمینی رویایی بر فراز ابرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری از صلاله به شعت، سرزمینی رویایی بر فراز ابرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید