روزه داری برای افراد سالم ضرری ندارد

به گزارش مجله عطر یاس، مدیر گروه بیماری های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز روزه دریافت از نظر علمی را برای افراد سالم وبدون بیماری زمینه ای بدون ضرر دانست.

روزه داری برای افراد سالم ضرری ندارد

به گزارش از ، سیدمحمد علوی مدیر گروه بیماری های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز گفت: روزه دریافت از نظر علمی برای افراد سالم وبدون بیماری زمینه ای هیچ منع و ضرری ندارد چراکه تامین آب کافی برای بدن و مرطوب بودن گلو توصیه می گردد، اما درغیراین صورت نیز خطری افراد را تهدید نمی نماید.

او با بیان اینکه از نظرعلمی ثابت شده روزه در تامین سلامتی بدن نیز می تواند موثر باشد اضافه کرد: از 100 نفر مبتلا به ویروس کرونا حدود 30 نفر اصلا علامتی ندارند، 55 نفر دیگر علائم مختصر دارند و بدون دارو بهبود می یابند، 10 درصد افراد بیمار احتیاج به بستری و پنج درصد با شرایط حاد باید در بخش ICU بستری شوند و افراد دارای بیماری متوسط و شدید طبیعی است که نمی توانند روزه بگیرند.

علوی توضیح داد: اگر افراد مبتلا به کرونا بیماری زمینه ای از جمله قلبی، دیابت، فشار خون، سرطان و کلیوی و یا نقص سیستم ایمنی داشته باشند مرگ و میر بالایی دارند و بدن آن ها ضعیف است.

علوی گفت: بنابراین افراد دارای بیماری های زمینه ای نه فقط به علت کرونا بلکه به علت مصرف دارو در ساعات معین ممکن است نتوانند روزه بگیرند بنابراین برای تجویز صحیح باید با پزشک مشورت نمایند و دریک اتاق بسته، زمان، فاصله گذاری و تعداد افراد در انتشار بیماری نقش مهمی دارد به عنوان مثال در یک اتاق 12 متری بیشتر از 4 نفر نمی توانند حضور پیدا نمایند پس هر چه تعداد افراد در یک مکان بیشتر باشد امکان رعایت فاصله گذاری کمتر است و هر نفر امکان انتقال به 3 نفر را دارد و در خوزستان کولر به علت به جریان انداختن هوای اتاق مشکل ساز می گردد و امکان مبتلا شدن تعدادزیادی از افراد را فراهم می نماید.

مدیر گروه بیماری های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز اضافه کرد: بر اساس این محاسبات کمیته اپیدمیولوژی وزارتخانه مکان ها را از نظر درصد انتقال عفونت آنالیز کرد به گونه ای که مدارس 12 درصد، دانشجویان 6، کارخانجات 10، فروشگاه های خرد 22، مساجد 8 درصد به ویژه در ماه رمضان و رستوران ها 3 درصد امکان انتقال را دارند.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 869

به "روزه داری برای افراد سالم ضرری ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزه داری برای افراد سالم ضرری ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید