ربات آنژیوگرافی مغز ساخته شد

به گزارش مجله عطر یاس، یک تیم از پزشکان چینی نخستین آنژیوگرافی مغز به کمک ربات را با موفقیت در یکی از بیمارستان های پکن انجام دادند.

ربات آنژیوگرافی مغز ساخته شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، یک تیم از پزشکان چینی نخستین آنژیوگرافی مغز به کمک ربات را با موفقیت در یکی از بیمارستان های پکن انجام دادند.

پزشکان با فرمان دادن از راه دور Luban، با ربات جراحی مداخله عروقی با حداقل تهاجم، یک عمل آنژیوگرافی مغزی را بر روی یک بیمار زن انجام دادند.

آنژیوگرافی یک روش معاینه با اشعه ایکس است؛ آنژیوگرافی مغز در مرکز بیمارستان یا مرکز رادیولوژی انجام می شود؛ طی آن فرد روی یک میز اشعه ایکس دراز می کشد و سر با استفاده از یک بند یا نوار نگه داشته می شود؛ بنابراین افراد در طول فرایند حرکت نمی کنند.

ربات جراحی تازه توسعه داده شده می تواند پرسنل پزشکی را از خطرات اشعه محافظت کند.

به دست محققان بیمارستان Tiantan پکن و انستیتوی فناوری پکن، این ربات جراحی به زودی در عمل بالینی اعمال می شود تا کمبود منابع پزشکی با کیفیت بالا در درمان های مداخله ای با حداقل تهاجم را کاهش دهد.

به گفته لی Youxiang از بیمارستان Tiantan پکن که از محققان این پژوهش بوده، با توسعه این فناوری به زودی می توان از ربات توسعه داده شده در مراکز بیمارستانی استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 622

به "ربات آنژیوگرافی مغز ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات آنژیوگرافی مغز ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید