راه یابی طرح نمایشی کانون فارس به جشنواره هنر های نمایشی کشور

به گزارش مجله عطر یاس، اسامی راه یافتگان بخش نمایش کتاب خانه ای هجدهمین جشنواره هنر های نمایشی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان اعلام شد و یک طرح نمایشی از کانون فارس به این جشنواره راه یافت.

راه یابی طرح نمایشی کانون فارس به جشنواره هنر های نمایشی کشور

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

به گزارش از ، دبیر هجدهمین جشنواره هنر های نمایشی کانون گفت: در بخش نمایش کتاب خانه ای این دوره از جشنواره تعداد 289 طرح و ایده از 16 استان کشور به دبیرخانه ارسال شد.

امیر مشهدی عباس اضافه نمود: طرح ها و ایده های بخش نمایش کتاب خانه ای از سوی هیئت انتخاب شامل داوود کیانیان، فائزه فیض، فرزاد زیدی نژاد و آناهیتا غنی زاده بررسی و از بین 289 طرح و ایده شرکت کننده در این بخش 13 اثر در مرحله نخست انتخاب شد.

او هم چنین در ادامه یادآور شد: این آثار از سوی اساتید نمایش کتاب خانه ای مشاوره تخصصی خواهند. گرفت و پس از مشاوره به مرحله داوری اصلی راه خواهند یافت. در خاتمه در مرحله کشوری جشنواره، از بین این آثار سه اثر به عنوان آثار برگزیده معرفی خواهند شد.

بر این اساس طرح و ایده سفر اسرارآمیز اثر عاطفه شیروانی از استان فارس نیز از سوی هیأت انتخاب این رویداد هنری به عنوان راه یافته معرفی گشت.

بر این اساس نمایش کتابخانه ای فعالیتی است گروهی و عضو محور که در یک بازه زمانی کوتاه (نیم روزه) با ارائه طرح و ایده اعضا یا مربی هدایت گر با استفاده از بازی های نمایشی، نمایش خلاق و تئاتر بی چیز (بدون آکسسوار و امکانات صحنه ای و لباس با کمترین امکانات) و با بهره گیری از بازی، نقش پذیری و با عروسک های ساده و خلاق ساخته شده از سوی گروه اجرایی، جهت کشف استعداد اعضای کانون در یک جلسه اجرا می شود.

یادآوری می شود پیش تر نیز اسامی 15 اثر که به بخش صحنه ای این رویداد هنری راه یافته بود، اعلام شد.

مرحله کشوری هجدهمین دوره از جشنواره هنر های نمایشی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان قرار است 26 تا 29 فروردین 1399 در اهواز برگزار شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 738

به "راه یابی طرح نمایشی کانون فارس به جشنواره هنر های نمایشی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه یابی طرح نمایشی کانون فارس به جشنواره هنر های نمایشی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید