دربی پرتغالی در استادیوم آزادی ، ترکیب احتمالی استقلال مقابل سپاهان با رونمایی از ستاره های تازه

به گزارش مجله عطر یاس، فصل تازه لیگ برتر فوتبال ایران از امروز شروع می گردد و جدال استقلال و سپاهان در استادیوم آزادی حساس ترین و احتمالا زیباترین مسابقه خواهد بود.

دربی پرتغالی در استادیوم آزادی ، ترکیب احتمالی استقلال مقابل سپاهان با رونمایی از ستاره های تازه

به گزارش خبرنگاران آنلاین همه چشم ها امشب به استادیوم آزادی است که در ساعت19:30 با جدال استقلال و سپاهان دوباره میزبان هیجان لیگ خواهد بود. مصاف تیم های اول و سوم فصل گذشته، آن هم با مربیان خارجی و تازهشان غافلگیرکننده ترین افتتاحیه ای بود که انتظارش را می کشیدیم.

ریکاردو ساپینتو و ژوزه مورایس؛ 2سرمربی پرتغالی که یکی سابقه مربیگری در اسپورتینگ لیسبون را دارد و دیگری کار مربیگری را در بنفیکا شروع نموده است. این دو مرد پرتغالی همان قدر که برای ما ناشناخته هستند، برای خودشان شناخته شده اند و قطعا تفکرات یکدیگر را خیلی خوب می شناسند. اما هر دوی آنها بعد از سال ها مربیگری در کشورهای مختلف، حالا به فضای تازه پا گذاشته اند و در کسوت سرمربی تیم های برتر ایران از قوت و ضعف یکدیگر بی خبرند. این شاید از خوش شانسی فوتبال دوستان ایرانی بوده که این دو مربی پرتغالی در هفته اول به یکدیگر برخورد نموده اند. هم مورایس و هم ساپینتو به فوتبال هجومی اعتقاد دارند و در افتتاحیه ای که کسی از نقاط قوت و ضعف حریفش خبر ندارد، احتمالا شاهد یک بازی پرحادثه از سوی آنها خواهیم بود.

هیجان حاصل از تقابل پرتغالی ها با جذابیت های خاصی کامل می گردد که از رویارویی ستاره های پرتعداد این بازی با تیم های سابق شان پدید خواهد آمد. محمد دانشگر بعد از جدایی خبرسازش از استقلال، باید در نخستین بازی مقابل تیم سابقش بایستد و در کنار او نژادمهدی بازی می نماید که آبی ها کوشش زیادی برای به خدمت گرفتن او انجام دادند. سپاهان در خط هافبک هم مسعود ریگی را دارد که البته یک فصل از انتقالش گذشته اما هنوز بوی پیراهن استقلال به طور کامل از تنش نرفته است. در آن سوی میدان رضا میرزایی و سجاد شهباززاده به تازگی از سپاهان راهی استقلال شده اند و بازی این دومی در خط حمله آبی ها بیش از همه به چشم خواهد آمد. به این فهرست مدافعان چپ و راست سپاهان را هم اضافه کنید که تقابل شان با استقلال هرگز خالی از حاشیه نبوده است. امید نورافکن سابقا استقلالی بوده و رامین رضاییان پرسپولیسی؛ اما تقابل هر دوی آنها با استقلال به یک میزان داستان و حاشیه در پی دارد. این بازی قطعا بدون حاشیه تمام نخواهد شد و انتظار برای تماشای نخستین کنفرانس مطبوعاتی پرتغالی ها در استادیوم آزادی هم کمتر از انتظار برای شروع لیگ و تماشای 90دقیقه مصاف 2تیم نخواهد بود.

اما استقلال در حالی باید امشب به مصاف سپاهان برود که چند بازیکن خود را در اختیار ندارد. محمد محبی و کاوه رضایی به علت کامل نشدن مراحل انتقالشان نمی توانند در این بازی حضور داشته باشند. بعلاوه مرادمند به علت صادر نشدن کارت انتها خدمت و صالح حردانی به علت مصدومیت غایبان تیم ساپینتو در این ملاقات خواهند بود.

اما در بازی افتتاحیه لیگ سیدحسین حسینی همچنان شماره یک استقلال خواهد بود و در خط دفاعی هم روزبه چشمی، سیلوا و عارف غلامی به میدان خواهند رفت.

آبی ها با تصمیم سرمربی پرتغالی فصل را با سیستم 3-5-2 شروع خواهند کرد و به این ترتیب یامگا به عنوان بازیکن کناری سمت راست جایگزین حردانی خواهد بود. در سمت چپ هم سلمانی به میدان خواهد رفت.

دو هافبک میانی استقلال در این بازی مهدی پور و نیک نفس خواهند بود و در فاط هجومی هم پیمان بابایی برای اولین بار پیراهن استقلال را خواهد پوشید.

در کنار بابایی هم سجاد شهباززاده و آمانوف به میدان خواهند رفت. البته بازیکن ازبک قرار است پشت سر بابایی و شهباززاده حضور داشته باشد.

ترکیب احتمالی استقلال برابر سپاهان:

حسینی، چشمی، غلامی، سیلوا، یامگا، سلمانی، نیک نفس، مهدی پور، آمانوف، شهباززاده و بابایی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 2006

به "دربی پرتغالی در استادیوم آزادی ، ترکیب احتمالی استقلال مقابل سپاهان با رونمایی از ستاره های تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دربی پرتغالی در استادیوم آزادی ، ترکیب احتمالی استقلال مقابل سپاهان با رونمایی از ستاره های تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید