دامغانی: حضور داورزنی در انتخابات والیبال دور از واقعیت است

به گزارش مجله عطر یاس، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی والیبال در سال جاری مسابقات مهمی پیش رو دارد و این در حالی است که تکلیف ریاست فدراسیون تعیین نیست و همین مسئله مشکلاتی را در راستا آماده سازی ملی پوشان فراهم کرده است.

دامغانی: حضور داورزنی در انتخابات والیبال دور از واقعیت است

محمدرضا دامغانی کارشناس والیبال ایران در گفتگو با خبرنگاران درباره به تأخیر افتادن مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال گفت: در رسانه ها می خواندم که محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش اعلام کرده است افشین داوری تا خاتمه مسابقات انتخابی المپیک در فدراسیون حضور خواهد داشت. با توجه به اینکه داورزنی علاقه بسکمک به والیبال دارد و دارای کرسی در کنفدراسیون والیبال آسیا و فدراسیون جهانی است، اشراف کاملی به این رشته دارد و اگر انتخابات به تأخیر می افتد حتماً او بهتر می داند.

مربی والیبال ادامه داد: با این حال اگر هرچه سریع تر تکلیف رئیس فدراسیون مشخص شود، شرایط بهتر خواهد بود. در حال حاضر بحث بازی های تدارکاتی در راه آماده سازی تیم ملی را مطرح می کند که این مشکل در گذشته نیز وجود داشته حتی در دوران ریاست داورزنی.

وی تأکید کرد: دست و پای سرپرست برای کار بسته است و نمی تواند بهتر عمل کند. رئیس فدراسیون حداقل می تواند برای یک دوره چهارساله برنامه ای بلندمدت داشته باشد و طبق آن پیش برود. مطمئن باشید که داورزنی و وزارت ورزش هم نگران این مسئله هستند. حدس من این است که آنها هنوز گزینه مناسب و مورد تأیید خود را برای ریاست فدراسیون پیدا نکرده اند. شاید هم گزینه انتخاب شده و ما خبر نداریم ولی قطعاً رئیس بهتر از سرپرست است چرا که حوزه اختیاراتش، انتخاباتش و عزل و نصب را دارد.

دامغانی اضافه کرد: برآورد هایی برای حضور داوری به عنوان کاندیدای انتخابات هم وجود دارد اما شاید وزارت همچنان به دنبال گزینه ای است که بتواند برای دو دوره حضور در فدراسیون اعتماد کند. شاید اگر شخص مورد نظر پیدا می شد قبل از عید شاهد برگزاری مجمع می بودیم. داوری هم می تواند گزینه مناسبی باشد. او سال ها مدیر بوده است و دوستان خوبی نیز دارد که در این زمینه به او کمک کنند.

مربی والیبال شرح داد: کم کم باید این اتفاق رخ دهد و زمان برگزاری مجمع مشخص شود. چرا که سرپرست نمی تواند برنامه بلندمدتی داشته باشد و این یک معضل برای والیبال است. از جمله این موارد اینکه معرفی دبیر فدراسیون با تأخیر انجام شد. هرچه سریع تر رئیس مشخص شود برای والیبال بهتر است. این موضوع طولانی شده است.

دامغانی تأکید کرد: جامعه والیبال مطمئن باشد که داورزنی بابت زحماتی که طی سالهای حضورش در والیبال کشیده و علاقه اش به این رشته اشراف کامل دارد و از نزدیک موضوع را رصد می کند. امیدوارم یک گزینه خوب فارغ از هر گرایشی در فدراسیون حاضر و پشت میز ریاست بنشیند که هم دلسوز این رشته باشد و هم آشنایی کامل با آن داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که برآورد هایی مبنی بر بازگشت داورزنی به والیبال وجود دارد، نظر شما در این باره چیست؟ گفت: ما نیز چنین صحبت هایی را شنیده ایم. احساس من این است که داورزنی حدود یک سال و نیم دیگر بازنشسته خواهد شد و طبق قانون منع به کارگیری بازنشستگان که خیلی هم سفت و سخت دنبال می شود این احتمال بعید به نظر می رسد. به هر حال داورزنی معاون وزیر است و حدود 50 فدراسیون زیر دست او واقع شده است و او جهت را برایشان مشخص می کند. فکر نمی کنم که بازگشت داورزنی از معاونت به ریاست فدراسیون شکیل باشد. خود اوهم در مصاحبه هایش اعلام کرده قصد بازگشت ندارد.

وی گفت: از طرف دیگر داورزنی زحمات بسکمک برای این رشته کشیده و حرص و جوش های فراوانی خورده که باید این را در نظر گرفت. بعید می دانم و عقل سلیم هم حکم می کند که این کار دور از واقعیت است. داورزنی به دنبال شخص و اشخاصی است که بتوانند جهت والیبال را طی کنند تا زحماتی که اهالی والیبال و خود او برای این رشته کشیده اند، ادامه دار باشد.

دامغانی در خاتمه گفت: به تمام کسانی که در والیبال حضور دارند چه در تهران و چه در شهرستان ها، خواهش می کنم که هوای والیبال را داشته باشند. امسال سال مهم و شلوغی برای والیبال است. مسابقاتی از جمله لیگ ملت ها، انتخابی المپیک، قهرمانی آسیا و … در پیش داریم و باید به عنوان یک ایرانی جهت را برای والیبال هموار کنیم تا این رشته رشد کند. به دنبال منافع شخصی نباشیم. اینکه چه کسی در والیبال حضور دارد مهم نیست. آدم ها می آیند و می روند. مهم این است تا زمینه را برای پیشرفت والیبال فراهم کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 121

به "دامغانی: حضور داورزنی در انتخابات والیبال دور از واقعیت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دامغانی: حضور داورزنی در انتخابات والیبال دور از واقعیت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید