خطر مرگ؛ سیزده را در خانه بدر کنید

به گزارش مجله عطر یاس، سال جاری ورود مهمان ناخوانده ای با نام کرونا تمامی برنامه های از پیش مشخص شده افراد برای تعطیلات نوروز به ویژه روز طبیعت را برهم زد.

خطر مرگ؛ سیزده را در خانه بدر کنید

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگار ، طبق سنت دیرینه مردم در سیزدهم فروردین دل به دامان دشت، کوه، جنگل و بوستان می زنند تا بتوانند آخرین روز تعطیلات را ساعاتی در کنار خانواده سپری نمایند.

این در حالی است که سال جاری ورود مهمان ناخوانده تمامی برنامه های از پیش مشخص شده افراد برای تعطیلات نوروز را نقش بر آب نموده است چرا که خانوارها بنا به توصیه های وزارت بهداشت تا برطرف کامل ویروس باید در خانه بمانند.

با توجه به شرایط خاص حاکم در جامعه و شیوع ویروس کرونا، یگان حفاظت سازمان جنگل ها از تردد افراد با هدف تفریح و سرگرمی به جنگل ها و مراتع جلوگیری می نماید. حال انتظار می رود که خانوارها برای شکست ویروس کرونا و عدم قطع زنجیره در خانه بمانیم، همچنان در روز طبیعت از تجمع در عرصه های جنگلی خودداری نمایند .

فریبرز غیبی رئیس مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور خبرنگار ، با تاکید بر اهمیت پوشش گیاهی اظهار کرد: با توجه به گسترش ویروس کرونا، درختان در جذب میکروب، ویروس، آلودگی و ریزگردها نقش اساسی دارند.

وی اضافه کرد: با وجود اهمیت بالای پوشش گیاهی، از تمامی آحاد جامعه انتظار می رود که نسبت به حفظ و حراست آن احساس مسئولیت نمایند.

غیبی با اشاره به اینکه درختان و پوشش گیاهی کارکرد حیاتی در جهان و کشور ما دارند، اعلام کرد: هر کشوری که وسعت خاک جنگل آن کمتر از 10 درصد باشد، جز پوشش کم جنگلی محسوب می گردد.

این مقام مسئول با بیان اینکه جز کشورهای پیشرو در مقابله با بیابان زایی هستیم، گفت: با توجه به اهمیت گونه های گیاهی، تمامی آحاد جامعه وظیفه دارند که در صورت تخریب و قطع درختان با شماره 1504 تماس بگیرند چرا که سازمان جنگل ها هیچ گونه مجوز قطع درخت نداشته است.

رئیس مرکز جنگل های خارج از شمال در توصیه ای به افراد اعلام کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا به افراد توصیه می گردد که از تجمع انسانی در عرصه های جنگلی اجتناب نمایند و پس از اتمام ویروس در صورت حضور در عرصه های جنگلی و منابع طبیعی از بریدن شاخه ها و قطع درختان خودداری نمایند چرا که در بعضی جاها محل زخم درختان منجر به بروز آفات و بیماری می گردد.

غیبی با تاکید بر این مسئله که حفظ پوشش گیاهی در حیات و مسائل مالی و فرهنگی تاثیر بسزایی دارد، اعلام کرد: با توجه به آنکه حفظ پوشش گیاهی و منابع طبیعی در پاکی هوا نقش بسزایی دارد، از این رو به افراد توصیه می گردد که نسبت به پوشش گیاهی حساس باشند.

خسرو شهبازی سرپرست سابق سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور خبرنگار ، با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی و دستورالعمل های ستاد ملی کرونا اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص کشور و شیوع ویروس کرونا به افراد توصیه می گردد به منظور حفظ سلامت عمومی جامعه از رفتن به عرصه های جنگلی و مرتعی در روز طبیعت اجتناب نمایند.

وی اضافه کرد: با توجه به گسترش ویروس کرونا به افراد توصیه می کنیم که در روز طبیعت در خانه بمانند تا زنجیره بیماری قطع نگردد.

شهبازی ادامه داد: با گسترش ویروس کرونا و تاکید ستاد ملی کرونا مبنی بر ماندن در خانه تقاضا داریم که افراد این توصیه ها را جدی بگیرند چرا که سلامتی مردم از همه چیز با اهمیت تر است.

سرپرست سابق سازمان جنگل ها و مراتع با اشاره به اینکه سال گذشته 14 میلیون و 200 اصله نهال کاشته شد، اعلام کرد: با توجه به اهمیت پوشش گیاهی در جذب ریزگردها سازمان جنگل ها در طول سال برای کاشت نهال کاری برنامه دارد.

سرهنگ علی عباس نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری خبرنگار ، با اشاره به اینکه پارک های جنگلی در روز طبیعت بسته است، اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص حاکم در جامعه و شیوع ویروس کرونا، اقدامات یگان حفاظت از جنگل ها 2 برابر شده است به طوریکه همکاران ما در تمامی یگان های حفاظت بویژه شمال کشور حضور دارند و با انجام ماموریت خود از تردد های بی مورد به عرصه های جنگلی با هدف تفریح و سرگرمی اجتناب می نماید.

وی اضافه کرد: اعضای ساکنان مناطق جنگلی و بومی برای تردد به خانه های خود مانعی ندارند، اما برای حضور در این عرصه ها همانند سال های گذشته که در گستره طبیعت حضور داشتند، جلوگیری گردد.

عباس نژاد با تاکید بر این مسئله که مردم توصیه ماندن در خانه را جدی بگیرند،اعلام کرد: در طول سال که همه مردم در حفظ و حراست از منابع طبیعی با یگان حفاظت همکاری می نمایند، از این رو تقاضا داریم که مردم تا شکست این ویروس از هر گونه تجمع در عرصه های جنگلی و مرتعی خودداری نمایند.

فرمانده یگان حفاظت با اشاره به اینکه مقابله با جرایم مرتبط با سازمان جنگل ها از مهم ترین ماموریت های یگان حفاظت منابع طبیعی است، اعلام کرد: شماره 1504 به صورت شبانه روزی در سراسر کشور آماده دریافت اخبار و اطلاعات مردمی در حوزه منابع طبیعی است.

وی در خاتمه توضیح داد: با توجه به شرایط خاص کشور از حضور افراد با هدف تفریح و سرگرمی در دل طبیعت به طور قاطع ممانعت می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 673

به "خطر مرگ؛ سیزده را در خانه بدر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر مرگ؛ سیزده را در خانه بدر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید