خبرنگاران پرورش گیاه گل کاغذی!

به گزارش مجله عطر یاس، گیاه گل کاغذی به خاطر کاسبرگ های ظریف و کاغذ مانندش به این نام خوانده می گردد. این گیاه رونده زیبا را در درون خانه هم می توانید پرورش دهید!

خبرنگاران پرورش گیاه گل کاغذی!

گل کاغذی در واقع گیاهی برای پرورش در بیرون از خانه است. به سرعت رشد می نماید و پراکنده می گردد و می تواند از سطوح بالا رود. این گیاه هم برای منطقه ها خشک و هم برای منطقه ها استوایی مناسب است.

گل کاغذی خاصیتی دارد که آن را برای پرورش به عنوان یک گیاه خانگی فوق العاده نموده است، رنگ! در طول فصل گل دهی، گل های کوچک آن از طریق کاسبرگ های رنگی زیبا احاطه شده است. شاید تا به حال نمی دانستید اما قسمت رنگی که به صوت گل به نظر می آید در واقع کاسبرگ های گل هستند و گل قسمت کوچک زرد رنگ داخل این ساختار است. کاسبرگ ها به رنگ های صورتی، سفید بنفش و دیگر رنگ ها قابل یافت اند.

شرایط رشد

- نور

این گیاه به آفتاب کامل احتیاج دارد. خیلی از پرورش دهندگان، گل کاغذی را در طول فصل تابستان در بیرون از خانه می گذارند تا آفتاب بیشتری به آن بتابد.

- آبیاری

در طول فصل تابستان خاک گیاه را هر از گاهی مرطوب نگه دارید و در فصل زمستان آن را تقریبا خشک بگذارید. اگر در فصل زمستان شرایط خاکی خشک تری برایشان فراهم کنید در بهار سال بعد گل دهی بهتری خواهند داشت.

- دما

گل کاغذی دماهای تقریبا بالا را تحمل می نماید. این گیاه حتی هوای گرم منطقه ها استوایی را به خوبی تاب می آورد. پس در شهرهایی مانند اهواز و آبادان و … می توانید این گیاه را در حیاط هم بکارید.

- خاک

گیاه خاکی با زهکشی خوب و میزان زیادی پرلیت احتیاج دارد.

- کود دهی

در طول فصل تابستان و فصول رشد، گیاه را با کودی که حاوی تمامی عناصر مورد احتیاج باشد، هر هفته یا هر دو هفته یک بار کود دهی کنید. کودهایی که مواد غذایی را آرام و به تدریج در خاک آزاد می نمایند هم انتخاب های خوبی هستند.

تکثیر

اگر تصمیم به تکثیر گیاه تان گرفته اید تا فصل بهار صبر کنید سپس یک شاخه از گیاه را با قیچی تیز ببرید و در هورمون ریشه زایی قرار دهید و در خاک مناسب ریشه دهی بکارید. در صورتی که توانستید در جایی قرارش دهید که از پایین به خاک حرارت برسد و خاک گرم بماند. گیاه گل کاغذی تکثیر خیلی راحتی ندارد پس اگر در این کار شکست خوردید ناامید نشوید و یک بار دیگر امتحان کنید.

تعویض گلدان

گل کاغذی رشد سریعی دارد و در بیرون از خانه در صورتی که شرایط محیطی اش مناسب باشد، به سرعت به میزان یک درخت کوچک، یا در صورتی که هرس نگردد به صورت یک بوته بالا رونده بزرگ در می آید که می تواند تا 4.5 متر هم رشد کند! در فضای خانه بهتر این است که با هرس به موقع ریشه و ساقه های گیاه، میزان آن را کوچک نگه داشت. در هر بهار با تعویض گلدان گیاه ریشه ها را هرس کنید و برای این کار بسیار دقت کنید که به گیاه آسیب نزنید. هم چنین مواظب باشید که از وسایل هرس تمیز بهره ببرید تا بیماری های گیاهی، از طریق ابزار هرس، به گل کاغذی تان منتقل نشوند. زمانی که گیاه بزرگ تر شد تعویض گلدان را هر دو سال یک بار انجام دهید.

چند نکته …

اگر خوش شانس باشید تنها با یکی از این دو مشکل در حین پرورش گیاه گل کاغذی رو به رو خواهید شد:

کم بودن گل ها و رشد بسیار سریع! اگر گیاه گل نمیدهد یا گل ها کم هستند، برای چند هفته آبیاری را کم کنید. گل کاغذی برای اینکه خوش فرم باقی بماند احتیاج به هرس مرتب دارد. در خصوص میزان و چگونگی هرس مواظب باشید و حواستان باشد که گل های این گیاه بر روی شاخه های بلندشان تشکیل می گردد پس هرس زیاد این شاخه ها به معنی داشتن گل کمتر در طول فصل است. بهتر این است که گیاه را در پاییز هرس کنید تا برای رشد تازه در بهار فصل بعد آماده گردد و گل ها بیشتری بدهد.

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 2002

به "خبرنگاران پرورش گیاه گل کاغذی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پرورش گیاه گل کاغذی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید